Medrol mellékhatásai

Tisztelt Doktor/Nő! Két hónappal ezelőtt az intenziv osztályra kerültem egyik napról a másikra, erős fejfájással, köhögéssel, magas vérnyomással. A tüdőm tele volt tejszerű foltokkal, befulladtam, lélegeztetőgépen voltam két napig, közben mindkét vesém leállt. Mérgezésre gyanakodnak, bár az igazi okot a mai napig nem sikerült kideriteni. Jelenleg dializisre járok és szedem többek között a Medrolt, aminek egyre több és kellemetlenebb a mellékhatása. Főleg a holdvilág arc zavar, teljesen fölpuffadt a fejem, tokám lett, a bőröm elvékonyodott, kiszáradt és egyszerűen a térdeim össze akarnak roskadni alattam, ötszáz métert nem tudok megtenni anélkül, hogy össze ne csuklanának a lábaim. Jelenleg 40 mg-ot szedek, 48-al kezdtem. Most heti 8mg megvonást irt elő az orvosom. Azt szeretném megtudni, hogy mikor múlnak el ezek a mellékhatások, vagy legalábbis mikor lesz észrevehető a változás. Köszönettel: Juhász Orsolya

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Brasnyó Pál válasza szteroid mellékhatások témában

Tisztelt Kérdező!

Sajnos ezek a Medrol ismert mellékhatásai, amelyeket a betegek csak ritkán tudnak elkerülni. A mellékhatások a dózicsökkentés/ terápia leállítása után fognak javulni, de tudni kell, hogy a Medrolt nem szabad gyorsan, egyik napról a másikra leállítani, mert súlyos következményei lehetnek, miközben az alapbetegség is fellángolhat.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Brasnyó Pál
Dr. Brasnyó Pál Belgyógyász, nefrológus, diabetológus
Kérdés: 2012. november 09., 16:48; Megválaszolva: 2012. november 10., 12:07
Kérdések és válaszok: Vesebetegségek
Kell-e további kezelés?
Tisztelt Doktornő! Nagymamám 80 éves, magas vércukor-és koleszterinszinttel és magas vérnyomással. Ezekre gyógyszert is szed. (Ezeken kívül még...
Veseelégtelenségre utaló...
Kedves Doktornő! Pár napja készült laborvizsgálaton 2 értékem lett jóval magasab a referenciatartománynál, az egyik a kreatinin ami 125 umol/L lett...
Magas kratinin szint
Tisztelt Dr nő 43 éves 80 kg izmos testalkatú fehér férfi vagyok régóta foglalkozom testépítéssel, egyéb sportokkal egészséges életmódot...
Állandó vízhajtás
Tisztelt Doktornő! kb 4 éve refluxos vagyok 1 cm hiatus herniával. kb 2 éve van jó pár ételintoleranciám és laktózérzékeny is...
Magasabb Kreatinin, alacsony eGFR
Tisztelt Dr. Szanyi Andrea! Rendszeresen sportoló, egészséges életmódot folytató, normál testsúlyú nő vagyok, nem dohányzom, nem iszom, kevés...