Hipofízis adenóma tünetei

Tisztelt Doktor/Doktornő! Kb. 4 éve diagnosztizálták a hipofízis adenómámat, amely akkor elérte a műtéti határt, de szerencsére a gyógyszeres kezelésnek köszönhetően az akkori rendkívülien magas prolektin szintemet sikerült normalizálni. Félévente járok kontrollra, mérete azóta sem változott. Eddig tünetmentesen éltem a betegséggel, azonben kb. 2 hete igen erős fejfájást tapasztaltam. Bár korábban is alkalmanként voltak fejfájásaim, de azokat nem a betegségnek tulajdonítottam, általában fájdalomcsillapító nélkül átvészeltem őket. Azonban a mostanában jelentkező jobb oldali erős fájdalom melyhez társul a jobb szemem fájdalma is olyan mértékű, hogy fájdalomcsillapítóhoz kell nyúlnom. A fájdalom hírtelen jelentkezik és a gyógyszer hatására sem csökken, legszívesebben még egyet bevennék.. A hirtelen jött rohamot hányás követi, mely után a fejfájás jelentősen csökken és rövid időn belül megszűnik. Két héten belül ilyen jellegű rohamom 3 volt, és ilyen mértékű fejfájást még soha nem éltem át. Általában a fejfáját követően a hányás is rövid időn belül lezajlik, tehát a fájdalomcsillapítónak nincs is ideje felszívódni, ám ennek ellenére is a fájdalom megszűnik. Mire lehet gondolni ilyenkor? Az is lehet, hogy az adenómát függetlenek ezek a rohamok? Esetleg, hogyen lehet megelőzni őket? Orvosom szerint a jelenleg szedett 75ös norprolakot, 250es flutamot és 50es l-thyroxint életem végéig szednem kell, mivel ezek megszünése következtében a prolaktin szint ismét emelkedne és a daganat elkzedene növekedni. Valóban nincs más mód, mint az életen át tartó gyógyszeres kezelés?, Mint már említettem a daganat mérete eléri azt a nagyságot, amit már műtétre szoktak küldeni. Annak ellenére, hogy a gyószeres kezelés használ oly módon, hogy mérete nem növekszik, lehet választani a műtéti megoldást és ezzel kiváltani az életen át tartó "rombolást"? Köszönöm a válaszát előre is! Üdvözlettel.

Dr. Bessenyei Mónika válasza hipofízis adenoma témában

Kedves Kérdező! A fejfájások a leírása alapján megfelelhetnek egyszerű migrénes fejfájásnak, de a daganat növekedése is okozhatta, sőt hormonhatás is provokálhatja. Ismételt neurológiai vizsgálatot javasolnék.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
A válasz 5 évnél régebben keletkezett, így egyes tanácsok napjainkra túlhaladottá válhattak.
Megválaszolva: 2011. március 10.

Kérdések és válaszok: Daganatos megbetegedések

Endokrin betegség!
Tisztelt Doktornő/Doktor Úr. Olyan problémával fordulok önhöz, hogy menstruációs kimaradás miatt voltam nőgyógyászaton, és ott csináltak laborvizsgálatot,...
Hipofizis adenoma
Tisztelt Doktornő/Úr! 2002-ben hipofizis adenomát (magas növekedési hormon szint, 13 mm-es daganat) távolitottak el. 2007-ben bal oldali pajzsmirigyem...
Hipofízis adenóma
Tisztelt, doktor úr/nő! 18 éves gimnazista vagyok.nemrégiben hipofízsi adenómát diagnosztizáltak nálam.átmérője 1, 1 cm.nyomja a szemidegemet.nagyon sok...
Hipofizís adenoma
Továbbra is nagyon várom Tisztelt Doktor úr/nő válaszát problémámra, melyet szeptember 22-én 9 h-kor írtam meg a fenti betegséggel kapcsolatban. üdvözlettel:...
Hipofizís adenoma
Tisztelt Doktor úr/nő! Fiam 37 éves, 20 évvel ezelőtt diagnosztizáltak nála agyalapimirigy daganatot, melyre akkor annyit mondtak, hogy remélhetőleg nem fog...
Hipofizis adenoma műtét
Tisztelt doktor úr / dokotor nő! Segítséget szeretnékl kérni! Nagybátyámnak 2009. 08. 17.-én volt egy hipofizis adenóma műtétje. Az orvosok szerint az adenoma...