• 20 évesen, trombózis után

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő! 20 éves, egészségesen élő, túlsúlytól nem szenvedő, nem dohányzó lány vagyok. Másfél évig szedtem a Milligest fogamzásgátlót, melynek vége egy, sok ülve tanulással teli vizsgaidőszak utáni, trombózis lett. A diagnózis kisvénás trombózis a vádlim külső részén, 8 centiméteren. Az ér kitágult, a falán lerakódott a vér, nem zárult el, ám csak pumpálásra ment át rajta a vér. Azt mondták, vegyem komolyan, de nagyon az elején vették észre. 12 napja Clexan-t szúrnak nekem reggel-este. A doktor, aki diagnosztizált, sok konkrét dolgot nem mondott az 5-7 nap szigorú fekvésen és utána még húzódó vérhígítón, és az ajánlott harisnya hordásán kívül, így nem tudom, hogyan állhatok majd vissza a hétköznapok rendjébe. Ilyen esetben mikor lehet elkezdeni rendesen mozogni (itt mondjuk értem a biciklizést az egyetemre, utazást kocsiban, úszást hideg vizes medencében)? Ill. mikor lehet elkezdeni tornázni, akár csak jóga/pilates, és szaunázni, gyógyvízes fürdőbe szabad -e még majd ezután mennem? Tudom, hogy mostanban még nem ajánlott, de.. Tanácstalan vagyok és bizonytalan. Köszönöm segítségét!

        Dr. Szanyi Andrea válasza a trombózis témában

        Kedves Kérdező! Szerencséje volt, hogy korán kiderült a trombózisa. A jelenleg alkalmazott vérhígítóról majd át kell térnie szájon át szedhető gyógyszeres kezelésre, melyet szerencsés esetben körülbelül egy évig kell szednie. A fogamzásgátlót gondolom abbahagyta, ha nem, akkor sürgősen hagyja abba. Mielőtt majd véget érne a trombózis miatti gyógyszeres kezelés, javasolt trombofília irányában kivizsgálni, mert van olyan eset, amikor genetikai hajlam van a trombózisra, ami egyrészt a fogamzásgátló tabletta jövőbeni használatát tiltja, másrészt bizonyos esetekben tartós véralvadásgátló kezelést tesz szükségessé. Jelenleg aktív sportolás nem jön szóba, néhány hónap elteltével, ami függ az Ön állapotától, fokozatosan terhelheti a lábát pl. kerékpározhat. A szaunázás és nagyobb erőkifejtéssel járó terhelés egyelőre nem javasolt.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Szanyi Andrea
        belgyógyász, háziorvos, geriáter Itt kérdezhet

        Dr. Szanyi Andrea
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2016. február 01., 15:44; Megválaszolva: 2016. február 03., 21:41

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor nő! Érdeklődni szeretnék, hogy kéthegyű szívbillentyű elégtelenség illetve prolapsus esetén lehet-e kompressziós harisnyát hordani felületes visszértágulat esetén? Mindkét lábamon térd alatt erek dülledtek ki, nehéz...
        Tanácsot szeretnék kérni. Ismerősöm 5 éve viszérrel műtött lábszára estére csúnyán bedagad és fáj is. Bokája fölött a lábszáron kb. 10 cm hosszan (kb 2 cm széles sávban) enyhe pír látszik a bőrén. Másik lábával nincs semmi...
        Kedves Doktor/Doktornő! 17 éves koromtól kezdve aranyérrel küszködök, legútóbb fél éve volt, elég sokáig, majdnem kerek 2 hónapig. Gyógyúlásomat a medencefenék tréningnek köszönhetem joformán, amit mai napig végzek napi 2-3 alkalommal...
        Édesanyám bal bokája fölött tenyérnyi pirosas barnás folt jelent meg a nyár közepén.természetesen orvosi vivzsgálatokon, ultrahang, vettünk részt, trombust nem találtak.kompressziós harisnyát visel, minden este kenem a lábát vadgesztenye...
        Tisztelt doktor úr / doktor nő! A Trental-t 22 éve szedem, (írta ki a doktor úr, kórházi kivizsgálás után) fülzúgás miatt. A Nebilet-et 14 éve szedem, szapora szívdobogás miatt, (100- 108/ min volt akkor). Magasságom 172 cm testsúlyom 68 kg....
        Tisztelt Doktornő A következőben szeretném kikérni a véleményét, tanácsát. Az elmúlt időszakban észrevettem, hogy megjelentek a seprűvénák mindkét bokám körül. Mintha mindig több lenne, ill. jobban láthatóvá válnának. Valamint, az...
        65 éves édesanyámat tavaly november végén operálták. Térdprotézisét kellett eltávolítani MRSA fertőzés miatt. Antibiotikumos (vankomicin, gentamicin) mozgó spacert ültettek be, valamint emelt dózisú ciprofloxacint kap (2x750 mg). 4 hétig...
        Kedves Doktornő. Kérem segítsen mert össze-vissza küldözgetnek és senki sem tud megnyugtató választ adni! Diagnózisom: CVI.Varicositas extr.Inf.I.u.és 2.5mg nebivololt szedek magas/110-120/pulzusomra amely készítmény a többi/Betaloc, Concor,...
        Tisztelt Doktornő/ Doktorúr! Mióta aranyér párnát használok munkahelyemen ( kb 2 hete) egyre inkább kevesebb időt tudtam ülve tölteni és most már párna nélkül sem tudok ülni, mert úgy érzem fegyülnek az erek normális keringés...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Tegnap kezdődött egy fura fájdalom a lábamban a combom hátulján a hajlat fölötti rész inkább bal oldalán, megis van ott dagadva egy ér talán vagy nem tudom mi, lehet csak simán a lábam. Amikor ez létrejött akkor egy...