• Ásványviz: szénsavast vagy inkább szénsavmentest?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktornő/Doktor úr!

        Sokszor hallom azt, hogy lehetőleg szénsavmentes ásványvizet kell inni. Miért nem javasolják a szénsavast? A szénsav miatt? Hiszem elméletben más különbség nincs a két viz között. Milyen káros hatásai lehetnek a szénsavnak? Túl sok gyomorsavat csinál?

        Köszönöm válaszát!

         

        WEBBeteg szakértő válasza a ásványvíz témában

        Kedves Kérdező4

        A sok sav emésztési panaszokat okoz, pl. refluxot, puffadást, hasi fájdalmat, stb. Ezért javasoljuk a szénsavmentes vizet. Természetesen ha nincs panasz, mértékkel fogyasztható.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Boros Miklós
        általános sebész Itt kérdezhet

        Dr. Boros Miklós

        Kérdés: 2010-02-24 11:25:23; Megválaszolva: 2010. február 24., 11:25

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktornő.Kissé gátlásos vagyok a szexben.Részben a méretem miatt:14cm.Tudom butaság de ez van.Fiatalkoromban voltak kudarcaim.Ez sincs jó hatással.Van egy olyan problémám,hogy megtörténik a merevedés,megvan a vágy,aztán az izgalmi...
        Jó napot! Egy rutin vérvizsgálatot csináltattam tegnap, ma jött meg az eredménye a ck-mb szint kiugró 82 U/L éték a maximális 24 helyett, erre fel is hívták a figyelmem. Fizikai munkát végzek edzeni is szoktam és viszonylag sok stresszfaktor is...
        Kedves Doktornő! Két-három éve merevedési problémákkal küszködöm! Mindkét bokám elszíneződött,édesanyámtól örökölt értágulataim okán és a véna billentyűim pedig nem zárnak! Magas pulzusomra(110-120)kaptam hároméve Nebivolol...
        Tisztelt Dr. Molnár Dóra! 22 éves diák vagyok. Nem vagyok túlsúlyos, rendszeresen sportolok (heti hatszor), nagyon ritkán dohányzom, mindig kipihenem magam, nem vagyok stresszes és alapvetően egészségesen étkezem. Mindezek ellenére kb. két...
        Kedves Tünde! Eddig szedett gyógyszeteim - Szertralin, Tiapridal, Xanax- sajnos nagy mértékben befolyásolták étvágyam és így testsúlyom is. A felszedett többlettől időről- időre sikerült megszabadulnom. A terhességem alatt is - ami alatt...
        Tisztelt Doktornő! 23 éves egyetemista vagyok. Azzal a panasszal fordulok Önhöz, hogy az elmúlt 3 hétben napi szinten, naponta több mint 10 alkalommal érzek extra szívdobbanásokat. Ezek főleg nyugalmi helyzetben jönnek, de előfordul, hogy...
        Tisztelt Dr. Nő, Évek óta tartó problémám van ami hol jobb, hol rosszabb. A pulzusom nyugalmi állapotban rendben szokott lenni,pl fekvésnél, ülésnél (60-80), alváskor 50-60, viszont felállva, vagy mozgást végezve, akár gyalogláskor, vannak...
        Tisztelt Doktornő! Kb. 1 hónapja változó időközönként erős szívdobogást érzek a mellkasomban. EZ általában esténként elalvás előtt vagy reggel ébredés után szoktam érezni , néhány mp-ig szokott tartani és pár mély levegő vétel...
        Tisztelt Doktornő! Véleményét kérem az alábbiakkal kapcsolatban. 63 éves hölgy vagyok, 165 cm magas, 56-58 kg, túlsúlyom korábban sem volt. 2019 tavaszi értékeim összkol.: 6,3; HDL: 1,83; LDL: 3,81. A háziorvos Atorvasztatint írt fel....
        COPD betegség esetén a gyógyszeres kezelésen, a javasolt életmódon kívúl van-e lakókörnyezetre vonatkozó betartandó előírás? Pl. átázott falu lakás milyen hatással van a betegség alakulására?