• Érdemes emelni az adagon?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktornő! Másfél éve szedek Escitil antidepresszánsbol fél szemet, 5mg-t a 10mg helyett (plusz minden nap egy szem 0,25os Frontint elalvás előtt, de ez nem tudom mennyire számit). Pánikra, szorongásra kaptam. Az orvos szerint abszolút nem súlyosak a tüneteim, ezért szedek csak ennyit. Sokat javított rajtam az elején, de nem szüntette meg teljes mértékben a szorongásomat. Napközben, ha lekötöm magam megállás nélkül, akkor semmi bajom, vagy maximum minimális erősséggel jelentkezik, amit könnyen figyelmen kívül hagyok. Amint megállok, és "unatkozok", eszembe jut a szorongás, akkor jön is elő. Vannak tipikus helyzetek, amiket kerülök, mert már eleve úgy indulok neki, hogy "mi lesz, ha rosszul leszek". Így nem megyek moziba, koncertre, buliba. A tüneteim ilyen helyzetben: melegség érzés, elönti a feszültség a karomat, lábamat (bizsergő, égő érzés), menekülés érzés, mindentől félek, hogy erősíti a szorongást, verejtékezés, nyugtalanság, zaklatottság, derealizáció, időnként enyhe szédülés, de ez nem túl jellemző. Idegen gyógyszert bevenni is félek, ha két korty alkoholt iszok úgy elkezd pörögni az agyam, hogy úristen mi van, ha rosszul leszek, hogy rosszul is leszek. Az elmúlt hetekben nagyon rá vagyok csavarodva megint a szorongásra, szinte állandóan ezen jár az agyam. Ön szerint érdemes lenne, egyáltalán van értelme ennyi idő utan felemelni az antidepresszáns adagját fél szemről egy szemre? Lennének most is mellékhatások? Ha emelnénk, és hatna, a gyógyszer abbahagyása után sem lennének pánikrohamaim, erős szorongásaim? Egyáltalán kell, hogy egy antidepresszáns minden szinten kiírtsa a szorongást az emberből? Az lenne a jó, ha abszolút nem érezném a szorongást, aggódást, idegességet?

        Dr. Pálvölgyi Rita válasza a gyógyszerszedés témában

        Tisztelt Kérdező, Optimális esetben az antidepresszáns néhány héttel a szedés kezdete után teljesen megszünteti a tüneteket. Ezt azonban nem gyakran tapasztaljuk így. Általában a tünetek lassabban múlnak, maradnak maradvány tünetek,vagy szorongás. Ezért ajánlanám, ha erősödtek a panaszai, emelje fel egy tabl.-ra az Escitilt, amitől jobb eredmény várható. Ezek az antidepresszánsok tartósan szedhetők, elhagyni több hetes/hónapos jó állapot után javasolt. Hogy ekkor visszatérnek-e a panaszok, az nehezen megjósolható. Ha újból jelentkeznek, akkor tanácsos újból elkezdeni a gyógyszert. Üdvözlettel: Dr. Pálvölgyi Rita

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2020. április 29., 10:55; Megválaszolva: 2020. május 01., 17:06

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Tudna nekem segiteni? Hónapok óta nem. Jól érzem magam lelkileg és testileg sem. Már reggel felkelek fáj a fejem, gyomoridegem van.Parommal vannak itthon konfliktusok,de ha megoldodik akkor se vagyok jobban. folyamatosan jár az...
        Kedves Doktornő! Régebben voltam pánikbeteg ami fulladás,mellkasfájdalom,karok zsibbadásában jelentkezett,nem kezelték semmivel mert nem mentem el phsziologushoz. Kb. Másfél hónapja kiderült hogy az ismerősömnek melldaganatot állapítottak...
        Tisztelt Doktornő! 2001-ben kezelt pszichiáter a szociális fóbiám miatt, ami abból áll, hogy hivatalos helyeken izzad és remeg a kezem ha alá kell írnom egy papírt, gyakran renegek és izzadok, szaporán veszem a levegőt, hevesen ver a szívem. A...
        Kedves Dóra! Nehèz idők utàn az èletvidámsàgom ellenère a szervezetem 3 honapja èjjeli pànikrohamokkal jelzett. Ezen el is kezdtünk itthon dolgozni de a rohamokat csak a Frontin 0.25ös tabletta nyomta el.Antidepit nem làttuk pszihologusommal...
        Üdvözlöm!-olyan kérdésem lenne hogy kb.10 éve szedek pánikbetegségre Citapram 20 mg tablettát.Az utóbbi időkben viszont újra elő jöttek a tüneteim a gyógyszer szedése mellett is.Ezért a Háziorvosom Mirzaten 15 mg írt fel mellé.Reggel 20...
        Tisztelt Dr.Nő/Úr!-meg fogadván a tanácsát miszerint:kb.10 éve szedek reggel 20 mg Citapramot és most 5 hónapja pedig Mirzatenből este 15 mg,de mellékhatásai voltak a Mirzatennek.Azt javasolta hogy a két gyógyszer egyidejülegi szedését nem...
        Üdvözlöm!-olyan problémám van hogy kb.10 éven keresztül szedtem,szedek Citapram 20 mg gyógyszert,pánikbetegségre.Ami igen jól fogta is a pánikrohamokat és a szorongásom.Annyira jó volt hogy le csökkentettem napi 10 mg re sőtt volt hogy el...
        Tisztelt Dr Nő/ Úr. Februàrban kezdődött teljes izületi fàjdalom a làgyrèszekben is mindenhol.A Hàziorvos reumatológiàra küldött Rheuma Arthitis gyanúval, ott minden eredmènyem jó lett a Dr.Nő nem talàlt semmit. Azóta zsibbadàsok...
        Tisztelt Doktornő! 2017 nyarától 2019 tavaszig gyógyszeres kezelés alatt álltam, ennek oka szorongas, szomatizacios zavarok voltak. Kb 3/4 évig escitalopramot szedtem egyet naponta, utana néhány hónapig Aurorixet szintén egyet(ezek szexualis...
        Tiszteletem panaszim kb 2 honapja kezdődtek mellkasi lacpocka kozti fájdalommal sohajtási kényszerrel.ügyeleten voltam ekg negativ.ezek a tunetek sajnos erősödtek ujból ügyelet ekg negativ utanna sbon ekg mellkas rontgen negativ.most 3 nappal...