perioralis dermatitis

Kedves Doktor úr/Doktornő! Érdeklődni szeretnék, hogy egy nem megfelelő fogamzásgátló (yasminelle) okozhat-e bőrszárazságot (+perioralis dermatitis) és további pattanások kialakulását? Sok bőrgyógyászati, gasztroenterológiai vizsgálaton (ételallergia tesztek) vettem részt, de eddig nem találtak semmit ami az állandó bőrproblémáimat okozza az arcomon. Tudatosan válogatom a kozmetikumaimat is. 2szer estem át sotret, roaccutan kúrán, de végül mindig visszatértek a gondok. Megpróbálnék esetleg az endokrinológián is segítséget kérni, de nem tudom hogy fogamzásgátló mellett tudnak vagy érdemes-e bármilyen vizsgálatot végezni.. Bár lehetséges, hogy nem is a nemi hormonokkal van baj.. Kérek szépen, tanácsot, merre lenne érdemes még elindulni! Előre is köszönettel, Tímea

Dr. Bodnár Edina válasza perioralis dermatitis témában

A perioralis dermatitishez hozzájárulhat a fogamzásgátló szedése, melyet érdemes lenne abbahagyni.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2013. június 18., 17:17 ;Megválaszolva: 2013. június 24., 19:35
Kérdések és válaszok: Bőrbetegségek
Kiütés az arcon
Tisztelt Címzett! Néhány hete az a képen látható kiütések jelentek meg az arcomon az államon és a szám környékén. Megpróbálkoztam Elocom...
Kiütés az állon és szemöldököm...
Tisztelt Doktornő! Azzal a problémámmal fordulnék Ön felé, hogy 2014 júniusa óta az államon és a szemöldököm között elősször kiütésszerű...
Perioralis Dermatitis
Körülbelül fél éve van perioralis dermatitisem. Több bőrgyógyásznál is jártam már először egy patikában kikevert krémet kaptam, mely...
Perioralis dermatitis
Tisztelt Dr. Nő/Úr! A problémám a következő. Kb. fél évvel ezelőtt pattanásszerű hólyagocskák jöttek elő a szám és az állam körül, ezt...
Bőrsérülések ujjakon
Kedves Doktornő! Elég régi a jelenségem: az ujjaimon szétreped, kisebesedik a bőr. Elég kényelmetlen vele tevékenykedni, elég fájdalmas. Nem vegyi...