Médiatár - Fogyókúra, egészséges táplálkozás

Egészséges vacsora kevés pénzből? Mutatjuk hogyan!

Egészséges vacsora kevés pénzből? Mutatjuk hogyan!

„Egészségesen étkezni túl drága” - hallhatjuk a kifogást lépten-nyomon. Szakértőnk segítségével bebizonyítjuk Önnek, hogy 2-3 ezer forintból is jól lakhat egy egész család úgy, hogy egészséges és tápláló fogás kerül az asztalra.

Miből mennyit együnk naponta egészségünk érdekében?

Miből mennyit együnk naponta egészségünk érdekében?

A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége (MDOSZ) elkészítette a legújabb magyar táplálkozási ajánlást, amely az OKOSTÁNYÉR® elnevezést viseli.

Mit jelent az energiaegyensúly?

Mit jelent az energiaegyensúly?

Az egészséges testsúlyt a jojó-effektus elkerülésével csak olyan módon lehet megőrizni, ha odafigyelünka bevitt és az elégetett kalóriák egyensúlyára.

Mennyi cukrot fogyasztunk? Mennyi lenne a megengedett?

Mennyi cukrot fogyasztunk? Mennyi lenne a megengedett?

A cukornak nélkülözhetetlen szerepe van a szervezetünkben, ugyanis a szénhidrátok fontos, alapvető tápanyagok. A glükóz, a glikogén, illetve származékaik központi jelentőséggel bírnak az energiatermelés szempontjából.

Az egészséges sütemény képtelenség - vagy mégsem?

Az egészséges sütemény képtelenség - vagy mégsem?

Hogyan illeszthetők az egészséges étrendbe az édességek? Szakértőnk, Györki Niké, dietetikus (és egyúttal cukrász) sütés közben mesélt nekünk a lehetőségekről és osztott meg hasznos tippeket.

Hogyan őrizhetjük meg vagy javíthatjuk formánkat 40 felett?

Hogyan őrizhetjük meg vagy javíthatjuk formánkat 40 felett?

Milyen egyszerű, akár otthon is végezhető gyakorlatokkal tehetünk egészségünkért? Kádár-Papp Nóra, a Gyerünk Anyukám! mozgalom alapítója és három gyermek anyukája tudja a válaszokat, és ebben a videóban meg is osztja az érdeklődőkkel. 

Hogyan számítják ki, miben hány kalória van?

Hogyan számítják ki, miben hány kalória van?

Az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet laboratóriumában egy kakaós csiga segítségével jártunk utána, hogyan határozzák meg az élelmiszereink kalóriatartalmát, illetve azt, hogy mennyi bennük a fehérje, a zsír, a cukor, a só és a rost.

Mi a különbség a cukrok és az édesítők között?

Mi a különbség a cukrok és az édesítők között?

Bizonyos betegségek esetében fokozottan oda kell figyelni, hogy a vércukorszint ne ingadozzon nagyon (ne emelkedjen gyorsan, majd utána ne csökkenjen le hirtelen).

Milyen veszélyeket rejt a dehidratáció?

Milyen veszélyeket rejt a dehidratáció?

Az emberi test tömegének nagy része víz, ami az összes anyagcsere-folyamathoz nélkülözhetetlen. Vízben oldott formában különböző sók (ásványi anyagok, elektrolitok) vannak jelen bizonyos koncentrációban. Fontos elektrolit többek között a nátrium, a kálium, a kalcium és a magnézium.

Végre egy egészséges függőség: a futás!

Végre egy egészséges függőség: a futás!

A futás a legegyszerűbb mozgásformák egyike, melynek segítségével fittek maradhatunk és ezen kívül még számos más pozitív hatása is van. Előnye, hogy nem kötött életkorhoz és nagyon sokféle edzettségi szinten is élvezetes lehet.