PSA radikális csökkenése

Tisztelt Főorvos Úr, PSA értékeim kb 3 éve változnak, feljebb mennek, akár 7, 8-ig, aztán lejjebb, akár 6-ig, részben Gentos szedése után. Semmilyen fájdalmat vagy problémát nem érzek, leszámítva, hogy napjában 4-5-ször és éjszakánként egy-két alkalommal vécére kell mennem (napi min. 2 liter folyadékot iszom), de minden alkalommal rendes vizeletürítés történik. Kérdésem az lenne, hogy ez az ingadozás minek tulajdonítható, és ezek az értékek ill. ez az ingadozás mennyire utalhat tumorra? Három hónappal ezelőtt a PSA érték 8, 36 volt. Közben kiderült, hogy magas vérnyomásom van, így gyógyszereket kaptam, amelyeket azóta szedek, a vérnyomásom helyreállt, sportolok és stressz sem jellemző az életvitelemre. A következő gyógyszereket szedem: Cover Card vérnyomáscsökkentő, Quamatel gyomorvédő, Aspirin Protect vérlazító, valamint fokhagymakapszula, amelyekhez az utóbbi három hónapban ismét Gentos-t szedtem. Valaminek az eredményeképpen a mai PSA eredményem 8, 36-ról 5, 05-re esett vissza. Ez a drasztikus csökkentés az Ön szakmai véleménye szerint minek köszönhető? Köszönettel: István

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Papos István válasza a PSA témában

Az ingadozó PSA érték oka lehet gyulladás, de tumoros folyamat sem zárható ki biztonsággal. A pontos diagnózishoz prosztatabiopszia elvégzése javasolt.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2017. augusztus 28., 22:16; Megválaszolva: 2017. augusztus 29., 08:10
Kérdések és válaszok: Urológiai megbetegedések
Tesztoszteron szint
Kedves Doktor Úr! Totál tesztoszteron szint a vérképemben 9, 65 ( tartomány: 5,72-26,14 nmol/L ). A vérvétel 2020.11.25.-én készült. Azt szeretném...
Pénisz megdagadás
Tisztelt Doktor! Olyan problémával fordulok önhöz hogy a tegnapi napon megdagadt nagyon a péniszem... Kínosnak érzem de az előző napi hosszas...
Csomó a péniszen
Tisztelt Doktor Úr! Előző levelemben megírtam önnek hogy egy kisebb és egy nagyobb csomó keletkezett a péniszemen. Sajnos most a nagyobbik csomó...
Bizsergő érzés a péniszben
Tisztelt Doktor Úr! Néhány hete bizsergő, remegő érzés jelentkezik napközben a péniszemben. Periódikus jellegű, mintha mobiltelefon rezegne a...
Prosztata
Tisztelt doktor úr! Az ügyben keresném hogy gyakran észrevettem hogy vizelésnél nagyon kis sugárban jön a vizelet! De nem állandóan ha nem reggel...