• Érszűkület - Ischémia?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktor Nő / Úr!

        38 éves vagyok és szívpanaszokkal fordulok tanácsé

        rt Önhöz. Elöljáróban elmondanám, hogy Romániában lakom egy kisvárosban a magyar határtól 10 km-re, és több román orvostól is kaptam diagnózisokat a betegségeimről és lehet, hogy néhany betegségnek nem tudom pontosan a magyar megfelelőjét helyesen. 1998 óta leszázalékolt betegnyugdíjas vagyok. A fő betegségem izületi problémák Bechterev kór (spondilita anchilopoetica) térd izületi kopás (gonartroza cu sinovita). Hat éve jelentkezett egy szívritmus zavar, a szívem mintha ki hagyott volna és utánna egy nagyobbat dobbant. Vérnyomasom nem volt sosem általában 125,130 / 80, 85 volt és a pulzus 60-95 kürül, a koleszterinem is jó. Akkor a szívemre Atenolol tablettát kaptam amiből reggelente 25 mg-ot vettem be. A belgyógyász azt mondta mindig szedjem a háziorvosom azt, hogy 1-2 hónapig. Probáltam elhagyni de éreztem, hogy nem jó mert jobban fáradtam, ha véletlenül reggel elfelejtettem bevenni, már dél körül a "szívem" figyelmeztetett, mintha a torkomban dobogott volna, ezért szedtem idén februárig. Előtte pár héttel kezdtem úgy érezni, hogy vagy az adag kevés, vagy valami komolyabb a baj már. Elmentem szakorvoshoz, aki egy lehetseges szűkületet (ischemie) állapított meg és akkor 2 féle gyógyszert írt fel amit a következő vizsgálatig kellett szedjek, Aspenter 75 mg-ot es Betaloc ZOK 50 mg-ot, napi egyet mindkettőből. Ahogy szedtem rá pár napra szédülés jelentkezett és légszomj, naponta többször is, olvasva a Betaloc mellékhatasát gondoltam az okozza és lehet rosszul tettem de abbahagytam a szedését. Utánna megszűnt, de csak pár napig aztán újra jelentkezett. A következő vizsgálatnál a doktor úr azt mondta, hogy ír valami erősebbet Isodinit retard (Isosorbid dinitrat) 20 mg-ot, 2X1 naponta. Március 20-án kaptam azóta mindhárom pirulát szedem rendeszeresen. A szedése után részben a szédülés elmúlt, néha azert van még, de hamar fáradok és a szívem is hamar "fárad" alig csinálok valamit máris ki akar ugrani a helyéről. Kérem adjon tanacsot, mit tegyek, folytassam ezt a kezelést, vagy keressek fel más szakorvost ahol egy EKG-n és egy vérnyomásmérőn kívűl még van más felszerelés is. Mellékelem az utolsó EKG-t. Hálásan köszönöm a segítséget. Tisztelettel Csaba [email protected]

        WEBBeteg szakértő válasza a szívritmuszavar témában

        Kedves Csaba!

        Az atenolol és a Betaloc ZOK is a béta-blokkolók csoportjába tartozó szer, melyek csökkentik többek között a pulzusszámot és a vérnyomást. Az ilyen típusú gyógyszerek elhagyásakor gyakran jelentkezik szapora szívdobogás, ezért azok abbahagyása csak fokozatosan javasolt. Mind a szédülés (a gyógyszer vérnyomáscsökkentő hatása miatt), mind a légszomj (a béta-blokkolók szűkítik a hörgőket, különösen eleve fennálló idült hörghurut esetén) lehet a gyógyszer mellékhatása, de ezt egyéb vizsgálatok nélkül nehéz kimondani. Vannak más típusú gyógyszerek (kalcium-csatorna blokkolók, mint pl. az Isoptin), melyek szintén csökkentik a pulzust, de hörgőgörcsöt nem okoznak, ezek esetleg megpróbálhatók.

        Mindenesetre valóban szükség lenne más vizsgálatra egy nyugalmi EKG-n és egy vérnyomásmérésen kívül, a fulladás miatt szívultrahang (és akár tüdőgyógyászati vizsgálat is), a szapora pulzus miatt 24 órás Holter EKG lenne indokolt. A terhelésre jelentkező panaszok miatt pedig, ha ízületi eltérései engedik, egy terheléses EKG elvégzése is szóba jön. Ha a gyógyszerek mellett fennálló panaszok ellenére további kivizsgálás nem történik, érdemes elgondolkozni az orvosváltáson.

        Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2009-03-26 08:53:52; Megválaszolva: 2011. szeptember 21., 13:37

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Katéterezéskor megállapított szívműtét sürgősségi fokozatait hogyan állapítja meg az orvos, mik az erre vonatkozó szakmai szabályok és előírások? Mikor indokolt: 1. Nem sürgős szívműtét 2. Sürgős szívműtét 3. Két napon belüli...
        Dagadt lábon egy pontban megjelent egy folyamatosan ismétlődő szúró fájdalom. Próbáltam masszírozni, de kb. 2 órája nem múlik. Jelent ez valamit?
        Tisztelt Doktornő! gyerekkoromban vsd miatt kezeltek amely spontán zárodott. Rosszullet miatt bekerultem a korházba a haziorvostol mentovel szállitottak el mellkasfájdalom,szedules miatt(nem ment le a vernyomásom pulzus) kesobb a korházban...
        Tisztelt Doktor úr / Doktornő! Édesanyám a minap voltam kardiológiai vizsgálaton, ahol szív ultrahang vizsgálatot is végeztek. Zsibbad a keze, illetve sokszor leizzad. A vizsgálaton semmi kórosat nem találtak, de mivel a koszorúeret nem tudta...
        Tisztelt doktor úr/hölgy! Mitralis prolapsusom van, az orvos aki megállapította 7 éve màr külföldön dolgozik. Ő akkor azt írta a papíromra, hogy endocarditis profilaxis szükséges. Ez a mai napig nem tisztázott, hogy pontosan mikor szükséges,...
        Üdvözlöm! szeretném megtudni,hogy kisfiamnak milyen problémát okozhat majd a későbiekben ez a betegsége,orvosi kifejezéssel:vaskosabb tasakkal bíró,minimális kiáramlási grádeint okozó aortabillentyű. Nagyon szeret focizni,edzője szerint...
        Tisztelt Doktornő! Az oldalon írt cikke a miokardinális híd témában kicsi remény adott számomra. Idén február óta fulladásos, mellkasszorításos panaszaim vannak,ami miatt kardiológiai kivizsgálás történt. Alapos kivizsgálás után a...
        Üdvözlöm! Szűrés jelleggel kerestem fel a helyi kardiologus Doktornőt, aki a következőket írta nekem: jobb kamra 27, bal pitvar 37 mm Septum 10/15, bk 38/25 hatsofa 13/17mm Ef 64% e/a 1,27 áramlasi sebesseg 1,04 m/s Norm uregatmerok es...
        Tisztelt Doktor/Doktornő,A hònapok óta fennállò szívdobogàs érzéssel lenne kérdésem. A legelső panaszom kb. 1-1.5 éve kezdődött, amikor relatíve sok alkoholt fogyasztottam és aznap a tűzô napon valószínüleg napszúràst is kaphattam....
        Tisztelt Doktor úr/nő ! 2 hete nyugvó állapotban hirtelen szapora szívverést észleltem, magas vérnyomás kíséretében, az ominózus estén akkor egyszer kaptam vérnyomáscsökkentőt azóta nem volt rá szükség de a szívdobogás...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
      • Infografika és videó
      • Hirdetés