Fülcsengésre Escitil?

Kedves Doktornő! Három hónapja folyamatos fülcsengéssel küzdök. Vannak jobb és rosszabb napok. Enyhe pajzsmirigy alulműködést diagnosztizáltak (TSH szint magas, T3 és T4 szint viszont normális) . Ősszel magas vérnyomást is mértek üzemorvosnál, de az mostanra normalizálódott, a felső határérték közelében van. Valószínűleg a pajzsmirigy miatt a koleszterin és a triglicerid érték szintén magas. A fülcsengés valódi okának a pajzsmirigyet vélik az engem kezelő különböző szakterületű orvosok. Nemrég elmentem egy kombinált terápia reményében neurológus-pszichiáterhez, aki az eddig szedett Nootropil adagomat (2 x 1200 mg) megduplázta, és hozzá felírt Escitilt a rosszabb napok és a fülcsengés okozta stressz és feszültség oldására, majd hozzátette, hogy ez a gyógyszer azokat az idegpályákat is segíti lecsendesedni, amik esetlegesen a folyamatos fülcsengés miatt már gerjedt állapotba kerültek. A kérdésem az lenne, hogy ez a - betegtájékoztató alapján - sok mellékhatással bíró antidepresszáns szer indokolt-e, vagy valóban hozhat-e olyan enyhülést, amiért megéri a mellékhatások esélyét elfogadni? Köszönettel, Tamás

Dr. Pálvölgyi Rita válasza fülzúgás témában

Tisztelt Kérdező,

A fülzúgás oka többféle lehet. Ezek között pszichés okok / feszültség, stressz, depresszió/ is szerepelhetnek. Emellett maga a fülzúgás is nagy stresszel járhat. Ezért indokolt lehet az antidepresszáns beállítása. Kb. 1 hónap után kiderül, hogy milyen a hatása, jár-e mellékhatással. Ezen ismeretek birtokában érdemes dönteni a további gyógyszerszedésről.

Üdvözlettel:

Dr. Pálvölgyi Rita

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2016. január 29., 12:02 ;Megválaszolva: 2016. január 31., 10:54
Kérdések és válaszok: Egyéb
Magas amiláz
Kedves Doktornő! Laborvizsgálaton voltam, az eredmények alapján egyedül az amiláz van referenciatartományon kívül 28-100 a referencia, és nekem 118...
Gyógyszer tárolása
Tisztelt Doktor! Azzal kapcsolatban lenne kérdésem, hogy problémám van az orrspray, inhaláló gyógyszer tárolásával. Azokra az van írva, az...
Mellkasi fájdalom
Tisztel Doktornő! Kb 3 hónapja jelentkezett először a fájdalom a mellkasomban. Kissé balra orientálódik a szívem környékére. Nem köthető sem...
Szédülés, hányinger...
Tisztelt Doktor Nő! Három héttel ezelőtt egy összejövetelen alkoholt fogyasztottam (töményet, kicsit nagyobb mennyiségben) . Másnap korán reggel...
Leszázalékolás
Tisztelt Doktor Úr/ Doktornő! Leszázalékolással kapcsolatban, azon belül is a jogosítvány esetleges elvételéről szeretnék kérdezni. 2020-ban...