Energia téma

Reggeli étkezés - Ezek a leggyakoribb tévhitek

WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember

A reggeli étkezést sajnos rendszeresen elhanyagoljuk. Általában egy újabb nap kezdetekor, munka vagy iskolakezdés előtt arra van a legkevesebb időnk, hogy nyugodtan elkészítsük egészséges reggelinket, és asztalhoz ülve, komótosan elfogyasszuk azt.

Mit jelent az energiaegyensúly?

Energiaszükséglet

Az egészséges testsúlyt a jojó-effektus elkerülésével csak olyan módon lehet megőrizni, ha odafigyelünka bevitt és az elégetett kalóriák egyensúlyára.

Írjon listát a napi elfogyasztott ételekről!

Amit eszik, nagyban befolyásolhatja a napi energiaegyensúly fenntartását. Pédául egy szelet torta elfogyasztása esetén a bevitt kalóriamennyiséget közel egy órányi intenzív futással lehet elégetni.

Az élethez energiára van szükségünk, legyen szó sétáról, fogmosásról vagy lélegzésről stb. Ha aktív életvietele van, több kalóriára van szüksége, amit elégethet a szervezete. Győződjön meg róla, hogy megfelelően el van-e látva energiával.

Az energiaszükséglet függ az adott személy

  • nemétől
  • életkorától
  • és fizikai aktivitásától.

Gondolta volna, hogy egy ülőmunkát végző felnőtt nőnek a napi 2000 és egy férfinak a 2500 kalória energia-bevitel mellett naponta legalább 30 perc közepesen intenzív mozgást kellene végeznie?

Olvasson tovább: Hogyan lehet befolyásolni szervezetünk energiaegyensúlyát?

Segítse a fogyást természetes anyagokkal!

healzz.com

A tartós fogyáshoz elengedhetetlen az életmódváltás, amely mozgásra és megfelelő táplálkozásra épül. Dr. Bakanek György, az Oxygen Medical táplálék-kiegészítési specialistája azonban néhány olyan kiegészítő anyagot ajánl, amely felgyorsíthatja a fogyást.

Ideális napi energiabevitel férfiaknál

Energiaszükséglet

Az egyéni energiaszükséglet rendszerint jól megállapítható egy kis számolással, amelyhez szükség van testünk adataira (pl. testtömeg), valamint életviteli és étkezési szokásainkra.

Sporttáplálkozási irányelvek: Az energiabevitel

Sportorvos.hu

A 2000-ben kiadott amerikai sporttáplálkozási irányelvek számos kérdést érintenek, amelyek között az energia bevitel, a testtömeg és testösszetétel, a szénhidrát-, fehérje és zsírfogyasztás, a vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek, a folyadékpótlás témák szerepelnek. Külön kitérnek az edzés előtti, alatti és edzést követő táplálkozásra is.

Hány kalóriát éget el az úszás?

drportal.hu

Mivel a legtöbb ember különféle úszásnemekben és változó intenzitással úszik, elég nehéz kiszámítani az elégetett kalóriák mennyiségét.

A hideg víz növeli a teljesítőképességet

WEBBeteg - K. J. fordító

A kiadós testmozgás után sokak szerint a meleg vizes zuhanyzásnál nincs kellemesebb. Ha már sportolásról és teljesítményről van szó, inkább a víz lehűtése ajánlott - bizonyította be egy friss tanulmány.

A fáradtság ellenszere a testedzés?

WEBBeteg - Cs. K. fordító

Mikor valakit teljesen letaglóz a fáradtság, a legutolsó dolog, ami eszébe jut, hogy tornázzon. Azonban újabb kutatások azt mutatják, hogy a rendszeres, alacsony intenzitású gyakorlatok segítenek energiával feltölteni mindazokat, akik teljesen kimerültnek érzik magukat.

A táplálkozás jelentősége labdarúgóknál

Sportorvos.hu

A hosszú hónapokon át tartó, kemény edzésmunkát "agyon lehet ütni" a kedvezőtlen étkezéssel, és a hiányos folyadékfogyasztással. Ahhoz, hogy a labdarúgó a kétszer 45 perces mérkőzés alatt maximális teljesítményt nyújtson, a megfelelő táplálkozásnak és folyadékpótlásnak kitüntetett szerepe van. Lássuk, milyen főbb ismérvekkel jellemezhető a világ legnépszerűbb sportága.

Zsírok és olajok - Táplálkozási tanácsok

nagyranovok.hu

Zsírokra igenis szüksége van az emberi szervezetnek. Nemcsak azért, mert belőlük energiát nyerünk, de többek között azért is, mert a zsírok részt vesznek a sejthártya felépítésében, bizonyos hormonok kialakulásában, és segítik a zsírban oldódó vitaminok felszívódását is.