• Fogyókúra - A leggyakoribb tévhitek

        Számos olyan tévhit van, amik nagyon megnehezítik a vágyott cél - a formás alak és egészséges test - elérését. Ismerkedjünk meg a tíz leggyakrabban előforduló tévhittel!

        1. „Nem kell fogynom. Így tetszem magamnak és a túlsúly nem betegség.”

        Sajnos ez nem így van. A túlsúly nem csak és nem elsősorban esztétikai probléma. Hiszen mindenkinek más tetszik.

        Hirdetések

        Nagyon sok betegség hozható viszont összefüggésbe az elhízással. Többek között okozhat magas vérnyomást ezzel összefüggésben szív- és érrendszeri betegségeket. Rontja a cukoranyagcserét és végső esetben cukorbetegséget is kiválthat, ennek minden szövődményével. Mozgásszervi megbetegedéseket válthat ki, ízületi panaszokat, lúdtalpat.

        2. „Alig eszek, mégis hízok!”

        Tesztelje magát!


        Ez talán a leggyakoribb mondat, ami a szakrendelőben elhangzik. Amint végigvesszük részletesen a napi táplálékot és annak energiatartalmát (kalória) kiderül, hogy a kevés is lehet nagyon sok.

        A kenyér, a tésztafélék, a magas zsírtartalmú ételek, édességek nagyon sok energiát tartalmaznak, ezért diétázóknak csak kis mennyiségben szabad fogyasztaniuk.

        Ráadásul az emberek nagy többsége a kis falatkákat, amit két étkezés közt bekap valaki nem is veszi figyelembe. Pedig ezek összességében nagyon sok kalóriát vihetnek be a szervezetbe.

        3. „Naponta csak kétszer eszek, ez is sok?”

        Ön tudta?


        A magyarok 56 százaléka tartja magát túlsúlyosnak, közülük 18 százalék próbálkozik fogyókúrával, ami Európában messze a legalacsonyabb arány - tárta fel a felmérés.
        Bővebben>>

        Nem sok, de nem is jó. Aki fogyni akar, rendszeresen kis adagokban kell hogy étkezzen, és az étkezéseket legkésőbb délután 5-6 óra között be kell fejezni. Így a szervezet mindig kap táplálékot, az éhségérzet nem lesz nagy.

        Könnyebb betartani a diétát és a szenvedés hiánya miatt hosszabb ideig is sikerül. Aki csak kétszer eszik, az nagy valószínűséggel este teszi azt, amikor már nagyon kiéhezett az egész napi koplalástól. Ekkor viszont megeszik mindent válogatás nélkül, és mivel nemsokára lefekszik, le sem mozogja a bevitt ételmennyiséget.

        4. „Ha nem iszok akkor kisebb lesz a súlyom, tehát fogyok.”

        A szervezet megfelelő működéséhez szükséges napi 1,5-2 l folyadék bevitele. E nélkül az élettani folyamatok nem működnek jól. A zsírbontás sem.

        A folyadékhiány valóban testsúlyvesztést okoz, de ez nem a zsírveszteség, ami a célunk lenne, hanem az életfontos víz vesztése. Ez nem valódi fogyás és veszélyes is lehet.

        5. „ A gyümölcslé egészséges bármennyit ihatok belőle.”

        A dobozos gyümölcslevek nagyon sok cukrot tartalmaznak, így kalóriában dúsak, tehát hizlalnak. Válasszunk alacsony energiatartalmú gyümölcslevet, és abból is tartsunk mértéket. A legjobb szomjoltó a víz.

        6. „Gyorsdiétával néhány hét alatt leadom a súlyfeleslegemet.”

        Nagyon sok csodamódszernek kikiáltott diéta forog közszájon. Mindegyik nagyon eredményes fogyást ígér néhány hét alatt. Közös jellemzőjük, hogy többnyire egyoldalú étkezést írnak elő.

        Ez csak rövid ideig tartható, és ez után a többnyire visszahízik a diétázó, mégpedig a jo-jo effektus beindítása miatt általában többet szed magára, mint amennyi súllyal a diétát elkezdte. Sokkal célszerűbb vegyes, de adott, alacsony kalóriatartalmú diéta követése, és a mérsékelt sebességű fogyás.

        Nem szabad elfelejteni, hogy a plusz kilók sem néhány hét alatt röppentek ránk, lefogyni is lassan kell, így tartós marad az elért testsúly, s a bőrünk sem sínyli meg a diétát.

        7. „Csodaszerrel nem kell kevesebbet ennem és lefogyok.”

        >Hasznos tanácsok!


        A csalók mindig is kihasználták a hiszékeny embereket. Munka nélkül nincs siker.

        Eredményes fogyás csak csökkentett energia-bevitel, és fokozott mozgás mellett valósul meg.

        Az orvosilag kivizsgált gyógyszerek segíthetnek, de ezek mellett sem mellőzhetjük a fentieket.

        8. „Ha akkor eszek, amikor éhes vagyok, biztosan nem hízok el.”

        Sajnos a túlsúly olyan élettani folyamatokat indít el, amelynek az a következménye, hogy a duci ember sokkal később érzi, hogy jóllakott és korábban éhezik meg.

        Ezért ilyenkor már nem jelzi megbízhatóan szervezetünk a szükségleteit, és ha az éhségérzetre hagyatkozunk, még tovább hízhatunk. Fontos, hogy tudatosan táplálkozva alakítsuk ki az étrendünket.

        A fogyással a szabályozó mechanizmusok is helyre állnak a szervezetben és az éhségérzet is jelentősen csökken néhány hét és néhány mínusz kiló elteltével.

        Fontos a mozgás milyensége!


        A rekreációs sport térhódításával sokasodnak az egyénileg sportolók, akik számára nagyon fontos, hogy tisztában legyenek egy jól összeállított edzés felépítésével. Az edzés három fő részből tevődik össze: bemelegítés, fő szakasz, levezetés.
        Hogyan épül fel a hatékony edzés?>>

        9. „A sport fárasztó. Inkább csak koplalok”

        A testmozgás fokozása nélkül sokkal nehezebb lefogyni. A sport utáni elégedettség önbizalmat ad, ami fontos a fogyókúrában.

        Ráadásul a megfelelő intenzitású mozgás után a fokozott energiafelhasználás még egy ideig fennáll, így hosszabb ideig égetünk zsírt, mint amennyi ideig mozgunk.

        A jó testmozgás nagy izmokat mozgat meg, -popsi, has, hátizom- legalább fél órán át tart, és a pulzusszámot növeli. Hetente legalább háromszor tanácsos tornázni, de ha minden nap mozog valaki, az csak jó.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        10. „De jó! Lefogytam! Most már bármennyit ehetek!”

        Ez sajnos nem így van. A fogyással megszabadulhat a túlsúlyától, de a hízásra hajlamosító genetikájától nem. Egy lefogyott túlsúlyos embernek egész életében oda kell figyelni a tudatos táplálkozásra, azért, hogy nem szedje vissza a kilókat.

        Ez azonban akkorra már vélhetően könnyen megy, hiszen, ha jól végezte a diétát, átalakította az életmódját, így az már nem is fog nehezére esni.

        (WEBBeteg - Dr. Fáklya Mónika endokrinológus)

        Legutóbb frissült:
        Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
        • WEBBeteg.hu
      • PharmaPlaza - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA
      • Legfrissebb cikkek
      • Önök ajánlották
      • Az örömtelenség kezelhető!

        Az öröm képességének elvesztése a depresszió egyik kulcsfontosságú és nagyon gyakori tünete. Hogyan kezelhető?

        Fertőző májgyulladás

        Magyarország a közepesen fertőzött országok közé tartozik; Borsodban és Zalában fokozott a fertőzésveszély.

        Kétszer is leküzdötte a rákot

        Ismerjék meg Emese történetét, akinél kétszer is diagnosztizáltak daganatot (méhnyakrákot és melanomát) élete során.

        Sport és hőség - Mit igyunk?

        Amikor hőségben sportolunk, kulcsfontosságú a folyadékpótlás. Milyen folyadékot, mikor és mennyit igyunk?

      •  





        Hozzászólások (7)
        Írta: Panda
        Inkább mozgok... vagy mozgom. Összezavartatok.

        Írta: Panda
        Inkább mozgok... vagy mozgom. Összezavartatok.

        Írta: Dr. Magyar Nyelv
        Kedves Vendégek!Akkor eszek amikor akarom.

        Lapozzon a hozzászólások között!