Alacsony INR érték

26 éves vagyok, kettő mélyvénás trombózison estem át. Napi syncumar adagom 4, 5 volt amit most felemeltek 5-re. Mivel külföldön dolgozom, csak 2-3 havonta tudok vérvételre menni, de a legutóbbi INR értékem 1, 39. Ez mennyire rossz, vagy mennyire kell tőle megijednem? Rendszeres szedéssel, orvosi felügyelet nélkül okozhat nekem problémát a syncumar szedése? Milyen fájdalomcsillapítókat szedhetek a syncumar mellett?

Dr. Árki Ildikó válasza véralvadásgátló kezelés témában

Tisztelt Kérdező!

A syncumar kezelés során az INR-nek 2 és 3 közé kell esnie. Az 1, 39 nagyon alacsony, azt jelenti, hogy így nincs terápiás hatása a szedett gyógyszernek, tehát a trombózis kockázat ilyenkor növekszik.Orvosi felügyelet, laborkontroll nélkül ezt a terápiát nem lehet folytatni, mert veszélyes. Ha túlzottan érvényesül a syncumar véralvadásgátló hatása (ezt a magas INR jelzi) , akkor a vérzés veszély növekszik, vérzések jelentkezhetnek. A syncumar hatását nagyon sok étel, gyógyszer befolyásolja, a fájdalomcsillapítók is. Mégis, ha mindenképpen szükséges, a paracetamol hatóanyagot lehet még a leginkább használni, de ez is befolyásolhatja a syncumar hatását. Javaslom, hogy mindenképp orvosi (INR) ellenőrzés mellett történjen a terápia. Egy kérdés: történt-e Önnél thrombophilia (molekuláris genetika) vizsgálat? Üdvözlettel:

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Árki Ildikó
Dr. Árki Ildikó Rovatvezető, WEBBeteg vezető orvos szakértő
Kérdés: 2013. augusztus 23., 02:59 ;Megválaszolva: 2013. augusztus 26., 16:22
Kérdések és válaszok: Visszérbetegség
Syncumár vagy Xareltó
Üdvözlöm Önt! Problémám a következő Férjemnek több mint tíz éve mélyvénás trombózisa volt. Azóta szedi a syncumart. Sokszor vérzik az orra...
Trombózis
Tisztelet Doktor Úr! 1 hete engedtek haza a kórházból mélyvénás trombózissal (zúzódás a bal bokán, gipszet kaptam, szúrtam a vérhigítót...
Véna jugularis thrombosis
Tisztelt Dr Nő/ Úr! Édesapámnál 2013 jun. 7-én Thrombozist találtak a nyaki vénájában. augusztusig clexane injekciót kapott, azóta a syncumart...
Mélyvénás trombózis
Tisztelt Doktor Nő/Úr! 24 éves nő vagyok. 2 éve mélyvénás trombózisom volt a bal lábamban (comb hajlat) . Azóta a bal lábam 1-2 cm-el...
trombozis után injekció, v. Syncumar?...
Kedves Doktornő! Édesanyám 75 éves, egy hónapja trombózist diagnosztizáltak nála. Combközépig érő II.komressziós harisnyát írtak fel és a...