szívdobogás

Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! Étkezés után gyakran érzem, hogy hevesebben ver a szívem, Okozhatja ezt a vércukorszint megemelkedése? Vagy esetleg allergiás lehetek valamilyen tápanyagra/ételre? Azzal tisztában vagyok, hogy étkezés során, ahogy (meg)telik a gyomor, akkor feljebb tolódik a szív felé, de azt kétlem, hogy ez a kisebb adagoknál is így lenne. Ezenkívül van egy másik szívveréssel kapcsolatos tünetem is, amit este lefekvéskor elalvás közben érzek, mégpedig azt, hogy néha nagyobbat ver a szívem, de alapvetően szabályos ütemben ver. csak vannak ilyen nagyobb dobbanások.Volt pár éve EKG vizsgálatom a háziorvosomnál, de nem mutatott semmit, érdemes lenne kivizsgáltatni egy szívultrahangos vizsgálattal? Nem tudom mit okozhatja a problémát, de rendkívül zavaró tényező. Válaszát előre is köszönöm. Üdvözlettel Balázs

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Molnár Dóra válasza a szívritmuszavar témában

Kedves Kérdező! Az emésztéssel kapcsolatos panasz miatt inkább gasztroenterológiai vizsgálatot javasolnék, a gyorsabb szívverés inkább egy válaszreakció a szervezetet ért hatásra. Az esti nagy szívdobbanások valószínűleg extraszisztolék lehetnek - ezek nem sorban érkező ütések, melyek után igyekszik a szív ismét rendes ritmusban verni, ez néha rövid szünet után lehetséges, ilyenkor érzi a nagyobb dobbanást. Többféle extraszisztolé van, melyeket EKG-val, esetleg 24 órás EKG monitorozással (Holter-vizsgálat) lehet kimutatni, az eredmény birtokában lehet dönteni a kezelés szükségességéről. Ez a probléma azonban gyakran nem igényel speciális kezelést. Kialvatlanság, nagy stressz, jelentős izzadás, nagyobb mennyiségű koffein is fokozhatja az extraszisztolék és egyéb ritmuszavar előfordulását. A kardiológiai vizsgálatig megpróbálható esetleg valamelyik recept nélkül kapható magnézium készítmény alkalmazása, a ritmuszavar gyakoriságát csökkentheti. Az alkalmazási előírás utasítása szerint szedje! Jobbulást kívánok! Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. május 29., 14:29; Megválaszolva: 2014. június 01., 21:19
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
éjszakai ritmuszavar
Tisztelt Doktornő, közel egy éve éjszakánként vízszintes helyzetben gyakori erős bedobbanásaim vannak és csak a jobb oldalamon tudok jól aludni....
Otthoni Holter EKG kiértékelés
Tisztelt Doktornő! A mellékelt otthoni Holter EKG-val készült eredmény kiértékelésében szeretném kérni szíves segítségét. Véleménye...
Vízhajtó szedése
Jó estét kívánok! Azt szeretném kérdezni hogy egy héten hányszor lehet bevenni a furosemid vízhajtót. Tegnap vettem be de ma már megint nehezen...
erős szívdobogás
Jó napot! Olyan kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy mi okozhatja a problémámat? A napokban tűnt fel a jelenség, hogy hirtelen minden előjel nélkül...
Hirtelen szív halál vagy infarktus...
Üdvözlöm Dr nő!!! Nevem Malaga Ferenc. Egy nagyon nagy kérdéssel fordulok önhöz. Ugyanis tavaly szeptemberben bekerültem kórházba szív ritmus...