Viszkető vörös kiütések hason mellkason

Tisztelt Doktornő! 4 napja este vettem észre hogy a hasam (köldök felett) , mellkasom, oldalam tele van kis vörös kiütésekkel - rengeteg van, . Helyenként nagyobbak és egybefüggőek is, kicsit kiemelkednek. Van jópár a nyakam két oldalán és a hátamon is, vmint kevesebb a vállakon és a felkaromon is, egy -két pötty a könyökhajlatban, de öv alatt nem találtam még. Amikor észrevettem még nem viszkettek, de azóta egyre jobban, szinte égő érzés, főleg amikor mozgás közben a ruha irritálja. Ügyeletre lementem aznap este, ahol a bárányhimlőt kizárták, a doktor úr csalánkiütést vagy vírusos fertőzést gyanított, de bőrgyógyászhoz küldött. Addig is Telfast tablettát és Fenistil gélt ajánlott. Másnap reggel elmentem a kerületi rendelőbe, ahol a bőrgyógyász Folliculitis-t állapított meg. Azt mondta valószínűleg izzadás miatt alakulhatott ki, esetleg szűk ruha miatt. Fucidin kenőcsöt írt fel napi két alkalommal. Sajnos azóta eltelt 3 nap és úgy érzem semmit se változott a helyzet, sőt rosszabb lett, sokkal jobban viszket, éget, és a foltok nem tűntek el sőt szerintem szaporodtak. Ezért fordulok önhöz, nem tudom menjek-e el másik orvoshoz - nem találtam a neten semmi információt arról milyen gyorsan kellene hatnia ennek az antibiotikumnak és hogy a tünetek mennyi idő alatt múlnak el. Csatoltam képeket a kiütésekről. Segítségét előre is köszönöm!

Dr. Bodnár Edina válasza Gyógyszerallergia témában

A kép alapján tényleg follicularis lokalizacióban vannak a kiütések. Nem tudom, hogy szedett-e a kiütések előtt valamilyen gyógyszert, mert van ilyen tipusú gyógyszerallergia is. Ha az antihisztamin (Telfast) és lokális antibiotikum mellett nem javulnak a tünetek, keressen fel újból személyesen bőrgyógyászt.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2019. december 15., 23:24; Megválaszolva: 2019. december 31., 16:59
Kérdések és válaszok: Bőrbetegségek
Mi lehet a probléma?
Tisztelt Dr-nő! 2 évig szedtem a lendormint. Most leálltam vele. Fél rivotrilt és egy rudotelt veszek be. A RUDOTEL okozhatja e a hason a bőr...
Bőrsérülések ujjakon
Kedves Doktornő! Elég régi a jelenségem: az ujjaimon szétreped, kisebesedik a bőr. Elég kényelmetlen vele tevékenykedni, elég fájdalmas. Nem vegyi...
Fejbőrön barna foltok
Tisztelt Doktornő! A minap vettem észre, hogy a fejbőröm jobb oldalán (csatolom a képet) kör alakban barna foltok jelentek meg, melyek nem fájnak, nem...
Hónalj nyirokcsomó duzzanat
Tisztelt szakértő! Pár napja a jobb hónaljamban érzékeltem egy kb kisebb babszem méretű duzzanatot/ csomót. Csak a jobb oldalon, bal oldalon...
Mohs műtét
Tisztelt Doktornő! Végtag bőréből hagyományos módon eltávolított, kb 1,5 cm átmérőjű, szövettanilag igazolt dermatofibrosarcoma protuberansról...