Neuropáthia

T. Doktornő! Évtizedek óta 2-es típusú cukorbeteg vagyok. Sajnos a betegség miatt a bal lábamat térd alatt amputálni kellett. A neuropáthiás fájdalom mellett fantomfájásokat is érzek. Az orvosom Pregabalin Sandoz 75 mg-os gyógyszert írt fel a gyakori neuropathiás fájdalmaimra. Ezt egy hónapig kell szednem reggel és este. Utána át kell térnem a Pregamid 150 mg-os kapszulára napi kétszer. Régebben Flectort szedtem, de arról lebeszélt, mert ártalmas a gyomornak. Egész éjjel nem aludtam, mert fantomfájásom volt a nem létező sarkamban. Reggel a szokásos gyógyszereim mellett bevettem a 75 mg-os új gyógyszeremet is. A fantomfájásom nagymértékben enyhült, de nem múlt el. Kérdésem, hogy van-e ezeknél az új gyógyszereknél hatásosabb? Válaszát várom és előre is köszönöm! Tisztelettel

Dr. Keszthelyi Zsuzsanna válasza fantomfájdalom témában

Tisztelt Uram!

Igen, sajnos az amputációt követően kialakulnak a fantomfájdalmak. Betegeimnél minden esetben a Lyrica 75 mg-os tablettával kezdem kezelni, ami pregabalint tartalmaz. Amennyiben ez nem elegendő, akkor feljebb viszem a dózisát, 150 mg-ra! Kérem, keresse fel kezelőorvosát és beszéljék meg a kezelés megváltoztatását.

Bármilyen egyéb panasza, probléma esetén várom a kérdését, ha felmerül még.

Tisztelettel:

Dr. Keszthelyi Zsuzsa

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2022. november 26., 12:56; Megválaszolva: 2022. november 26., 16:54

Kérdések és válaszok: Cukorbetegség (diabétesz)

Agyi ödéma
Kedves Doktornő! Saxenda használata közben ahogy az a betegtájékoztatóban is jelölve van, problémát okozhat a vesékkel. Belőlem kb. 7 kg vizet...
Pszichiátra, diabetológia
Tisztelt Doktornő! Több, mint hat éve kezelt pszichiátriai beteg vagyok. Akkor 193cm/68 kg voltam. A kórházban beállított gyógyszerek nagyon sokat...
Terheléses cukor vizsgálat...
Tisztelt Címzett! Terheléses cukor vizsgálaton kellett részt vennem, melyet meg kell ismételnem (határesetek az értékek) azt szeretném kérdezni...
Vércukor leesés (2)
Kedves Doktor nő! Köszönöm a válaszát a "vércukor leesés" kérdésemre. (Nagyon gyakran zuhan le a cukorszintem) . Az édességet igyekszem...
Vércukor leesés
Tisztelt Doktor Úr/Hölgy! Nem vagyok cukorbeteg, sem inzulin rezisztens, mégis sok problémám van abból, hogy rendszeresen leesik a cukrom. Szinte...