Vitamin téma

A gyerek fejlődéséhez szükséges a vitaminpótlás

Több mint TestŐr

A gyerekvitaminnak finomnak, cukormentesnek és nem utolsósorban jópofának kell lennie ahhoz, hogy a rendszeres fogyasztás ne egy harc legyen a szülőnek. A mai élelmiszerekben kevesebb az ásványianyag-tartalom, mint 30 évvel ezelőtt. Ezért fontos, hogy a kicsik fejlődéséhez szükséges anyagok a táplálékon kívül is biztosítva legyenek. Persze számukra az íz a lényeg, és ezt a fejlesztők is tudják, de az is fontos, hogy az édes ízt ne a cukor biztosítsa. Egy játékos kiszerelés pedig a rendszeres fogyasztást támogathatja, persze ilyenkor is fontos, hogy ne kontroll nélkül fogyasszanak vitamint a gyerekek.

Vitaminbomba a chili

Több mint TestŐr

A mexikói ízek egyik fő fűszere a chili. A paprika gazdag C-, B1-, B2-, B6-vitaminban, illetve béta-karotinban is. A kapszaicin nevű alkotóeleme felelős a csípősségéért, de emellett az anyagcserét is felgyorsítja, így a méregtelenítésben és a zsírégetésben is segít. A paprika erejét az úgynevezett Scouvill-skálával mérik. Az Erős Pista krém nagyjából 2000-es értéket mutat, míg a mexikói chiliként ismert jalapeño 3500 körül teljesít.

Vitaminbevitel a tavasz közeledtével: mennyi az annyi?

WEBBeteg - Tóth András, újságíró

Nem lehet általánosítani, amikor azt szeretnénk kideríteni, mekkora vitaminpótlásra van szükségünk télen és tavasszal, mert más vitaminigénye van egy egészséges és egy beteg gyermeknek, illetve felnőttnek, várandós nőnek, idős embernek, vagy éppen sportolónak. Egy biztos, indok nélkül felesleges a megadózis rendszeres bevitele.

Vitamininjekció kúra - Hatékony vagy veszélyes?

WEBBeteg - Laczikó Dorottya, klinikai kutató

A vitaminok nélkülözhetetlenek az emberi szervezet működéséhez. A szükséges vitaminokat a szervezetünk számára legtöbb esetben az elfogyasztott ételeken keresztül biztosíthatjuk, azonban egyre népszerűbbé vált a vitaminkiegészítők, vitamininjekciók használata. Mikor ajánlott a használatuk?

Milyen vitaminokra van szükségünk télen?

WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

A fényhiány, a diétázás, a gyorsételek fogyasztása miatt télen is nagyon fontos, hogy szervezetünket hozzájuttassuk az olyan vitaminokhoz, amelyeket ilyen feltételek mellett gyorsan felhasználunk. Napi vitaminszükségletünket legjobb természetes forrásból pótolni.

Mit érdemes tudni a B3-vitaminról (a niacinról)?

WEBBeteg - B. M. , szakfordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

A niacin többnyire koenzimek (NAD és NADP) formájában található meg az élelmiszerekben. Felszívódása már a gyomorban megkezdődik, nagy része azonban a vékonybélből vehető fel. Alacsony koncentrációban a felszívódása nátriumfüggő.

Tudatos vitaminpótlás!

Több mint TestŐr

Egyre több embernek fontos az egészség megőrzése. A szervezet ellenálló képességét a vitaminbevitellel lehet erősíteni. De a polcokon lévő bőségzavar sokakat elbizonytalanít. Egyszerű tanács: érdemes a patikusoktól eligazítást kérni, hiszen ők sokszor egyes készítmények gyártási hátteréről is tájékozottak és így megkönnyíthetik a választást.

Milyen az egészséges kenyér?

WEBBeteg - Tóth András, újságíró

Napi 20 dekagramm - átlagosan ennyit eszünk belőle. Ön figyel az asztalára kerülő kenyér minőségére, tápanyag-összetételére, vagy csak az ár dönt?

A brokkoli élettani hatásai

WEBBeteg - Dr. Reinhardt István

A napjainkban divatos szuperélelmiszerek egyik tipikus képviselője a brokkoli. Érdemes közelebbről megvizsgálni, hogy a neki tulajdonított előnyös hatásokkal kapcsolatban milyen bizonyítékokkal rendelkezünk.

Top 10 vitamin a jó erőnléthez

WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Osikóczki Orsolya

A vitaminok olyan vegyületek, amelyek több fontos szerepet töltenek be szervezetünkben. Melyik az a 10 vitamin, ami a fittség és jó erőnlét szempontjából a legfontosabb?