Szemszárazság isotretinoin ratiopharm miatt

Jó Napot! A bőröm miatt nem régen felírták az isotretinoin ratiopharm nevű gyógyszert, aminek mellékhatásaként a szemem szárazabb lett, ezért nem igazán bírja a kontaktlencsét. Azt szeretném kérdezni, hogy műkönnyet vagy inkább szemgélt ajánlana e a probléma megoldására. Előre is köszönöm a választ.

Dr. Papp Júlia válasza szem probléma témában

Tisztelt kérdező! A kontaktlencse mellé tartósítószer mentes műkönny cseppeket érdemes használni. Ha továbbra is igen intenzívek a panaszok felvetődne legalább átmenetileg más típusú kontaktlencsére történő váltás.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2013. január 27., 18:47; Megválaszolva: 2013. február 02., 15:20
Kérdések és válaszok: A szem betegségei
kettőslátás
Tisztelt Doktornő! A 15 éves fiammal tegnap voltunk szemvizsgálaton, új szemüveget írattunk. Sajnos, romlott a szeme 1 dioptriát, s amikor megkapta a...
szemekről
Tisztelt doktornő az lenne a kérdésem hogy van egy 13 éves fiam neki állando jelleggel a szeme alatt sötét karika van mi lehet az oka elöre is...
Fény érzékenység
Szeretnék érdeklödni, hogy mi a gond. SZÁMitógép.tv, telefon használatakor és neon fényben percek alatt megfájdul a szemem szédülök hányingerem...
fehér folt a szemfehérjén
jóestét! A jobb szememben a könnycsatorna és a szemgolyó közti részen észrevettem egy foltot, ami sokkal fehérebb mint a a szemfehérje. Nem fáj...
Szemgolyó eltérés
Tisztelt Doktornő! Pár évvel ezelőtt észrevettem hogy kontrollálva mindkét szememet külön külön el tudom tériteni, az egyik kifelé, mig a másik...