• Ha már nassol, figyeljen oda arra, hogy mit!

        WEBBeteg - Dr. Csuth Ágnes, családorvos
        Szerző:
        WEBBeteg

        Sokan a napi három főétkezés között éhségüket nassolással, édességekkel csillapítják, ahelyett, hogy egészséges ételeket tartalmazó tízórait és uzsonnát fogyasztanának. Azonban egyre szélesebb körben válik ismertté, hogy az egészséges táplálkozás milyen fontos szerepet tölt be az egészség megőrzésében.

        A napközbeni nem tervezett étkezéseket szokás nassolásnak nevezni. Ilyenkor általában magas kalóriatartalmú, és hasznos összetevőket kis arányban tartalmazó élelmiszereket fogyasztunk.

        Tudatosan vásároljuk őket, még akkor is, ha már a vásárlás pillanatában tudjuk, hogy nem cselekszünk helyesen.

        Sokan a napi három főétkezés között éhségüket csillapítják e módon, ahelyett, hogy egészséges ételeket tartalmazó tízórait és uzsonnát fogyasztanának. Túlsúllyal küzdő emberek fogyókúrájának sikertelensége hátterében, gyakran áll ez a káros szokás.

        Hirdetések

        A napi szükséges kalóriamennyiség mellett, ami a főétkezésekkel meg is történik általában, jelentős plusz és nem számított üres kalóriákra teszünk szert. Az ilyen gyorsan jött plusz kalóriák miatt jelentkezik az emberek többségénél a túlsúly problémája.

        Számos ok bújhat meg a nassolás mögött

        Sok embert az étkezés, rágcsálás stressz helyzetekben megnyugtatja, így a biztonságkeresés egyik útja lehet. Számos programnak az évek során kialakult részévé válhat a nassolás, pl. TV nézés, olvasás, sportesemények. Bizonyos helyzetekben sokszor pótcselekvésként, unalmában nassol az ember.

        Ismert dolog, hogy a nassoláskor fogyasztott élelmiszerek íze, általában eléggé intenzív, ízletes. A mesterséges ízfokozóknak köszönhetően szinte függőség kialakítására képesek. Mindenki érezte már, hogy egy bizonyos íz érzése miatt mindenképpen egy bizonyos terméket akart fogyasztani. Sajnos a mai trendek során népszerű termékek, nem válhatnak az egészséges életmód és táplálkozás részévé.

        Mindenkiben alakult már ki bűntudat ilyen termék fogyasztását követően. Hiszen egyre szélesebb körben válik ismertté, hogy az egészséges táplálkozás milyen fontos szerepet tölt be az egészség megőrzésében, a kialakult betegségek kezelésében.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Mit tud tenni az ember, ha hirtelen rátör a nassolás vágya?

        Amennyiben az érzés csak egy kis rágás iránti vágy, akkor az evés vágyának csökkentése a cél, amit lehetőleg zöldség snackkel és gyümölcs fogyasztásával csillapítsunk. Ha a cél a megfelelő energia és kalória bevitele, ne a mesterséges ízfokozókkal telített élelmiszereket keressük, hanem a rostban és vitaminban gazdag, természetes ízeket, élelmiszereket.

        Ha elkészítésük több időt is vesz igénybe, mint leemelni valamit a konyhai polcról, az egészségünk miatt biztosan megéri.

        Forrás: WEBBeteg
        Orvos szerzőnk: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Rett-szindróma

        Dr. Debreczeni Anikó

        A fejlődés 1 éves korig általában a szokottnak megfelelő, ekkor azonban megreked.

        Kiurgó pulzus

        Kardioközpont

        Mindenképpen utána kell járni, milyen oka lehet a jelenségnek, majd kezelni.

        Mennyit tud a vitaminhiány tüneteiről? Tudásteszt

        Hiánybetegségek akkor alakulhatnak ki, ha a szervezet kevesebb vitaminhoz, nyomelemhez jut, mint amennyire szüksége van. Egészséges életmód mellett ennek veszélye csekély, ám mai rohanó és stresszes világunkban bárkivel előfordulhat, hogy túlhajszolja magát, kimerül, és szervezete tartalékai nem elegendőek a vitaminigény fedezésére. Ön tudja, milyen tünetekkel járnak a hiánybetegségek?

        Ezért kell odafigyelnie a szívére, ha cukorbeteg!

        A cukorbetegségben szenvedőknél - a betegség érrendszerre gyakorolt hatásai miatt – fokozottabb a szívbetegségek kockázata. A szívbetegségre számos egyéb tényező is hajlamosíthat, közülük az egyik legismertebb az elhízás. Vajon mi minden növelheti még a szív- és érrendszeri szövődmények kialakulását cukorbetegeknél?

        Mennyi káliumra van szükségünk, és miért?

        A kálium olyan ásványi anyag, amely segíti a sejtek megfelelő működését. Elengedhetetlenül fontos az idegek, az izmok és a szív megfelelő működése szempontjából.

        A csontritkulás okai és rizikófaktorai

        Harmincöt éves korát követően szinte mindenki szervezete több csontot bont le, mint amennyit képez. A csontritkulás kockázata főleg attól függ, hogy mekkora csonttömegre tett addig szert az egyén és milyen gyorsan kezdi el a csonttömeget veszíteni.

        Tavaszi feltöltődés vitaminokkal

        Szervezetünk megfelelő működéséhez és jó közérzetünkhöz többek között a megfelelő vitaminszint is hozzájárul. Cikkünkből megtudhatja, milyen tünetekkel jár az egyes vitaminok hiánya, és mik a természetes vitaminforrások.

        Túlsúly: Vízzel megőrizhető a karcsúság

        Elegendő mennyiségű víz fogyasztása segít fitten tartani a szervezetet, és megelőzni a fölösleges kilók lerakódását, az elhízást.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA