• Troponin és pulzus

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Üdvözlöm. 39 éves nő vagyok. Két hete szegycsonti szorító fájdalommal SBO-ra kerültem, ahonnan 0.33 troponin miatt kardiológára fektettek.
        Többször visszamért értékek 0.20-0.37 között mozogtak.
        A vélemények az orvosok között megoszlottak, 4 nap után hazakerültem. Mi okozhatta ezt a troponin értéket, kóros-e, kell-e ezzel foglalkoznom?
        Terheléses vizsgálatot  végeztek, ami negatív lett, bár az első 5 percben a pulzusom nem változott, a vérnyomásom pedig még csökkent is.
        A pulzusom évek óta 80-95 között volt normál közeli vérnyomással, mostanában, a rosszullétem óta 50-65 között van, alacsony vérnyomással.
        Gyógyszert nem szedek, életmódváltás nem volt, ami a változást magyarázná, a testtömegindexem 29-30 között van folyamatosan. Mi lehet akkor az oka ennek a nagymértékű csökkenésnek?
        Köszönettel

        WEBBeteg szakértő válasza a mellkasi fájdalom témában

        Kedves kérdező!

        A troponin vérszintje többnyire szívizom-károsodás esetén emelkedik meg, azonban jó lenne tudni, troponin T-t vagy I-t vizsgáltak, és az adott laborban milyenek a referenciaértékek (ill. milyen mértékegységben adják azt meg, pl. a nálunk használatos normálérték tízszerese az Ön által leírt 0, 33-as érték), mivel ez laboronként, a használt teszttől függően eltérő lehet.

        Az sem utolsó információ, néztek-e más laborokat (CK, LDH), történt-e ultrahang, milyen volt az EKG. Mellkasi fájdalom és emelkedett troponin szívizom-elhalásra, infarktusra utalhat, de a troponin szintjét ritmuszavarok, szívelégtelenség, veseelégtelenség, bizonyos autoimmun betegségek is megemelhetik, és mellkasi fájdalmat is okozhat számos egyéb eltérés (mozgásszervi ok, reflux).

        Bár a terheléses EKG jó lett (kérdés, mekkora volt az a bizonyos vérnyomás-csökkenés), ha a troponin pozitív volt, további vizsgálatok indokoltak. Ha a troponin-érték nem volt emelkedett, szívizom-károsodás kizárható volt, nem valószínű, hogy a pulzus- és vérnyomáscsökkenés összefüggésben van a korábbi rosszulléttel, azonban ha ez panaszokat okoz, kontroll javasolt.

         

        Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        Orvos Itt kérdezhet További orvosok

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-04-21 09:55:39; Megválaszolva: 2011. szeptember 27., 06:00

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Mia teendő ha 35 a pulzusom
        Kedves Dr.úr/nő Van, hogy melléütéseket érzek néha és ezt most sikerült végre elfogni ekg-n , erre szeretnék egy magyarázatot kérni! Évek óta hülyének néz minden orvos már, szerintük semmi bajom! Minden létező vizsgálaton voltan már...
        Tisztelt Doktornő! A tegnapi napon voltam kardiológiai vizsgálaton, ahol nyugalmi EKG-t és szívultrangot is csináltak, és minden rendben volt. A szívultrahangos leleten szűkszavúan annyit tüntettek fel véleményként, hogy :"Enyhe relax zavar,...
        Tisztelt Doktornő! Az utóbbi hónapokban megfigyeltem hogy időközönként (legtöbbször nyugalmi állapotban) 1-2-3 percen át tartó erős "szúrások" avagy olyan lüktetés szerű problémám van a jobb oldalamon mellkas tájékán Éppen a...
        Tisztelt Doktornő! Kb 2 hete kezdődött egy olyan érzésem,mintha hülye lenne a fejem. Balra fordultam,olyan volt,mintha szédülnék,de mégsem szédültem. Szedek vérnyomáscsökkentő gyógyszert,co petineva-t,és betalocot is.Elmentem ekg-ra mert...
        Kedves Doktornő, az alábbi kardiológia jellegű panaszom kapcsán kérném szíves segítségét, tanácsát. Panaszaim 8 hónapja kezdődtek, napközben és főleg nyugalmi hanyatt fekvő helyzetben jelentkező erős bedobbanás érzéssel, illetve...
        Tisztelt doktornő! Sokszor úgy érzem, hogy nem tudok elég mély levegőt venni, terhelésre kifulladok (pl. lépcsőn, dombon felfele menet), gondoltam, azért van, mert nem vagyok egy sportember. Néhány napja volt egy terheléses EKG vizsgálatom. A...
        Jó napot! Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy mivel lehet véglegesen negszüntetni az extrákat? Sajnos van mikor rengeteget érzek, főleg akkor amikor közeledik a menstruáció, viszont van mikor kevesebbet. Szeretnék tőle megszabadulni,mert...
        Kedves Doktornő!10 éve kialakult nálam visszér mindkét lábamon. Mostanáig nem volt tünetem , de most mindennap azt érzem hogy nagyon fáradt vagyok mintha bányában dolgoztam volna.Kis sétától már kifulladók meg kell állni.Ez trombózis...
        Kedves Dr! Az elmúlt két hónapban sokszor volt mellkasi fájdalmam ezért vásároltam egy wiwe készüléket mert ha szakrendelésre mentem ott a pár másodperces ekg nem mutatott ki semmi kórosat.Terheléses ekg sem és szív uh-on is mindent rendben...