Szorongás, pánik

Tisztelt doktor nő/úr Kb-három hónapja megállapították, hogy nagyon, nagyon erős szorongásom, illetve az ehhez párosuló pánik betegségem van, ami miatt nem dolgozom és sajnos kimozdulni sem nagyon tudok otthonról. Gyógyszert ezidáig nem szedtem a félelmeim a mellékhatások miatt, gondolom valamilyen antideprensszánst kapnék. A tüneteim miatt fordultam önhöz, hogy nem -e esetleg neurológiai probléma van: szinte minden nap váltakozó intenzítással szédülök, tarkó tájékon fáj a fejem, a nyak izmaim görcsben vannak melyhez társul bizonytalan járás, illetve mindkét lábamon görcsöm érzés a vádlimban. Ezen tünetek a pánikban szinte ájulásig felerősödnek (még nem ájultam el) . Jelenleg bétablokkolót szedek Nortivant és a szinte állandó szorongásom miatt a szívverésemet figyelem, és úgy érzem hogy ritmus zavarom van illetve kihagy a szívverésem. Kardiológusnál kb 3-hónapja voltam semmi különöset nem talált. Azt szeretném kérdezni, hogy a fenti tünetek lehetnek neurológiai problémák, vagy \" csak\" a szorongás vagy a pánik váltja ki? Jelenleg magamat kezelem, citromfű, Neuroptim, kendermag, rózsagyökér, illetve L- Tryptophan készítményekkel, pszihológushoz járok terápiára, de mivel nagyon nagy a szorongásom úgy gondolom eredménytelen, egy kicsit javulni kellene az állapotomnak. Azt szeretném még megkérdezni, hogy az antideprenszáns helyett, lehet szedni az L Tryptophan, vagy esetleg az 5 HTP alkalmasabb? Nem tudom hogy mit tegyek teljesen tanácstalan vagyok, félelmeim vannak az antideprensszánsoktól, ezért próbálkozom gyógyszerek nélkül, természetesebb készítményekkel, bizonytalan vagyok, hogy jót teszek e ezzel magamnak? Várom válaszukat Köszönöm! Gábor

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Kalóczkai Andrea válasza szorongás témában

Kedves Kérdező!

Panaszait olvasva, és a levél stilusából arra következtetek, hogy Ön tényleg erős szorongásokat él meg. Ha Önt az megnyugtatja, kérjen neurológiai vizsgálatot a panaszai miatt. Ezek jellege nem utal szervi bajra, de ezt csak vizsgálat döntheti el. Nagyon jó, hogy jár pszichológushoz, de néha, és átmenetileg szükség lehet gyógyszerekre, ahogy egy törött lábat is begipszelnek, amig gyógyul, aztán később leveszik a gipszet. Valóban van az antidepresszánsoknak mellékhatásuk, de miért gondolja, hogy az Ön által szedett táplálék kiegészitőknek nincs? Sajnos ezeket a szereket nem ismerem behatóan, igy nem tudok róluk érdemben nyilatkozni. Javaslom, hogy próbálkozzon modern antidepresszánssal, ott viszonylag kevés a mellékhatás (pl. escitalopram) .

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. május 02., 11:02; Megválaszolva: 2012. május 03., 11:57
Kérdések és válaszok: Szorongás, pánikbetegség
Scippa (escitalopram) váltása
Kedves Doktornő! Körülbelül 3 hónapja szedek pánikbetegségre, generalizált és szociális szorongásra, - és ami legjobban zavart, az ezekből...
Mi lehet a gond ?
Tisztelt Doktornő! Egy ideje, elkezdődött nálam egy aféle " elfelejtek levegőt venni" dolog, és társul egy gomboc erzeshez a...
Pánikbetegség és egyedülléttől...
Üdvözlöm kedves Doktornő! Olyan problémára szeretnék segítséget kérni ami sajnos már teljesen tönkre tette az életem! A problémám 2013 körül...
Szeparációs szorongás? Mit lehet...
Jonapot! Adott egy 1eves 2honapos ikerpár, (fiu , lany) .Kb 1honapja a fiu viselkedese nagyon megvaltozott. Foldhoz verte magat, duhrohamai voltak, falba...
Pánik vagy komolyabb?
Tisztelt Doktornő! Hosszú évek óta szenvedek depresszióban és szorongasban. Erre Citapramot és Rivotrilt szedek, reggel 30 mg citapram és 0,5 mg...