Medrol2......

Kedves Doktornő! Pár napja kérdeztem a Doktornőt édesanyám betegségével kapcsolatban (kar ,arc ödéma) és most újra kérdezni szeretnék. A kezelő orvosunk már meg tudta nézni a mellkas CT eredményt , amellyel kapcsolatban , azt mondta,hogy az a nagy probléma , hogy a daganat és a nyirokcsomó nagyobbodás mellett , 2 db vérröget is jelez a vizsgálat. Szedjen véralvadásgátlót. De hát 2013 óta szedi a xareltot,akkor ez hogyan lehetséges? A medrol nem tompíthatja a véralvadásgátló hatását? Most akkor nem kellene kórházba utalnia? Most mit csináljak az édesanyámmal? Ő azt mondta szedje a medrolt és a xareltot. Ennyi? Önt,Kedves Doktornő személyesen nem lehet megkeresni? Válaszát előre is köszönöm! Tisztelettel: Zsuzsanna

Dr. Baki Márta válasza vérhigító témában

Tisztelt Zsuzsanna!

A Xarelto, mint általában a “vérhigítók”, csak a vérrög képződés kialakulásának esélyét csökkentik, ami abból is következik, hogy a meglévő vérrög ne növekedjék, ill. a szervezetben más területre ne kerüljön egy-egy leszakadó vagy ott kialakuló vérrög. A vérrög képződés ellen a vérrög oldása az oki terápia, azt viszont a vérrög keletkezése után csak néhány órán belül lehet alkalmazni. Édesanyja esetében egy kicsit más a helyzet: egyrészt maga a daganatos betegség is hajlamosít vérrög képződésre (különböző anyagok termelődnek, amik elősegítik a vér alvadékonyságát). Másrészt amint írja, a daganat és a nyirokcsomó megnagyobbodás olyan területen lehet, ami a vénákat elnyomja, így ott nem tud megfelelő módon továbbjutni a vér. Ez szintén elősegíti a vérrög képződést. Véleményem szerint, ha nem fullad, láza nincs Édesanyjának, akkor a kórházban sem tudnának többet tenni, de ennek pontos megítélése a kezelő orvos feladata.

A Xarelto és a Medrol gyógyszerek között nincs kölcsönhatás (interakció), így azok együtt adhatók, nem befolyásolják egymás hatékonyságát. A levelében felsorolt néhány készítmény: Oncomar,Shiitake gomba kapszula corbin vérrög képző hatását és az egyéb gyógyszerek kölcsönhatását nem ismerjük. Néhány közülük ugyanazt a hatóanyagot is tartalmazzák: rutascorbin és C-vitamin, ezért érdemes a kezelő orvossal egyeztetni azok szedéséről.

Tisztelettel: dr.Baki Márta

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2022. február 07., 14:59; Megválaszolva: 2022. február 09., 06:21
Kérdések és válaszok: Tüdőrák
Tüdőrák àttét a nyirokcsomókban
Tisztelt Doktornő! Apósommal kapcsolatban szeretnék kérdést feltenni. 72 éves, erős dohányos férfi. Novemberben derült ki, hogy tüdőrákos....
Vena superior sindroma
Kedves Doktornő! Édesanyám tüdődaganatos és sajnos vena cava superior sindroma is kialakult. Már kérdeztem a Doktornőtől ezzel kapcsolatban és Ön...
Kissejtes tüdőrák.
Üdvözlöm! Édesapámnak kissejtes tüdőrákja van, nyirokcsomó áttéttel. A mellkasüregen belül nem terjedt tovább az áttét. 6db kemoterápiát...
Biopszia eredmény
Tisztelt Doktornő! Mellékletben küldöm Édesapám biopszia eredményét, melyről szeretném ha írna bővebben véleményt, mi várható ezután, esetleg...
Medrol......
Kedves Doktornő! Anyukámnak tüdődaganata van,amely 2019 januártól (akkor 2- -1,8 mm) mostanra kb. a háromszorosára növekedett,mivel nem kapott a 10...