• Folt a szemfehérjén

        Legfrissebb cikkek a témában
        Nincs találat!
         

        Tisztelt Dr.Nő/Úr.Kisfiam 2és fél éves.Koraszülött B ikerként született. Mind a két fiunak lézerezték a szemét születésük után ROP III-mal. Most észrevettem, hogy az egyik szemén a szemfehérjében van két szürkés folt.Ez mitől lehet? Mert műtét után többször is, amig mondták vittük ellenőrzésre, de már vagy másfél éve nem nézték meg. Az utolso vizsgálaton azt mondták már nem kell többet menni velük.Előre is köszönöm válaszát:Viktória

        WEBBeteg szakértő válasza a szemészeti panasz témában

        Tisztelt kérdező! A szemfehérjén lévő szürkés folt általában az ínhártyán átlépő erek körüli elvékonyodás. Természetes jelenség, főleg kisgyerekeknél, egyébként sötét pigmentáltságú szemen gyakoribb. Ugyanakkor mivel írta is, hogy korán született iker kisfiúról van szó, akit már ROP III-mal már kezeltek, ezért őrá mindig is nagyobb figyelemmel kell tekinteni. Érdemes évente egyébként is kontrollra eljárni, mert gyakoribb a kancsalítás, gyakoribb a szemüvegesség esetükben. Természetesen ez nem törvényszerű! (A szemészeti kontroll során jó lenne legalább egyszer megmutatni, hogy nem a lézeres heg-e, elvékonyodás vagy bármilyen pigmentfokozódás áll-e a háttérben.)

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010-02-23 09:25:02; Megválaszolva: 2010. február 23., 09:25

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Dr.! Ugy ertesultem hogy villanyszerelonek nem mehet aki szinteveszto mint en (piros/zold) es ez kapcsan erdeklodtem uzemorvosi rendeloben hogy szinlatas korrekcios kontaktlencsevel vagy szemuveggel le lehet-e tenni az alkalmassagit es tanulni de ok...
        Tisztelt Doktor Úr! Ma volt jégárpa műtétem a bal felső szemhéjamon. Az normális hogy a kötés levétel után, a bal felső szemhéjam hurkásra dagadt,felnyomja a szemöldökömet is és váladékozik a szemem? Kenhetek rá tobradexet? Bár vigamox...
        Üdvözlöm! A szemgolyómón a belső szezugnál mind a 2 szemenél egy eres szürkés fotot találtam! nagyon megilyedtem hogy szürkehályog vagy valami de nem tudom! Látásom jó! nem viszket nem fáj csak ott van
        Kedves Doktor Úr! Vannak autoimmun betegségeim (Hashimoto és Sjögren), még van könnytermelésem, de időnként előfordul, hogy egyik szememen kötőhártya gyulladásom lesz. Legutóbb fél éve volt és most is van, ugyanazon a szememen. A múltkori...
        Tisztelt Doktor úr! Télen kezdődött egy nagyon elhúzódó krónikus arcüreggyulladásom ami együtt járt egy szemproblémával. Nagyon fáradékony lett a szemem, nem tudtam olvasni vagy tévét nézni. Nagyon érzékeny volt az erős és a...
        54 éves cukorbeteg és dializalt vesebeteg vagyok, magas vérnyomással (180-200).A jobb szememre már megvakultam, a bal szememre homályosan látok, a c vitaminon kívül van e megoldás, hogy kitisztuljon a szemem, hogy legalább 1 szemre lássak....
        Tisztelt Doktor Úr ! Két éve üvegtest leválást diagnosztizáltak nálam (úszkáló apró sötét foltok). A retinát épnek, jól tapadónak ítélte meg az orvos. Ugyanakkor figyelmeztetett, hogy fenáll a retinaleválás veszélye, amit...
        T.Doktor Nö/Úr! Szabad-e retinaleválás és azt követö szemmütét után 2 évvel repülögéppel utazni? Köszönöm a válaszukat! László és Krisztina
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Bal szememben az alsó szemhély belső oldalán a bal oldalon ciszta alakult ki. Szemészeten azt javasolták systane balance-t használjak.Bár alig érzem engem zavar.Műtét ilyen esetben nem javasolt? Vagy rizikós? Van -e más...
        Tisztelt Doktor Úr! Glaukóma vizsgálaton jártam és a Goldmann féle műszerrel mért értékeim 16/17 Hgmm volt. A szaruhártya mért vastagsága 420/505 mikron. Ezután korrekciós faktorral magasnak találtak a szemnyomasom, de meg lesznek további...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Tiszta orrok, nyugodt napok
        A gátolt orrlégzés rossz közérzetet és táplálási nehézséget is okozhat.