• Repülőút mélyvénás trombózissal tüdőembóliával

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Dr.Nő! Bulgáriába utazok repülővel. Kell e valamilyen óvintézkedés az esetleges probléma elkerülésére. 2003-ban mélyvénás trombózis és tüdőembólia miatt élethosszig tartó véralvadásgátlót javasoltak. 2 éve Xalertót szedek, mert volt egy vérzéses állapotom INR ismeretlen okból 10 fölé emelkedett. Lioton gélt használtam, lehet, hogy a benne lévő heparin miatt történt nem tudom azóta sem. Vérplazmát kaptam és azóta szedem ezt az új véralvadásgátlót. Sajnos ezt nem tudják monitorozni, nem kell járnom vérvételre sem. Kialakult a prosttrombotikus szinróma, fekélymegelőző állapot a lábon, állandó dagadás, szédüléssel járó rosszullét, amikor elér egy szintet a láb dagadása. Ha nem tudok lefeküdni, szinte ájulás környékez. Hiába panaszkodom, azt mondják ezzel együtt kell élni. Kérdésem, kell e még valami óvintézkedés a biztonságom érdekében a repülős út során? Kb. 2 órás az út. Tisztelettel: Ágnes

        Dr. Molnár Dóra válasza a utazás témában

        Kedves Kérdező, mivel szed véralvadásgátló gyógyszert, ez az esetleges embóliaveszélyt elhárítja. Az utazás napján is fogyasszon elegendő ( 2 L körül) folyadékot, javasolt rugalmas harisnya viselése is. Ha sokat kell valahol várakozni, ülni, akkor kb. félóránként mozgassa át a végtagokat. ( Ez nem csak a repülő útra vonatkozik.) Feltétlenül vigyen magával listát a szedett gyógyszerekről, ( ez tartalmazza a gyári név mellett a hatóanyag nevét, illetve a pontos adagolást is) és a jelentősebb megbetegedéseiről szóló orvosi dokumentációt is. Biztosítást is kössön egy esetleges egészségügyi probléma esetére. Javaslom, hogy az igazolványai mellett is jelezze, hogy véralvadásgátló terápiában részesül. Szép utat kívánok! Üdvözlettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Molnár Dóra
        Kardiológus, belgyógyász Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Molnár Dóra

        Kérdés: 2015. július 02., 06:27; Megválaszolva: 2015. július 04., 22:28

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Tegnapi napon este a 11 óra munka ledolgozása után miután egész nap egyhelyben áltam csak minimális mozgások voltak amíg valamiért odébbmentem de álltam egész nap egyhelyben. Hazaértem és a bal belső bokámnál majdnem a...
        Tisztelt Doktor nő! Érdeklődni szeretnék, hogy kéthegyű szívbillentyű elégtelenség illetve prolapsus esetén lehet-e kompressziós harisnyát hordani felületes visszértágulat esetén? Mindkét lábamon térd alatt erek dülledtek ki, nehéz...
        Tanácsot szeretnék kérni. Ismerősöm 5 éve viszérrel műtött lábszára estére csúnyán bedagad és fáj is. Bokája fölött a lábszáron kb. 10 cm hosszan (kb 2 cm széles sávban) enyhe pír látszik a bőrén. Másik lábával nincs semmi...
        Kedves Doktor/Doktornő! 17 éves koromtól kezdve aranyérrel küszködök, legútóbb fél éve volt, elég sokáig, majdnem kerek 2 hónapig. Gyógyúlásomat a medencefenék tréningnek köszönhetem joformán, amit mai napig végzek napi 2-3 alkalommal...
        Édesanyám bal bokája fölött tenyérnyi pirosas barnás folt jelent meg a nyár közepén.természetesen orvosi vivzsgálatokon, ultrahang, vettünk részt, trombust nem találtak.kompressziós harisnyát visel, minden este kenem a lábát vadgesztenye...
        Tisztelt doktor úr / doktor nő! A Trental-t 22 éve szedem, (írta ki a doktor úr, kórházi kivizsgálás után) fülzúgás miatt. A Nebilet-et 14 éve szedem, szapora szívdobogás miatt, (100- 108/ min volt akkor). Magasságom 172 cm testsúlyom 68 kg....
        Tisztelt Doktornő A következőben szeretném kikérni a véleményét, tanácsát. Az elmúlt időszakban észrevettem, hogy megjelentek a seprűvénák mindkét bokám körül. Mintha mindig több lenne, ill. jobban láthatóvá válnának. Valamint, az...
        65 éves édesanyámat tavaly november végén operálták. Térdprotézisét kellett eltávolítani MRSA fertőzés miatt. Antibiotikumos (vankomicin, gentamicin) mozgó spacert ültettek be, valamint emelt dózisú ciprofloxacint kap (2x750 mg). 4 hétig...
        Kedves Doktornő. Kérem segítsen mert össze-vissza küldözgetnek és senki sem tud megnyugtató választ adni! Diagnózisom: CVI.Varicositas extr.Inf.I.u.és 2.5mg nebivololt szedek magas/110-120/pulzusomra amely készítmény a többi/Betaloc, Concor,...
        Tisztelt Doktornő/ Doktorúr! Mióta aranyér párnát használok munkahelyemen ( kb 2 hete) egyre inkább kevesebb időt tudtam ülve tölteni és most már párna nélkül sem tudok ülni, mert úgy érzem fegyülnek az erek normális keringés...