Séta téma

Sétával az elbutulás ellen

WEBBeteg - Cs. K., fordító, Lektorálta: Dr. Jóna Angelika

A Neurology című orvosi hetilapban megjelent tanulmány azt bizonyítja, hogy a különféle fizikai gyakorlatok segítenek elodázni néhány időskori, testben és mentális képességekben bekövetkező leépülési folyamat kialakulását.

Az erdőben való sétának rákmegelőző hatása van

Több mint TestŐr

A természetben való séta nemcsak a vérnyomást csökkenti és aktiválja a paraszimpatikus idegrendszert, de ennek következtében a szív- és érrendszeri és a daganatos betegségek kialakulásának a kockázata is csökken.

Sétával megelőzheti a COPD súlyosbodását

Tüdőközpont - Dr. Potecz Györgyi, tüdőgyógyász, allergológus

Már napi 3 km megtételével is sokat tehet állapotáért a COPD-s beteg. Kutatások és klinikai tapasztalatok szerint a rendszeres séta segít megelőzni a tünetek rosszabbodását.

Séta gurulós járókerettel

Mozgásszervi betegség

A járókeret egy járást segítő eszköz, nagyobb támasztást tud adni, mint a bot. A nem gurulós verzióval szemben a gurulós járókeret előnye, hogy nem kell felemelni, folyamatos jársát biztosít. Videónkon az látható, hogyan kell használni ezt a gyógyászati segédeszközt.

Egészségmegőrzés a kulcsszó

Több mint TestŐr

Jó lenne, ha az emberek nemcsak akkor kezdenének a szervezetükkel foglalkozni, amikor már felütötte valamilyen betegség a fejét, hanem tudatosan vigyáznának az egészségükre. Szerencsére ezt egyre többen tartják szem előtt. Az egészségmegőrzésnél legtöbbször a táplálkozásról esik szó, igaz, ennek van a legnagyobb szerepe, de a rendszeres mozgást sem szabad elfelejteni. Így, ősszel a természetben való séták nemcsak mozgásalternatívaként jöhetnek szóba, de az idegrendszerre is pozitívan hat a természet megnyugtató látványa. Az idegrendszer stabilitása pedig elengedhetetlen az egészségmegőrzésben, hiszen a szervek megfelelő működése az idegrendszer stabilitásától is függ.

Hét-nyolc óra alvás az optimális!

Több mint TestŐr

A nagyvárosi élet káros hatásai ellen nagyon fontos, hogy a szervezetnek legyen lehetősége regenerálódni. A stressz-szint csökkentése a legfontosabb, erre jó alternatíva a természetben töltött séta, a testmozgás, a relaxáció. Az alvás alatt is regenerálódik a szervezet, de itt sem mindegy a mennyiség. A túl kevés alvás a szervezet számára terhelő, és bármily meglepő, ugyanez vonatkozik a túl sok alvásra is.

Nem mindenkinek pihentető a nyaralás!

Több mint TestŐr

Sokan épp a nyaraláskor stresszelnek a legtöbbet. Nem mindenki képes kikapcsolni ilyenkor, hiszen sokakat a megszokott környezetükből való kimozdulás nem megnyugtat, hanem épp ellenkező hatást vált ki. Van, aki a sétálás közben tud teljesen kikapcsolni és pihenni, de van, akit a sportolás vagy épp a kerti munka tölt fel.

A munkába biciklizés csökkentheti a rák és a szívbetegségek kockázatát

MTI

A munkába biciklizés jelentősen csökkentheti a rákos, valamint a szív- és érrendszeri betegségek okozta halálozás kockázatát - állítják a kutatók a British Medical Journal (BMJ) című brit orvosi folyóiratban közölt tanulmányukban.

Töltődjünk fel a szabadidőnkben!

Több mint TestŐr

Fontos, hogy szabadidőnket olyan környezetben töltsük, ahol testünk és lelkünk is feltöltődik. Egy kiadós hegyi séta, egy pihentető fürdő vagy akár a sport által teljes testünket energetizálhatjuk. Így a szabadság végeztével újult erővel folytathatjuk majd a munkánkat.

Természetes módszerekkel a sérülések ellen

Több mint TestŐr

A jó idő beköszöntével egyre több időt töltünk a szabadban. A játékok közben azonban kisebb-nagyobb sérülések, karcolások előfordulhatnak, melyeket kezelnünk kell.