Szívritmuszavar - nyugodjak meg?

Tisztelt Doktornő!

Nemrég voltam kardiológiai kivizsgáláson a szapora pulzusom miatt, illetve időnként úgy érzem, mintha kihagyna egyet, vagy ugrana egyet. Csináltak 3 helyen EKG-t teljesen rendben volt, a leleteim alapján a triglicerid és a koleszterin szintem igen alacsony. azt nem tudom, hogy vasat néztek-e (esetleg ha megírná, hogy azt hogy rövidítik a leleten) a szívultrahangon sem állapítottak meg semmi rendelleneset, csak azt közölte az orvos, hogy deformált a mellkasom és ezért elég nehezen tud vizsgálni. Mit jelent a deformált mellkas? Az orvos szerint azért nem egészséges, ha órákon át magas a pulzusom és azt mondta, ezt a ritmuszavart kis dózisú béta blokkolóval lehet kezelni, és Concort írt fel, 2.5 mg-osat, és ennek beállításást javasolta. Amikor bevettem 120 volt a pulzusom, de az levitte 66-ra. Ez normális? És ezt körülbelül meddig kell szednem? (A kardiológus azt javasolta, hogy a háziorvos állítsa be az adagot, de igazából benne annyira nem bízom.) A gyógyszer levitte a pulzusom, de néha elég gyengének érzem tőle magam. Monjduk az utóbbi időben teljesen pánikban voltam amíg várakoztam a vizsgálatokkal, és a közérzetem azóta se javult, pedig most már megnyugodhatnék, hisz nincsen komoly szervi bajom, de mégis alig tudok aludni éjszaka, mert folyton rettegek, hogy mégsincs minden rendben. Ez pusztán idegi alapú, és meg kéne nyugodnom, ha minden rendben? Lenne még egy kérdésem,  milyen intenzíven sportolhatok? Előre is köszönöm válaszát.

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg Szakértő válasza a szívritmuszavar témában

Kedves kérdező!


Elnézést a késlekedésért, kérdését csak most olvastam. Nem írja, történt-e vérvétel pajzsmirigy-hormonokra, ezt is jó lenne kivizsgálni (a szapora pulzus és a nagyon alacsony vérzsírszint utalhat akár pajzsmirigy-túlműködésre is). A vas többnyire Fe-ként jelenik meg a leleten. A deformált mellkas több dologra utalhat, pl. kissé befelé vagy kifelé álló szegycsont, durvább "gerincferdülés" is nehezítheti az ultrahangos vizsgálatot. A Concor egy jó pulzuscsökkentő, sajnos, mint minden béta-blokkoló típusú gyógyszernek, ennek is van gyengeséget, fáradtságot okozó mellékhatása, kissé a vérnyomást is csökkenti. Esetleg meg lehet próbálni, a tabletta fele (1, 25mg) elég-e a pulzuscsökkentéshez.
Hiányolok még egy Holter (24 órás EKG) leletet, jó lenne látni, csak a normál ingerképző rendszer gyorsul-e be időről időre (valószínűleg csak erről van szó), vagy valamilyen más ritmuszavar okozza a gyors pulzust. Viszont maga az ultrahang nem írt le szervi eltérést és feltételezem, hogy Ön fiatal, így a sportnak nincs akadálya, amennyiben nincs közben panasz. A stressz, szorongás fokozhatja a panaszokat, érdemes valamilyen stresszoldó technikát is elsajátítani.
Még egyszer köszönöm a türelmét,

Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. június 08., 10:26; Megválaszolva: 2011. október 05., 09:45
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Otthoni Holter EKG kiértékelés
Tisztelt Doktornő! A mellékelt otthoni Holter EKG-val készült eredmény kiértékelésében szeretném kérni szíves segítségét. Véleménye...
Vízhajtó szedése
Jó estét kívánok! Azt szeretném kérdezni hogy egy héten hányszor lehet bevenni a furosemid vízhajtót. Tegnap vettem be de ma már megint nehezen...
erős szívdobogás
Jó napot! Olyan kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy mi okozhatja a problémámat? A napokban tűnt fel a jelenség, hogy hirtelen minden előjel nélkül...
Hirtelen szív halál vagy infarktus...
Üdvözlöm Dr nő!!! Nevem Malaga Ferenc. Egy nagyon nagy kérdéssel fordulok önhöz. Ugyanis tavaly szeptemberben bekerültem kórházba szív ritmus...
Ritmuszavar béta-blokkoló
Kedves Doktornő! Az orvosom felírt, hogy szedjek Bisoprolol béta-blokkolót pajzsmirigy alulműködés okozta szívpanaszokra. Már 1 hete szedek 2,5 mg-ot...