• Vénás elégtelenség

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt dr úr/nő! 2008 januárjában átestem egy jobb alsó végtagot érintő mélyvénás trombózison! Azóta évente legalább egyszer elő jön valamilyen probléma! Általában feszülést görcsös fájdalmat, illetve ödémát tapasztalok, néha kiegészül zsibbadással, meleg érzéssel, majd hirtelen fázni kezd! A jobb lábam kímélése érdekében a balt szoktam terhelni, aminek a következménye az lett, hogy ott kialakult a viszeresség, amit meg is műtöttek! Most 2 hete jelentkezett a jobb lában, dagadás, majd mintha folyamatosan enyhén görcsölnének az izmok, feszülés, fájdalom és dagadás kíséretében! A háziorvosom és a sebészeten is megnézték, kézzel átnyomogatták, és azt mondták, hogy ez nem trombózis, hanem a mélyvénás elégtelenség, illetve a terhelés következménye! Folyamatosan szedek warfarint, és hordok harisnyát a munkahelyemen, ez mellet szedek detralexet, szőlőmagkivonatot, és ha szükséges használok venengél kenőcsöt! Uh-s vizsgálatra nem került sor! A kérdésem az lenne, hogy a vénás elégtelenséget hogy lehet megszüntetni, illetve mit tudnék tenni, az újboli panaszok kialakulásának megelőzésére, mert sajnos mindig egyre tovább tart a gyógyulás? Várom mielőbbi válaszukat és előre is köszönöm!

        Dr. Tomonkó Magdolna válasza a krónikus vénás elégtelenség témában

        Kedves Kérdező! A korrekt vizsgálathoz a Doppler vizsgálat hozzátartozik ilyen esetbe. Annál is inkább, mert mindent megtett, ami megtehető természetes módon. Kérjen komplex érsebészeti vizsgálatot a láb állapotának tisztázása érdekében. Üdv: dr. Tomonkó MAgdolna

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Tomonkó Magdolna
        háziorvos, transzfúziológus Itt kérdezhet

        Dr. Tomonkó Magdolna
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2014. július 15., 11:28; Megválaszolva: 2014. július 17., 22:20

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor nő! Érdeklődni szeretnék, hogy kéthegyű szívbillentyű elégtelenség illetve prolapsus esetén lehet-e kompressziós harisnyát hordani felületes visszértágulat esetén? Mindkét lábamon térd alatt erek dülledtek ki, nehéz...
        Tanácsot szeretnék kérni. Ismerősöm 5 éve viszérrel műtött lábszára estére csúnyán bedagad és fáj is. Bokája fölött a lábszáron kb. 10 cm hosszan (kb 2 cm széles sávban) enyhe pír látszik a bőrén. Másik lábával nincs semmi...
        Kedves Doktor/Doktornő! 17 éves koromtól kezdve aranyérrel küszködök, legútóbb fél éve volt, elég sokáig, majdnem kerek 2 hónapig. Gyógyúlásomat a medencefenék tréningnek köszönhetem joformán, amit mai napig végzek napi 2-3 alkalommal...
        Édesanyám bal bokája fölött tenyérnyi pirosas barnás folt jelent meg a nyár közepén.természetesen orvosi vivzsgálatokon, ultrahang, vettünk részt, trombust nem találtak.kompressziós harisnyát visel, minden este kenem a lábát vadgesztenye...
        Tisztelt doktor úr / doktor nő! A Trental-t 22 éve szedem, (írta ki a doktor úr, kórházi kivizsgálás után) fülzúgás miatt. A Nebilet-et 14 éve szedem, szapora szívdobogás miatt, (100- 108/ min volt akkor). Magasságom 172 cm testsúlyom 68 kg....
        Tisztelt Doktornő A következőben szeretném kikérni a véleményét, tanácsát. Az elmúlt időszakban észrevettem, hogy megjelentek a seprűvénák mindkét bokám körül. Mintha mindig több lenne, ill. jobban láthatóvá válnának. Valamint, az...
        65 éves édesanyámat tavaly november végén operálták. Térdprotézisét kellett eltávolítani MRSA fertőzés miatt. Antibiotikumos (vankomicin, gentamicin) mozgó spacert ültettek be, valamint emelt dózisú ciprofloxacint kap (2x750 mg). 4 hétig...
        Kedves Doktornő. Kérem segítsen mert össze-vissza küldözgetnek és senki sem tud megnyugtató választ adni! Diagnózisom: CVI.Varicositas extr.Inf.I.u.és 2.5mg nebivololt szedek magas/110-120/pulzusomra amely készítmény a többi/Betaloc, Concor,...
        Tisztelt Doktornő/ Doktorúr! Mióta aranyér párnát használok munkahelyemen ( kb 2 hete) egyre inkább kevesebb időt tudtam ülve tölteni és most már párna nélkül sem tudok ülni, mert úgy érzem fegyülnek az erek normális keringés...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Tegnap kezdődött egy fura fájdalom a lábamban a combom hátulján a hajlat fölötti rész inkább bal oldalán, megis van ott dagadva egy ér talán vagy nem tudom mi, lehet csak simán a lábam. Amikor ez létrejött akkor egy...