• trombózis

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Fiam, aki 18 éves augusztusban mélyvénás trombózist kapott, ami magasra terjedt.Sajnos hiába szedi a szinkumát az INR eredmény egyre rosszabb 1, 27 volt legutóbb. Szeretném kérdezni van-e más gyógymód ezen kívül, vagy esetleg lehetne-e műteni? Arra gondolok, hogy a vérrögöket eltávolítani? Életmód váltás mennyire szükséges, és milyen legyen? Valamint még azt szeretném kérdezni, hogy milyen munkakör ajánlott számára ezek után, mivel most érettségizik nem tudjuk, hogy merre induljon el?

        Dr. Árki Ildikó válasza a mélyvénás trombózis témában

        Tisztelt Kérdező! Mélyvénás trombózis sebészi kezelése általában súlyos, acut esetekben jön szóba. Hogy szükséges-e, azt érsebészeti konzilium dönti el. A véralvadásgátló kezelés (syncumar) során az INR terápiás tartományban kell, hogy legyen, ezért gyakori ellenőrzés, dózismódosítás szükséges, valamint a betegtől is nagy fegyelmet követel ez a terápia, mivel sok étel, gyógyszer befolyásolja a hatását. Tehát az étkezésre is figyelmet kell fordítani.Nem javasolható veszélyes, sérüléssel járó sportok űzése, ugyanez vonatkozik a foglalkozásokra is (utóbbival kapcsolatban bővebben foglalkozás egészségügyi orvos, iskolaorvos tud nyilatkozni) A syncumar helyett ma már elérhetők új típusú alvadásgátlók (rivaroxaban, dabigatran), bizonyos esetekben, szakorvosi javaslatra írható OEP támogatással. Thrombophilia irányában történő vizsgálata javasolt.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Árki Ildikó
        Rovatvezető, WEBBeteg vezető orvos szakértő Itt kérdezhet

        Dr. Árki Ildikó

        Kérdés: 2013. október 08., 18:29; Megválaszolva: 2013. október 09., 23:16

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Tegnapi napon este a 11 óra munka ledolgozása után miután egész nap egyhelyben áltam csak minimális mozgások voltak amíg valamiért odébbmentem de álltam egész nap egyhelyben. Hazaértem és a bal belső bokámnál majdnem a...
        Tisztelt Doktor nő! Érdeklődni szeretnék, hogy kéthegyű szívbillentyű elégtelenség illetve prolapsus esetén lehet-e kompressziós harisnyát hordani felületes visszértágulat esetén? Mindkét lábamon térd alatt erek dülledtek ki, nehéz...
        Tanácsot szeretnék kérni. Ismerősöm 5 éve viszérrel műtött lábszára estére csúnyán bedagad és fáj is. Bokája fölött a lábszáron kb. 10 cm hosszan (kb 2 cm széles sávban) enyhe pír látszik a bőrén. Másik lábával nincs semmi...
        Kedves Doktor/Doktornő! 17 éves koromtól kezdve aranyérrel küszködök, legútóbb fél éve volt, elég sokáig, majdnem kerek 2 hónapig. Gyógyúlásomat a medencefenék tréningnek köszönhetem joformán, amit mai napig végzek napi 2-3 alkalommal...
        Édesanyám bal bokája fölött tenyérnyi pirosas barnás folt jelent meg a nyár közepén.természetesen orvosi vivzsgálatokon, ultrahang, vettünk részt, trombust nem találtak.kompressziós harisnyát visel, minden este kenem a lábát vadgesztenye...
        Tisztelt doktor úr / doktor nő! A Trental-t 22 éve szedem, (írta ki a doktor úr, kórházi kivizsgálás után) fülzúgás miatt. A Nebilet-et 14 éve szedem, szapora szívdobogás miatt, (100- 108/ min volt akkor). Magasságom 172 cm testsúlyom 68 kg....
        Tisztelt Doktornő A következőben szeretném kikérni a véleményét, tanácsát. Az elmúlt időszakban észrevettem, hogy megjelentek a seprűvénák mindkét bokám körül. Mintha mindig több lenne, ill. jobban láthatóvá válnának. Valamint, az...
        65 éves édesanyámat tavaly november végén operálták. Térdprotézisét kellett eltávolítani MRSA fertőzés miatt. Antibiotikumos (vankomicin, gentamicin) mozgó spacert ültettek be, valamint emelt dózisú ciprofloxacint kap (2x750 mg). 4 hétig...
        Kedves Doktornő. Kérem segítsen mert össze-vissza küldözgetnek és senki sem tud megnyugtató választ adni! Diagnózisom: CVI.Varicositas extr.Inf.I.u.és 2.5mg nebivololt szedek magas/110-120/pulzusomra amely készítmény a többi/Betaloc, Concor,...
        Tisztelt Doktornő/ Doktorúr! Mióta aranyér párnát használok munkahelyemen ( kb 2 hete) egyre inkább kevesebb időt tudtam ülve tölteni és most már párna nélkül sem tudok ülni, mert úgy érzem fegyülnek az erek normális keringés...