Hormonkezelés mellékhatásainak csökkentése

Mellrákom volt, műtöttek. Sugárkezelés mellett hormonterápiát kapok. Zoladex injekció 28 naponta illetve több évig Zitazonium tablettás kezelést kapok. A kérdésem arra vonatkozik, hogy hogyan csökkenthetném a mellékhatásait. Gyakran vannak hőhullámaim, rettenetesen izzadok és sajnos alig bírok aludni. Ha szójakészítményt szednék (például olvastam a Femseen kapszuláról) az nem rontaná a kezelés hatékonyságát? Vagy mit javasolnak a hőhullámokra és az alvászavarra? Sajnos nagyon gátol a mindennapjaimban, munkámban...

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Nagykálnai Tamás válasza hormonkezelés mellékhatása témában

A Tisztelt Kérdező egy igen fontos témát vet fel.

Hormonérzékeny emlőrákja miatt "anti-hormon" kezelést kap, ennek megfelelően kellemetlen mellékhatások jelentkeztek.

Mi onkológusok már sok-sok előadást hallottunk arról, hogy az ilyen módon, orvosilag előállított ösztrogén-hiány tüneteken hogyan lehetne enyhíteni. Nemzetközi és hazai konferenciák foglalkoztak már KIZÁRÓLAG ezzel a témával.

A Magyar Szenológiai Társaság legutóbbi konferenciáinak egyikén is ez volt a fő téma.

Ösztrogén-adagolással (vagy tapasszal) egy pillanat alatt meg lehetne szüntetni ezeket a mellékhatásokat, de ösztrogént adni hormon-szenzitív emlőrákban TILOS.

Ezért alternatív módszerekhez fordulunk.

Az epilepszia elleni gyógyszerek (pl. gabapentin) , valamint a depresszió elleni gyógyszerek (pl. fluoxetin, paroxetin, sertralin, citalopram) beváltak, de saját hatásaik miatt dolgozó nő rendszeres kezelésére azért túlzás lenne ezeket az erős ideggyógyászati szereket adni.

Az E-vitamin nem sokat ér.

A szója használatos, valamit ér, de kimutathatatlan a hatás - inkább "placébó" hatás (a beteg azt hiszi, hogy az anyag hatásos) .

Ginzengről ugyanezt lehet mondani.

Leginkább a következőt javaslom:

REMIFEMIN PLUSZ.

Ebben poloskavész (Cimicifuga) és orbáncfű (Hypericum) kombináció van. BIZONYÍTOTTAN nem rontja az emlőrák ellen szedett gyógyszerek hatásosságát, és lényegesen csökkenti az antiösztrogének által okozott mellékhatásokat.

Egyébként sok évizedes tapasztalatom az, hogy a mozgás, torna, úszás, stb. ér a legtöbbet.

Jobbulást

Dr. Nagykálnai Tamás

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. október 04., 14:10; Megválaszolva: 2012. október 07., 14:44
Kérdések és válaszok: Daganatos megbetegedések
Laborérték TPA tumormarker
Tisztelt Doktornő/Doktor úr! A Corden laborba küldött vérmintám TPA értéke 110,00 U/L, referencia tartomány < 75,00. A nagylabor értékeim teljesen...
Keserű íz érzése kemoterápia és...
Tisztelt Doktornő! Édasapám 4 kemoterápiás kezelésen van túl. Sikeresen csökkentek a daganatok méretei a nyirokcsomóiban,a tüdejében. Érintett...
Nagypapám ct lelete
Tisztelt Doktornő! Nagypapám 82 éves, korábban prosztatarákos, de azt hormonkezeléssel jól viselte. Most volt ct vizsgálata és szeretném ha mondana...
Lelet értelmezése
Gasztro szakrendelésre mentem puffadás miatt. Az orvos többek között egy tumormarker vizsgálatot is kért. Meglepett az eredmény mivel mell daganat...
Gist tumor?
Tisztelt Doktorno! Edesanyamat 69 evesen mutottek, gyomraban egy GIST tumort talaltak, amelyet eltavolitottak. A mutet sikeres volt, evente jar...