Mitől szúr a mellkasom?

Tisztelt Webbeteg! Néhány hete kaptam trombózist, melynek jobb oldali tüdőembólia lett a vége (kp. súlyos) . Azóta Syncumar véralvadásgátlót szedek, hetente ellenőrizzük az INR-t, eddig 2.2 és 2.7 között mozgott, tehát ezzel nem volt gond. Három kérdésem lenne. 1. A háziorvosom állandóan azt mondja, hogy az INR jobb, ha 3 fölött van, ellenben a tüdőgondozóban és a kórházban is azt mondták nekem, hogy 2 és 3 között kell hogy legyen ez az érték. A házi orvosom nem ad választ arra, hogy miért gondolja így, mindig csak azt mondja: "Ő tudja, hogy így helyes és kész". A második kérdésem, hogy az utóbbi időben egyre gyakrabban fáj a nem embóliás oldalamon a szívem körül, ami időnként kisugárzik a karomba is. Van amikor szúr, van amikor egyszerűen csak annyit érzek, mintha kívülről valaki enyhén nyomkodná a szívem környékét a nagy ujjával. Elvileg újabb embólia vagy szívinfarktus nem lehet, mert véralvadásgátlót szedek, ugye? A kórházban volt kardiológia, ott enyhe szívnagyobbodás volt és egy enyhe billentyűhiba, de annyira enyhe, hogy teljesen egészségesnek nyilvánítottak ilyen értelemben. Itthon azóta hetente 3x halat is eszem. A harmadik kérdésem az, hogy a halolaj kapszula mennyire emelheti az INR értéket? Úgy tudom valamelyest véralvadásgátló hatással bír. Jótékony hatással lehet rám, ha napi egy kapszulát el kezdek belőle szedni? Ha igen, szedhetem akár életem végéig folyamatosan, vagy csak 1-2 hónapig, kúraszerűen. Ugyan ez a kérdésem vonatkozna a fokhagyma kapszulára is. Vagy a kettőt együtt nem érdemes? Előre is köszönöm a válaszát! Üdvözlettel: N.Petra

Dr. Molnár Dóra válasza mellkasi fájdalom témában

Kedves Petra!

Kérdéseire a válaszok:

1. Az INR értéket magasabb embóliás kockázatú betegeknél 3-3, 5 - re szokás állítani, alacsonyabb embóliás kockázat esetén 2 és 3 közé. Fontos a vérzési kockázatot is figyelembe venni a terápia beállításánál.

Ki kell vizsgálni, hogy miért kapott trombózist és embóliát, van-e olyan tényező amely miatt nagy az ismétlődés veszélye.

2. A szív körüli fájdalom miatt javasolt ismételt EKG és ultrahang vizsgálatot végezni, menjen vissza kontrollra a panasszal! Nem szívinfarktusra jellemző ez a típusú fájdalom, de a vizsgálat indokolt.

3. Azt javaslom, hogy speciális gyógyhatású illetve étrend-kiegészítő készítményt most ne szedjen, étkezzen változatosan, kiegyensúlyozottan.

Jobbulást kívánok! Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. november 18., 14:07 ;Megválaszolva: 2012. november 20., 19:17
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Abláció után
Tisztelt Doktornő! Édesapám 65 éves, 4. hete volt szívkatéteres ablációja pitvarfibrilláció miatt, a műtét sikeres volt,másnap hazaengedték....
Kardiológiai jellegű panasz fizikai...
Kedves Doktornő, azzal kapcsolatosan érdeklődnék, hogy fizikai megerőltetés - adott esetben intenzív kerti munkavégzés - hatására kialakuló több...
Infarktus lett volna?
Tisztelt Doktornő! Tegnap este ijesztő tünetet tapasztaltam. A bal vállam, és a mellkasom (inkább bal oldalon és középen) egész a gyomromig...
Ugye nem szív eredetű? 2.
Üdv! Utolsó kérdésem óta szerencsére elmult teljesen a köhögés és a fura fájdalmak is egy idore. A tüdőröntgenem eredménye is negatív lett amit...
Szúró fájdalom
Tisztelt Doktornő! Napi 3-4x néha erősebb,néha gyengébb szúrást/görcsöt? érzek a bal bordaívem alatt,vagy a borda alján (gyomor felé) ezt még...