Keserű íz érzése kemoterápia és gyulladás kezelés után

Tisztelt Doktornő! Édasapám 4 kemoterápiás kezelésen van túl. Sikeresen csökkentek a daganatok méretei a nyirokcsomóiban,a tüdejében. Érintett még a vastagbele, illetve a mája. A negyedik kezelés során a kézfeje,csuklója fájt. Szivárgott a tű mellett a kemo.folyadék. Néhány nap után beduzzadt a kézfeje és erősen fájt. Dalacin kapszlát kapott. 8 szem után rosszabbul lett, felkereste orvosát. Nagyon nagy mértékű gyulladást,szepszist mutatott a vérképe. Azonnal kórházi kezelést kapott, infúzióban kapta a gyógyszereit illetve 2 egység vért is. A Dalacin megkezdése után nagyon erős keserű ízt érez a szájában, nem tud enni, néhány falat után a keserű íz miatt hányinger alakul ki. Ha erőlteti az evést,hány is. A Dalacint gyógyszer formájában 1 hete vette be utoljára. Sajnos nem tudom pontosan mit kapott infúzió formájában. Korábban, a kezelések alatt és után sem volt ilyen problémája, jó étvággyal evett. Kérem segítségét, mi okozhatja a keserű ízt,illetve hová fordulhatnánk a problémával? Az orvosa a kórházban a Dalacinra fogta, az még kihathat ennyi idő után is? A keze lelappadt, gyógyszert nem kap rá. Köszönettel várom válaszát! B.K.E

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Baki Márta válasza iz érzés zavar okai, antibiotikus kezelés, kivizsgálás témában

Tisztelt Levélíró!

Az ízérzés zavart többféle ok válthatja ki daganatos betegek esetén. Egyrészt a szervezetben lévő kóros sejtek is termelhetnek olyan anyagokat, melyek ízérzés zavarral járnak. Másrészt valóban több gyógyszer – akár antibiotikum, akár néhány daganatellenes szer – adásakor is felléphetnek hasonló tünetek. Érdemes kizárni a száj, nyelőcső felső részén lévő gyulladásokat is (előzőleg a kemoterápia során volt-e száj nyálkhahártya fertőzés vagy sem). Esetleg protézis viselése járhat ízérzés zavarral. A dohányzás szintén elősegítheti, hogy ezen complex érzékszervünk működése csökkenjen.

Az ízérzés zavar kivizsgálásával általában fül-, orr-, gégészeti szakrendelők foglalkoznak, de lehet, hogy egyéb szakorvosi vizsgálat is szükségessé válhat. Amíg szakvizsgálatra nem jutnak el, addig javaslom, hogy erősebben használjanak fűszereket, illetve az ételek tálalására is nagyobb gondot fordítsanak. Az izlésesen összeállított fogások látványos hatásával fokozhatják az étvágyat, esetleg csökkentve az ízérzés zavart.

Tisztelettel: dr.Baki Márta

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2021. június 30., 19:45; Megválaszolva: 2021. július 02., 06:15
Kérdések és válaszok: Daganatos megbetegedések
Laborérték TPA tumormarker
Tisztelt Doktornő/Doktor úr! A Corden laborba küldött vérmintám TPA értéke 110,00 U/L, referencia tartomány < 75,00. A nagylabor értékeim teljesen...
A pet ct értelmezésében szeretnék...
Kóros aktívitasú nyirokcsomók a bal inguinalis régióban, reaktív folyamat, relapsus egyaránt felvethet. Máshol makroszkópos FDG-avid malignitás...
Jobb oldali hasi és derék fájdalom
Kedves Doktornő! Köszönöm válaszát. Igen volt. Nőgyógyászat negatív. Székletvér negatív. Vese uh volt :kp.kehelyvégben találtak köveket jobb...
Csontáttét?
Tisztelt Doktor Úr! 65 éves Nagymamámnak kb. 5 éve fáj már a combcsontja, csípője. Nem fordult orvoshoz, csak nemrégiben, amikor már járni sem...
Laboreredmény
Laborleletemben ezek az eredmények magasabbak. (Melldaganat +májáttét) ami már 3 éve stagnált nem kimutatható) L-T-glutamil transzferáz 181...