• Séta téma

        Több mint TestŐr
        A természetben való séta nemcsak a vérnyomást csökkenti és aktiválja a paraszimpatikus idegrendszert, de ennek következtében a szív- és érrendszeri és a daganatos betegségek kialakulásának a kockázata is csökken.
        WEBBeteg - Cs. K., fordító, Lektorálta: Dr. Jóna Angelika
        A Neurology című orvosi hetilapban megjelent tanulmány azt bizonyítja, hogy a különféle fizikai gyakorlatok segítenek elodázni néhány időskori, testben és mentális képességekben bekövetkező leépülési folyamat kialakulását.
        Tüdőközpont - Dr. Potecz Györgyi, tüdőgyógyász, allergológus
        Már napi 3 km megtételével is sokat tehet állapotáért a COPD-s beteg. Kutatások és klinikai tapasztalatok szerint a rendszeres séta segít megelőzni a tünetek rosszabbodását.
        Séta

        A járókeret egy járást segítő eszköz, nagyobb támasztást tud adni, mint a bot. A nem gurulós verzióval szemben a gurulós járókeret előnye, hogy nem kell felemelni, folyamatos jársát biztosít. Videónkon az látható, hogyan kell használni ezt a gyógyászati segédeszközt.

        Több mint TestŐr
        Jó lenne, ha az emberek nemcsak akkor kezdenének a szervezetükkel foglalkozni, amikor már felütötte valamilyen betegség a fejét, hanem tudatosan vigyáznának az egészségükre. Szerencsére ezt egyre többen tartják szem előtt. Az egészségmegőrzésnél legtöbbször a táplálkozásról esik szó, igaz, ennek van a legnagyobb szerepe, de a rendszeres mozgást sem szabad elfelejteni. Így, ősszel a természetben való séták nemcsak mozgásalternatívaként jöhetnek szóba, de az idegrendszerre is pozitívan hat a természet megnyugtató látványa. Az idegrendszer stabilitása pedig elengedhetetlen az egészségmegőrzésben, hiszen a szervek megfelelő működése az idegrendszer stabilitásától is függ.
        Több mint TestŐr
        A nagyvárosi élet káros hatásai ellen nagyon fontos, hogy a szervezetnek legyen lehetősége regenerálódni. A stressz-szint csökkentése a legfontosabb, erre jó alternatíva a természetben töltött séta, a testmozgás, a relaxáció. Az alvás alatt is regenerálódik a szervezet, de itt sem mindegy a mennyiség. A túl kevés alvás a szervezet számára terhelő, és bármily meglepő, ugyanez vonatkozik a túl sok alvásra is.
        Több mint TestŐr
        Sokan épp a nyaraláskor stresszelnek a legtöbbet. Nem mindenki képes kikapcsolni ilyenkor, hiszen sokakat a megszokott környezetükből való kimozdulás nem megnyugtat, hanem épp ellenkező hatást vált ki. Van, aki a sétálás közben tud teljesen kikapcsolni és pihenni, de van, akit a sportolás vagy épp a kerti munka tölt fel.
        MTI
        A munkába biciklizés jelentősen csökkentheti a rákos, valamint a szív- és érrendszeri betegségek okozta halálozás kockázatát - állítják a kutatók a British Medical Journal (BMJ) című brit orvosi folyóiratban közölt tanulmányukban.
        Több mint TestŐr
        Fontos, hogy szabadidőnket olyan környezetben töltsük, ahol testünk és lelkünk is feltöltődik. Egy kiadós hegyi séta, egy pihentető fürdő vagy akár a sport által teljes testünket energetizálhatjuk. Így a szabadság végeztével újult erővel folytathatjuk majd a munkánkat.
        Több mint TestŐr
        A jó idő beköszöntével egyre több időt töltünk a szabadban. A játékok közben azonban kisebb-nagyobb sérülések, karcolások előfordulhatnak, melyeket kezelnünk kell.
        A lista folytatódik a következő oldalon, kérjük lapozzon!