Folyadékbevitel téma

Időskori táplálkozás

WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember

Ahogy idősödik az ember, úgy nemcsak életmódbeli, hanem élettani változások is bekövetkeznek, ami hatással van a táplálkozásra is.

Kezdő futók 10 leggyakoribb hibája

WEBBeteg - Cs. K., fordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

A futás nemcsak az állóképességet javítja és segít az ideális testsúly elérésében, de fiatalon is tart. Kerüljük el a leggyakoribb hibákat a felhőtlen örömért!

Diéta vesekövesség esetén

WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember

A vesekő kialakulhat minden olyan tényezőtől, amely befolyásolja a vizeletürítést, például a táplálék és ivóvíz összetétele, felszívódási zavarok, szomjazás, fokozott verejtékezés.

Mennyi folyadékra van szüksége naponta egy felnőttnek?

MTI

Mintegy három liter folyadékra van szüksége egy átlagos súlyú felnőttnek naponta; a pontos mennyiséget a testsúly határozza meg.

Hőségben sem szabad a kisbabákat a klíma elé tenni

MTI

A Házi Gyermekorvosok Országos Egyesületének vezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy még a nagy melegben sem szabad a kisbabákat, csecsemőket közvetlenül a klíma fújási irányába tenni.

Szervezetünk elsavasodása ellen hatásos lehet a lúgos diéta!

Több mint TestŐr

Figyeljünk oda szervezetünk sav-bázis egyensúlyára. Léteznek kifejezetten lúgosító ételek, ilyenek például kivétel nélkül az összes zöldség. A folyadékbevitel is nagyon fontos, de nem mindegy, hogy mit iszunk. Nem csak a cukros italok savasíthatnak, a szénsavas ásványvíz is felboríthatja a sav-bázis egyensúlyt. Ezért ha tehetjük, szénsavmentes ásványvizet fogyasszunk, abból is legalább 2 és fél litert.

10 tipp a dialízis közben jelentkező szomjúságérzet csökkentésére

WEBBeteg - Cs. K., fordító, Lektorálta: Dr. Árki Ildikó, háziorvos

Dialízis során a beteg legtöbbször csak nagyon keveset ihat, így gyakran kínzó szomjúságérzet gyötri. Az alábbi tippek segítenek eme napok elviselésében és a szomjúságérzet csökkentésében.

Nyári táborok: egészségesen és biztonságosan!

WEBBeteg - Tóth András, újságíró

Számos kínálattal várják a szünidőző gyerekeket a hazai táborok. A szülő legnagyobb aggodalma, hogy rendesen eszik-e majd a gyerek, iszik-e eleget? Nem beszélve a biztonságról, nagyon fontos ugyanis, hogy ne érje baleset, ne fázzon meg, ne égjen le a napon, és még sorolhatnánk. Kedves anyukák és apukák! Íme, néhány hasznos tanács még a tábor kezdete előtt.

Folyadékbevitel női szemmel

Well pr

Lassan köztudottá válik, hogy a felnőtt nőknek 2 liter, a férfiaknak pedig 2,5 liter az átlagos napi folyadékbeviteli szükséglete, amit döntő részben italokból és 20-30 százalékban szilárd táplálékból kellene fedezni.

Húsz pohár folyadék naponta? Ön mennyit iszik?

WEBBeteg - T. A., újságíró

Naponta 2-2,5 liter folyadék bevitelét ajánlja Györki Niké dietetikus, utalva az Európai Élelmiszerbiztonsági Hivatal (EFSA) ajánlására. Ebből a mennyiségből 1-1,5 liter (5-7 pohár) a konkrétan bevitt folyadék, a legjobb esetben csapvíz és ásványvíz. Ön mennyi folyadékot iszik naponta?