milyen gyógyszert/gyógymódot javasol?

Tisztelt Doktornő! a problémám ca. 1 évvel ezelőtt kezdődött és pár hónapja súlyosbodik. markáns tünet a hol erős, hol gyenge émelygés (hányás nélkül! ) . utazásnál ez felerősősdik (naponta tömegközlekedem egy Pest melletti községből be a fővárosba) , ezt kíséri nagymértékű tapintható haspuffadás. sokszor vagyok étvágytalan (sokat fogytam, mert csak bizonyos ételeket tudok megenni, a hústól pl. megundorodtam, bár korábban sem voltam nagy húsos) , a székletem gyakran világos/sárgás/zöldes színű, inkább lazább. gyakran jön rám belső remegés/szívdobogás. pár hónapja többször felkelek éjszaka. mindenféle kivizsgáláson jártam már. (vérkép/vizelet, hasi/kismedence ultrahang rendben; pajzsmirigy szintén; cukrom éhgyomorra 6, cukorterhelésen is voltam. koleszterin is picit magas. gasztrós leletek korábban 2009 környékén IBS-t mutattak) . a menstruációm rendszertelen lett (hol 28, hol 36-40 napra jön meg) , nem szedek fogamzásgátlót. olyannyira leromlott az életminőségem, kedvetlen lettem, hogy egy magánbelgyógyász, akihez fordultam a következő nyugtatót/antidepresszánst írta fel: escitalopram actavis 10mg. a kérdésem lényegében erre is vonatkozik, mert eléggé félek elkezdeni szedni bármilyen erősebb gyógyszert. de ha beválna, megváltás lenne számomra! egyszóval tanácstalan vagyok! gondolkodtam egy pánikklinika felkeresésében is, de a pszichológusoktól szintén ódzckodom. bármilyen észrevételét/tanácsát szívesen veszem. Köszönettel: Dóra

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Pálvölgyi Rita válasza gyógyszerszedés témában

Tisztelt Kérdező,

Én még egy friss gastroenterológiai kivizsgálást tartanék indokoltnak, mielőtt elkezdi szedni az AD-t. Egyébként hasi pánikzavar tünetei lehetnek a leírtak, és ha így lenne, akkor az escitalopram hatékony gyógyszer. Azt is meg lehet próbálni, hogy közlekedés előtt bevesz nyugtatót / 1/2 Rivotril pl./, és megnézi, hogyan hat ez a tünetekre. Ha csillapítja, az erősíti a lelki eredet gyanúját.

Üdvözlettel:

Dr. Pálvölgyi Rita

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. november 20., 13:12; Megválaszolva: 2015. november 20., 14:35
Kérdések és válaszok: Szorongás, pánikbetegség
Érdemes emelni az adagon?
Tisztelt Doktornő! Másfél éve szedek Escitil antidepresszánsbol fél szemet, 5mg-t a 10mg helyett (plusz minden nap egy szem 0,25os Frontint elalvás...
Mennyi frontin szedhetek?
Tisztelt Cím! Kérdésemre megkaptam a választ. Arra lennèk mèg kíváncsi, hogyha 30 mg yarocen mellè mennyi 0.25 frontint szedhetek be egy nap? A...
Szívritmus zavar, pánikbetegség?
Tisztelt Doktornő! Idén február végén reggel rosszul lettem a metrón munkába menet. Bizonytalanság érzés a mellkasban, kb. 140-es pulzus, nehéz ki...
Véget lehet vetni ennek?
Jó napot kívánok! 17 éves, 11.-es lány vagyok, jövőre végzős. Vegetatív dystoniát diagnosztizáltak nálam 1 évvel ezelőtt, 1 pánikrohammal...
Antidepresszáns
Tisztelt Doktronő! Ma voltam kontrollon pszichiátrián és a doktor úr azt mondta, hogy egészségesnek nézek ki, így az antidepresszánst (Scippa) ...