Végtag zsibbadás, légszomj, vérnyomás emelkedés

Szeretném megkérdezni, hogy milyen betegségre utalhat, illetve milyen szakorvoshoz fordulhatok a következő tünetegyüttessel: többször hirtelen jelentkező éjszakai végtagzsibbadás (valószínűleg elégtelen vérellátással összefüggő, nem ráfekvéses érelzáródás), mellé társuló légszomj és a vérnyomás megemelkedése 150/100-ra. Megfigyelésem alapján összefügg az emésztéssel, mintha emésztéskor a gyomor illetve a belek elvonnák a vért a perifériákból és előfordul, hogy ezt nap közben is hideg végtagok és normálisnak mondható 130/80-as vérnyomás melletti szédülés esetenként légszomj kíséri. Válaszát előre is köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szanyi Andrea válasza a zsibbadás témában

Kedves Kérdező! Vérnyomásproblémájával forduljon háziorvosához. A légszomj hátterében állhat szívbetegség is, elsőként ez irányú kivizsgálását javasolnám. Étkezés után természetes, hogy a hasi erek vérellátása bőségesebb, ilyenkor csökkenthet a vérnyomás, álmosság, fáradtság léphet fel.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. május 10., 08:03; Megválaszolva: 2014. május 11., 21:39
Kérdések és válaszok: Egyéb
Vérvétel eredménye
Üdvözlöm! Szíves segítségét szeretném kérni vérvételi leletem kiértékelésében 32 éves férfi vagyok. Az eredményeimben van pár...
viszkető ujj
Kedves Doktornő! Karácsony előtt pár nappal vettem észre, hogy a jobb kezem középső ujja, ott is a második ujjperc csontja érzékeny lett, picit...
Azi Sandoz
Tisztelt Doktornő! Múlthéten elkezdett fájni a torkom, nem foglalkoztam vele különösebben, aztán egyre rosszabb lett és a hétvégén már elkezdett...
Lacsony Neutrophyl szám
Üdvözlöm! Voltam vér és vizelet vizsgálaton, csak ez a 3 sor mutat eltérést. Ezt melyik orvossal kell kivizsgáljam? ...
Alhasi fájdalom
Kedves Doktornő! Alhasi-hasi fájdalmaim már hónapok óta tartanak. Ezek a vizsgálatok történtek sorrendben: -Ultrahang: bal oldali retropeitonealis...