• ck kóros érték

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        T. Válaszadó!

        Magas koleszterin miatt harmadik hete crestor tablettát szedek, egy héttel az első szem bevétele után a ck értékem 240, akkor még nem éreztem semmit, néhány napja viszont  reggelente van egy kis enyhe izommerevségem, izületi érzékenységem. Milyen értéktől kell abba hagynom a gyógyszer szedését. Ezt a fájdalmat elviselem. Vagy a szivizmomra is kihat?

        WEBBeteg szakértő válasza a koleszterin témában

        Kedves kérdező! A Crestor alkalmazási előirata alapján a CK-érték normál felső határának az ötszöröse esetén (ez kb. 900-1000 U/l) kell felfüggeszteni a kezelést, de panaszok esetén ennél alacsonyabb értékeknél is szóba jöhet a szer elhagyása. Az ilyen típusú szerek a vázizomzatra fejtenek ki hatást, a hatás dózisfüggő - emiatt Crestor esetén általában 10mg-nál nagyobb adagot nem nagyon szoktunk javasolni. Érdemes a kezelőorvos/háziorvos felé jelezni a panaszt, aki vérvételt követően eldönti, folytatható-e a szer szedése, bár a reggeli átmeneti izommerevség valószínűleg nem fog kontraindikációt jelenteni.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Fáklya Mónika
        endokrinológus, gyermekgyógyász Itt kérdezhet További orvosok

        Dr. Fáklya Mónika

        Kérdés: 2010-03-17 13:13:21; Megválaszolva: 2010. március 17., 13:13

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr! Lányom első terhességének 17. hetében jár. A 12. héten történt genetikai ultrahangon nem látszódott fejlődési rendellenesség. A 12. héten ajánlott magzati vérvétel nem történt, viszont a 16. héten esedékes magzati...
        Kedves Doktor Úr! Már egy hónapja van a jobb bordaív alatt égő panaszom. Nem köthető evéshez, gyakorlatilag egész nap érzem. Hasi UH negatív, vérvétel szintén. Tükrözésen kevés epét láttak a gyomromban. Most akkor ez már epés reflux?...
        Tisztel Doktor Úr! Crohn betegségre solu-medrol 40 tartalmú kúpot meddig lehet használni? Annak 1 hónap utáni azonnali elhagyása okozhat-e bármi problémát? A fokozatos leépítés a kúp esetében is szükséges a szteroid miatt? Válaszát...
        Tisztelt Doktor Úr! Segítségét szeretném kérni. Az elmúlt hónapokban nagyon erős hasi görcseim voltak, sokszor az ájulás határán voltam. Puffadás, szelesedés, gyakori székletürítés jellemző még. Valamint fáradékonyság, hajhullás,...
        Tisztelt Doktor Úr! A hétvégén kezdődött az alábbi érdekes történés, mely azóta szinte minden reggel megismétlődik. Egy nyugodtan átaludt éjszaka után a reggeli ébredéskor ha még visszacsukom a szemeimet pihentetni egy picit arra leszek...
        Tisztelt Doktor Úr! Abban szeretném a segítségét kérni, hogy 1,5 évvel ezelőtt a 15 évvel ezelőtti császármetszésem hegvonalában, bal oldalon lett egy fájdalmas duzzanat.. Ezt pár órával megelőzte egy fura “szakadásféle” érzet a...
        Tisztelt Doktornő ! A problémámat kicsit nehezen leirhatónak tartom de megprobálam a legjobban átadni az érzéseimet ezzel kapcsolatban. Az utóbbi 4 hónapban minden felébredésnél legyen az akár reggel vagy egy éjszakai felriadásnál egy pár...
        Jó napot kívánok! Lassan 10-éve küzdök Divertikulumokkal,fel-fel lángolnak szedek rá Potexin IBSt,gyömbért negyed évente,kúraszerűen stb... Ezt a helyzetet úgy-ahogy de kezelem! Három éve szedek minden második nap 10mg-Esomeprazolt túlzott...
        Tisztelt Doktornő! Nekem gasztritiszt állapítottak meg tükrözéssel, hasi uh, vérvétel stb minden mas negativ Helikom sincsen,szovettan is negativ. Azt mondták nem nagy baj, hamar túlleszek rajta. Kaptam rá PPI-ket majd quamatelt de nagyon égett a...
        Kedves Doktor Úr! Cs. Judit vagyok, tegnap voltam Önnél. Talcidot és Iberogastot írt fel nekem. Tegnap du elkezdtem a Talcidot és ma is szedtem, étkezések után 2 szemet, de sokkal jobban ég tőle a gyomrom....Nem bírom szedni . Most mit...