• Orvosmeteorológia

      • Előrejelzés

        Orvosmeteorológia
        Vasárnap melegfrontra készülhetünk, melynek hatására tompábbak, fáradékonyabbak, ingerülte...
      • Orvosmeteorológiai előrejelzés

        Szombaton a változó felhőzet mellett több órára kisüt a nap, helyenként zápor is lehet, de számottevő csapadék sehol sem lesz. A változó irányú szél mérsékelt marad. A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet 2 és 8 fok között alakul, elsősorban a Dunántúlon több helyen lehet talajmenti fagy. A legmagasabb nappali hőmérséklet 17 és 20 fok között várható. Vasárnap napközben megnövekszik a felhőzet, szűrt napsütés délelőtt lehet. Délután elsősorban délen már eső, zápor kialakulhat (a csapadék előfordulásában és mennyiségében az átlagosnál nagyobb a bizonytalanság!). A keleti, északkeleti szél több helyen megerősödik. A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet 3 és 8, a legmagasabb nappali hőmérséklet 17 és 21 fok között alakul. Hétfőn erősen felhős vagy borult lesz az ég, összességében több helyen valószínű eső, zápor. Az északi, északkeleti szél erős, elsősorban nyugaton viharos lesz. A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet 7 és 12, a legmagasabb nappali hőmérséklet 13 és 19 fok között alakul. Vasárnap és hétfőn is kettős fronthatásra készülhetünk, a hideg- és a melegfrontra érzékenyek panaszai egyaránt erősödhetnek. Többeknél jelentkezhet fejfájás, vérnyomás panasz. A különböző eredetű fejfájásos panaszok erősödése várható. Ajánlott a szokottnál több, lehetőleg cukormentes folyadékot inni, estére kerülni a nehezebben emészthető ételek fogyasztását. Egy-egy csésze zöld tea elfogyasztása is segíthet a lehangoló, álmosító időben. Pénteken, illetve a következő napokban is jelentkezhetnek vérnyomás panaszok, ajánlott több időt fordítani pihenésre, kerülni a stresszes helyzeteket. Reggel még viszonylag hűvös lesz, de fagyokra már nem kell számítani. Azonban érdemes rétegesen, jól variálhatóan öltözködni. Továbbra is nagy a megfázásveszély, célszerű erősíteni az immunrendszert, fokozni a vitaminbevitelt. Eleinte még előfordulhatnak ízületi panaszok, amelyek napközben várhatóan enyhülnek. A borongós időben a hő- és komfortérzet kissé csökkenhet, a kevés napsütés miatt általában gyenge, mérsékelt UV-sugárzásra lehet készülni. A magas kálium- és magnézium tartalmú ételek csökkenhetik a panaszok erősségét, ilyen például a banán, az alma, burgonya, a szőlő, a kukorica, tofu, a halak és az olajos magvak. Fontos még a B1-, a D- és az E-vitamin pótlása is, ezért ajánlatos búzacsírát, paradicsomot, zabpelyhet, hidegen sajtolt olajokat, tojást, tengeri halakat, zöld növényeket és hüvelyesek fogyasztani.
      • Többnapos előrejelzés

        Felhőtérkép

        Hőtérkép

        Széltérkép

        Felhőkép Hőtérkép Széltérkép
      • Szmogtérkép

        UV térkép

        Orvosmeteorológiai
        oldalunk
        partnere:

        Budapest szmogtérképe UV térkép
      • Orvosmeteorológiai cikkek

      • Nyari adatok / Hóadatok

        Országos pollenszint: közepes

      • Hirdetések
      • Kiemelt témák
      • Hirdetések
      • Találjon orvost az Ön közelében!
        Gyógyszertárak az Ön közelében
        Gyógyszerkereső

        Keressen a gyógyszer neve, hatóanyaga, esetleg betegség alapján!

      • Szavazás

        Korábbi szavazások