Koleszterin

Tisztelt Doktornő! Édesanyám 76 éves. A vérleletében a koleszterin szint elég magas. Korábban szedett koleszterincsökkentőt, de abbahagyta, mert sok rosszat hallott róla. A mostani vérleletének adatai: Koleszterin: 8, 2 mmol/L (HDL koleszterin: 1, 78 mmol/L) - ez az érték referenciatartományon belül van. LDL koleszterin (számított): 5, 71 mmol/L VVsejt szám: 5, 5 Tera/L Hemoglobin: 157 g/L Hematokrit: 0, 47 L/L A összes többi érték mindegyike referenciatartományon belül van a HDL koleszterinnel együtt. Véleménye szerint szükséges szednie a koleszterinre gyógyszert? Előre is köszönöm válaszát! Üdvözlettel: Erzsébet

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szanyi Andrea válasza koleszterin témában

Kedves Kérdező!

A laborleleteket mindig a beteg panaszaival, tüneteivel együttesen kell értékelni. Amennyiben van egyéb rizikófaktor is a szív– és érrendszeri betegségekre (túlsúly, cukorbetegség, dohányzás, családi halmozódás, nem jól beállított vérnyomás) , az esetben javasolt koleszterincsökkentő gyógyszer szedése. A teendőket beszélje meg a laborvizsgálatot kérő orvossal.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2019. február 20., 19:00; Megválaszolva: 2019. február 26., 18:43
Kérdések és válaszok: Egyéb
Koleszterin és sztatin kezelés
Tisztelt Doktor Úr! 64 éves nő vagyok, 10 éve diagnosztizáltak colitis ulcerosa betegséggel. Kezdetektől napi 3x1 Salazopyrin illetve 1x1 Huma...
Magas koleszterin, cukor és...
Tisztelt Címzett! Tegnap voltam vérvételen az alábbi értékekkel kapcsolatban lenne kérdésem. Glükóz 5, 4 Koleszterin 7, 2 CRP 7 Nem fogyasztok...
Magas ASO és Triglicerid szint...
Tisztelt Doktornő! 10 napja beleléptem egy szögbe, ami kb 2 centi mélyen a talpamba ment, bementem balesetire és emiatt nem mozogtam kb 1 hetet...
Kkoleszterinszint értékek
Tisztelt Doktor Úr! Szeretnék segítséget kérni abban, hogy a vér vizsgálatom során a koleszterin értékeim magasak a házi orvosom azt mondta nem...