• Folyadékbevitel témájú cikkek

        WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember
        A vesekő kialakulhat minden olyan tényezőtől, amely befolyásolja a vizeletürítést, például a táplálék és ivóvíz összetétele, felszívódási zavarok, szomjazás, fokozott verejtékezés.
        WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember
        Ahogy idősödik az ember, úgy nemcsak életmódbeli, hanem élettani változások is bekövetkeznek, ami hatással van a táplálkozásra is.
        WEBBeteg - Cs. K., fordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos
        A futás nemcsak az állóképességet javítja és segít az ideális testsúly elérésében, de fiatalon is tart. Kerüljük el a leggyakoribb hibákat a felhőtlen örömért!
        WEBBeteg - Cs. K., fordító, Lektorálta: Dr. Árki Ildikó, háziorvos
        Dialízis során a beteg legtöbbször csak nagyon keveset ihat, így gyakran kínzó szomjúságérzet gyötri. Az alábbi tippek segítenek eme napok elviselésében és a szomjúságérzet csökkentésében.
        WEBBeteg - Tóth András, újságíró
        Számos kínálattal várják a szünidőző gyerekeket a hazai táborok. A szülő legnagyobb aggodalma, hogy rendesen eszik-e majd a gyerek, iszik-e eleget? Nem beszélve a biztonságról, nagyon fontos ugyanis, hogy ne érje baleset, ne fázzon meg, ne égjen le a napon, és még sorolhatnánk. Kedves anyukák és apukák! Íme, néhány hasznos tanács még a tábor kezdete előtt.
        Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége
        A most hétvégén várható 30 fok feletti hőmérséklet nem csupán a felnőtteket, hanem a gyerekeket és az időseket is megviseli. Egészségünk megőrzésének egyik kritikus pontja ebben az időszakban a vízfogyasztás, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége hasznos tanácsokat oszt meg a kánikula idejére.
        Well pr
        Lassan köztudottá válik, hogy a felnőtt nőknek 2 liter, a férfiaknak pedig 2,5 liter az átlagos napi folyadékbeviteli szükséglete, amit döntő részben italokból és 20-30 százalékban szilárd táplálékból kellene fedezni.
        WEBBeteg - T. A., újságíró
        Naponta 2-2,5 liter folyadék bevitelét ajánlja Györki Niké dietetikus, utalva az Európai Élelmiszerbiztonsági Hivatal (EFSA) ajánlására. Ebből a mennyiségből 1-1,5 liter (5-7 pohár) a konkrétan bevitt folyadék, a legjobb esetben csapvíz és ásványvíz. Ön mennyi folyadékot iszik naponta?
        Well pr
        Az ünnepek nem az önmegtartóztatás időszaka, mégis érdemes pár praktikus tanácsot megszívlelni, hogy a mértéktelenség elkerülésével a jövő évet is jó formában kezdhessük.
        Well pr
        A vizsgált szociális otthonokban élő idős emberek folyadékfogyasztása messze elmarad az ajánlott napi folyadékbeviteli mennyiségtől – derül ki egy friss kutatásból, amit a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége, a SE Egészségtudományi Kar, Dietetikai és Táplálkozástudományi Tanszéke és az Európai Hidratációs Intézet végzett el közösen.
        A lista folytatódik a következő oldalon, kérjük lapozzon!