Műbillentyű - Kreatin

Tisztelt Doktor!

2 éve műbillentyű beültetésem volt, előtte Aorta-Coartációval műtöttek,  16 éves voltam akkor. A felnőtt kardiológusom megengedte a kondizást nekem. Persze nem megerőltető, és nagy súlyokkal, csak afféle "szálkásítás" dolgot.

A barátaimmal gondolkoztunk azon, hogy étrendkiegészítőnek szednénk kreatint 3 hétig, ami segíti az izmok növekedését, és ezáltal nem kellene annyit eddzenem. A kardiológusomat megkérdeztem a Creatine - Monohydrate dologról, azt mondta, nyugodtan szedjem, semmi problémám nem lehet belőle, sem a szívizomra nincs hatással, sem a kamrafunkciót nem csökkenti, és a műbillentyű sem károsodik, de gyakrabban méressek INR szintet, mert maxiumum azt befolyásolhatja. Hitetlen vagyok kicsit, jobb szeretem több hozzáértő embertől is hallani a dolgot, mielőtt valamit csinálok.

Átgondoltam, és kb annyi kreatint vinnék be a szervezetembe, mintha naponta megennék 1kg heringet. Mivel az sem tiltott, gondolom ez is egy alátámasztás.

 

Köszönöm megtisztelő válaszát!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szamosi Szilvia válasza Kreatin témában

Kedves kérdező!

Mesterséges étrendkiegészítő és hering között azért van némi különbség, jómagam inkább a kiegyensúlyozott étrendre szavazok. Mindenesetre a kreatin megfelelő dózisban, rövid ideig alkalmazva valószínűleg nem okoz gondot, de a mellékhatások még mindig nem teljesen tisztázottak, hiányoznak a nagyobb klinikai vizsgálatok (a mellékhatásokról bővebben itt olvashat: https: //www.webbeteg.hu/orvos-valaszol/egeszseges/16227 A szívvel kapcsolatosan eddig kifejezett mellékhatást nem írtak le, bár ritmuszavart, pitvarfibrillációt hoztak már összefüggésbe ezzel a szerrel. Ha mégis a kreatin használata mellett dönt, én is leginkább a Syncumar-szint sűrűbb ellenőrzésére hívnám fel a figyelmet.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2010. február 01., 19:39; Megválaszolva: 2010. február 01., 19:39
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Szívelégtelenség, hormonzavar
Tisztelt Doktornő! Pajzsmirígy alulműködésre L-thyroxint szedek kb. 72 mikrogrammot. Magas vérnyomásra szedtem 1 db 5/5 mg egiramlont, 1 db 1 mg-os...
Brilique 90mg gyógyszer
Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A nagymamám 1 hónapja kapott szívinfarktust, amelyből sikerült azóta felépülnie, viszont szednie kell egy Brilique...
Szívritmuszavar?
Tisztelt Doktornő! A minap elmentem futni és futás közben hirtelen nagyon gyors lett a szívverésem. Olyan érzés volt, mintha remegne a szívem....
Abláció utáni pulzusszám
Tisztelt Doktornő! Május 19-én pitvarbibrilláció abláción estem át, a műtétet végző orvos szerint jól sikerült a beavatkozás. Ő is...
Mélyvénás trombózis után...
66 éves férfi vagyok. 2020. június közepétől Guillain Barre Szindróma miatt, mindkét lábam teljes mértékben és minkét kezem részlegesen...