Antibiotikum allergia

Tisztelt Doktor Nő! 18 évesen megfázásos jellegű betegségre kapott ceklor tartalmú antibiotikumra allergiás lettem, ami kiütésekkel és orr nyálkahártya megduzzadásával járt. Az évek folyamán egyszer egyszer, ha szükség volt antibiotikumra megfázás miatt, csak kisebb dózisú Doxicillin, Augmentin, Fromilid Uno gyógyszerekre emlékszem vissza. Két évvel ezelőtt egy nagyobb megfázás alkalmával 1000mg-os Augmentint kaptam, amely 2 szem után allergiás reakciót váltott ki, testem hajlatai kipirosodtak, illetve hasam nagy része is. Akkor az ügyeletes orvos világosított fel, hogy keresztreakció lépett fel és ezek után ne szedjek penicillin tartalmú gyógyszert. Azóta summamed 250 mg-os és Fromilid Uno tablettát szedtem. 3 napja újabb megfázás miatt orvosom 500mg-os sumamed tablettát írt fel, ami a 2. szem bevétele után bőrkiütést és nehézlégzéses allergiát váltott ki, amit ügyeletes orvos allergia elleni injekcióval kezelt, s a tünetek enyhültek, -más gyógyszert nem szedtem-, majd a háziorvosomhoz küldött, hogy kérjem, más típusú antibiotikum kiírását, mert allergiás vagyok erre is. Háziorvosom Fromilid Uno tablettát írt ki, ami azt mondta nem tartozik egyik allergiát okozó antibiotikum típusba sem. Viszont az interneten megtalálható gyógyszerallergia összehasonlító oldal szerint tilos Fromilid Unot szedni annak aki azithromycinre allergiás. Kérdésem, hogy valóban igaz ez? Illetve milyen lehetőségem van még betegség esetén antibiotikum szedésére? Ezek után, már félek bármely féle bevételétől. Válaszát előre is köszönöm!

Dr. Hangonyi Csilla válasza gyógyszerallergia témában

Kedves Kérdező!

Gyógyszerallergia, az arra hajlamos embereken, bármikor kialakulhat. Az azonos hatóanyag csoportba tartozó gyógyszerek közül többre is allergiás lehet, ezért a Fromilid sem ajánlott Önnek. Azt javaslom, kérjen gyógyszerallergia vizsgálatot, ami tekintettel a többféle allergiára, szükséges, hogy egy antibiotikus kezelésnél meg lehessen találni a megfelelőt. Azt javaslom, ha nem feltétlenül indokolt, ne szedjen antibiotikumot.

Üdvözlettel:

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. december 01., 20:02; Megválaszolva: 2014. december 02., 22:20
Kérdések és válaszok: Allergia
Gyógyszer allergia
Tisztelt Dr Hangonyi Csilla. 20 éves koromban tüdőgyulladás kezelésére írtak fel nekem tetraciklin alapú antibiotikumot. Az első adag után...
Gyógyszerallergia kimutatása
Tisztelt Doktornő! Immun túlműködésem miatt az életem során egyre több allergia adódott. Szeretném fogászatban használatos érzéstelenítőkre...
gyógyszerallergia
Tisztelt Doktornő! Remélem tud nekem segíteni:) 2011-ben az egyik fogam nagyon begyulladt, gyökértörés volt. A gyulladás miatt sok antibiotikumot...
Algoflex M vagy Bioparox allergia
Tisztelt Dr. Hangonyi Csilla Asszony! Még tegnapelőtt este lettem figyelmes a combomon jelentkező piros foltokra, de akkor még nem gyanakodtam rá, hogy...
Az élet társam penicilin és...
Az élet társam penicilin és algopirin érzékeny, mijen fájdalomcsillapitókat szedhet?