• Folyton lecsúszik a fáslim, mit lehet ez ellen tenni?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        1 hónapja mélyvénás trombózist kaptam. Kórházban voltam 12 napig, az orvos fáslit írt fel és combtőig kell fásliznom a lábam. Nem is lenne ezzel semmi baj elég jó minőségű fáslit írt fel nekem Urba-Len márkájú. A problémám az, hogy feltekerem úgy, ahogy tanították és jó is de kb egy fél óra múlva már le is csúszik a combomról és a térdemnél megáll. Nincs erre valami megoldás, hogy a fásli a helyén maradjon? Lassan megyek vissza dolgozni, ahol állok is megyek is és ülök is és nincs időm félóránként újra tekergetni:( Sőt ha nincs rendesen fent akkor az több kárt okoz, mint hasznot. Harisnyát pedig azt mondta, hogy januárban kaphatok. Nincs valami megoldás, hogy a fásli fent maradjon? mert így hogy csak simán feltekerem a fáslit a lábamra így lecsúszik:( Sajnos az orvos szerint muszáj combtőig fásliznom, mert a vádlimban és a combomban volt a trombózis. A másik kérdésem az, hogy mennyit mozoghatok egy nap? Nem igazán közlékeny a kezelőorvos.

        Dr. Tomonkó Magdolna válasza a fásli témában

        Kedves Kérdező! Ha állómunkát végez, mindenképpen a rugalmas harisnya a jó megoldás. Gyógyászati segédeszköz boltban ez megvásárolható, a januári időpont gondolom a kedvezményes felírásról szól. Hogy mennyit mozoghat, az elég sok mindentől függ: milyen mozgásra gondol, mennyit mozgott korábban, milyen kiterjedésű volt a trombózis (felületes vagy mély, vagy mindkettő, stb.) Általában az mondható el, hogy a mennyiséget és az intenzitást nagyon óvatosan, lépcsőzetesen lehet emelni. A fáradás, esetleg fájdalom fellépése jelzi a határt, amit nem érdemes túllépni. Üdv: dr Tomonkó Magdolna

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Tomonkó Magdolna
        háziorvos, transzfúziológus Itt kérdezhet

        Dr. Tomonkó Magdolna
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2014. október 05., 09:49; Megválaszolva: 2014. október 09., 14:24

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor nő! Érdeklődni szeretnék, hogy kéthegyű szívbillentyű elégtelenség illetve prolapsus esetén lehet-e kompressziós harisnyát hordani felületes visszértágulat esetén? Mindkét lábamon térd alatt erek dülledtek ki, nehéz...
        Tanácsot szeretnék kérni. Ismerősöm 5 éve viszérrel műtött lábszára estére csúnyán bedagad és fáj is. Bokája fölött a lábszáron kb. 10 cm hosszan (kb 2 cm széles sávban) enyhe pír látszik a bőrén. Másik lábával nincs semmi...
        Kedves Doktor/Doktornő! 17 éves koromtól kezdve aranyérrel küszködök, legútóbb fél éve volt, elég sokáig, majdnem kerek 2 hónapig. Gyógyúlásomat a medencefenék tréningnek köszönhetem joformán, amit mai napig végzek napi 2-3 alkalommal...
        Édesanyám bal bokája fölött tenyérnyi pirosas barnás folt jelent meg a nyár közepén.természetesen orvosi vivzsgálatokon, ultrahang, vettünk részt, trombust nem találtak.kompressziós harisnyát visel, minden este kenem a lábát vadgesztenye...
        Tisztelt doktor úr / doktor nő! A Trental-t 22 éve szedem, (írta ki a doktor úr, kórházi kivizsgálás után) fülzúgás miatt. A Nebilet-et 14 éve szedem, szapora szívdobogás miatt, (100- 108/ min volt akkor). Magasságom 172 cm testsúlyom 68 kg....
        Tisztelt Doktornő A következőben szeretném kikérni a véleményét, tanácsát. Az elmúlt időszakban észrevettem, hogy megjelentek a seprűvénák mindkét bokám körül. Mintha mindig több lenne, ill. jobban láthatóvá válnának. Valamint, az...
        65 éves édesanyámat tavaly november végén operálták. Térdprotézisét kellett eltávolítani MRSA fertőzés miatt. Antibiotikumos (vankomicin, gentamicin) mozgó spacert ültettek be, valamint emelt dózisú ciprofloxacint kap (2x750 mg). 4 hétig...
        Kedves Doktornő. Kérem segítsen mert össze-vissza küldözgetnek és senki sem tud megnyugtató választ adni! Diagnózisom: CVI.Varicositas extr.Inf.I.u.és 2.5mg nebivololt szedek magas/110-120/pulzusomra amely készítmény a többi/Betaloc, Concor,...
        Tisztelt Doktornő/ Doktorúr! Mióta aranyér párnát használok munkahelyemen ( kb 2 hete) egyre inkább kevesebb időt tudtam ülve tölteni és most már párna nélkül sem tudok ülni, mert úgy érzem fegyülnek az erek normális keringés...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Tegnap kezdődött egy fura fájdalom a lábamban a combom hátulján a hajlat fölötti rész inkább bal oldalán, megis van ott dagadva egy ér talán vagy nem tudom mi, lehet csak simán a lábam. Amikor ez létrejött akkor egy...