• Orvosmeteorológia

      • Előrejelzés

        Orvosmeteorológia
        Kedden markáns hidegfront hatását érezhetjük, elsősorban a Dunántúlon jelentős hőmérséklet...
      • Orvosmeteorológiai előrejelzés

        Kedden gyakran lesz erősen felhős az ég, csak rövid időszakokra süthet ki a nap. Sokfelé várható zápor, zivatar. Elsősorban északon és nyugaton kiadós mennyiségű csapadék hullhat. A Dunántúlon az északnyugati, másutt a többnyire délnyugati szél élénkül meg időnként, zivatar idején lehet szélerősödés. A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet 10 és 16, a legmagasabb nappali hőmérséklet a Dunántúlon 14 és 19, másutt 18 és 23 fok között alakul. Hidegfronti hatásra kell számítani a hideg légtömeg elmozdul a meleg légtömeg irányába, és alatta helyezkedik el, melynek következtében intenzív légáramlások keletkeznek a határfelületen. A levegő hőmérséklete és páratartalma lecsökken, míg a légnyomás a hideg front megérkezéséig csökken, utána azonban emelkedik. A hideg front érkezését gyakran viharos széllökések, esetleg záporok, zivatarok, vagy jégeső is kísérheti. A frontérzékenyek a front elvonulását követően éreznek frontra jellemző tüneteket. Megtalálhatók a hideg front okozta tünetek között az ízületi panaszok mellett, a fejfájás, a reumatikus, a gyomor, a mellkasi fájdalmak, a vérnyomás emelkedése, vese vagy epegörcs, illetve gyakoribb lehet az asztmás, és az epilepsziás rohamok kialakulása. Kiválthat még a hideg front, alvászavart, nyugtalanságot, de álmosságot és lassú reakciót is eredményezhet. Mivel a stressz és a legyengült immunrendszer a frontérzékenység alapvető rizikófaktora, a kiegyensúlyozott, egészséges, sportos életmód az egyik leghatékonyabb megelőzési módja a problémáknak. Érdemes utánanézni a patikákban vény nélkül kapható gyógynövény-készítményeknek, de a táplálkozásunkkal is befolyásolhatjuk az érzékenységünket. A magas kálium- és magnézium tartalmú ételek csökkenhetik a panaszok erősségét, ilyen például a banán, az alma, burgonya, a szőlő, a kukorica, tofu, a halak és az olajos magvak. Fontos még a B1-, a D- és az E-vitamin pótlása is, ezért ajánlatos búzacsírát, paradicsomot, zabpelyhet, hidegen sajtolt olajokat, tojást, tengeri halakat, zöld növényeket és hüvelyesek fogyasztani. Életmódbeli tippek • a szabadban végzett, rendszeres mozgás hangulatjavító hatással bír, serkenti az immunrendszert • érdemes csökkenteni az alkoholfogyasztást és kerülni a dohányzást; • a masszázs beindítja a szervezet öngyógyító mechanizmusait; • a jóga harmonizálja az energiákat • a szauna, a váltózuhany és a Kneipp-kúra edzi a szív- és érrendszert.
      • Többnapos előrejelzés

        Felhőtérkép

        Hőtérkép

        Széltérkép

        Felhőkép Hőtérkép Széltérkép
      • Szmogtérkép

        UV térkép

        Orvosmeteorológiai
        oldalunk
        partnere:

        Budapest szmogtérképe UV térkép
      • Orvosmeteorológiai cikkek

      • Nyari adatok / Hóadatok

        Országos pollenszint: közepes