• Cigarettáról való leszokás

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktor Úr/Nő!

        Édesapámnak szeretnék segíteni és érdeklődni öntől hogy miképpen lehet leszokni a cigarettáról, és a cigaretta az évek során károsíthatja e a szemeket? mert apám már szemüveg nélkül alig lát, szédül... 34éve cigarettázik, és szeretne leszokni de még nemsok mindent tudtunk kipróbálni és tenni ez érdekében! Szeretném kérni a tanácsát, hogy mivel járulhatnék hozzá hogy segítsem őt, és neki milyen lépéseket kell tennie hogy leszokjon... fokoztatosan vagy hogyan?

        előre is köszönjük!

         

        WEBBeteg szakértő válasza a dohányzás témában

        Kedves Kérdező!

        A dohányzásnak igen sok káros mellékhatása van, többek között az időskori szemproblémák oka is lehet, de azt más kórképek is okozhatják, erről biztosat csak részletes vizsgálat után szemész tud mondani.

        A leszokáshoz akarat szükséges. Célszerű hozzá egy nyugodtabb időszak, kevesebb stresszhatás, mivel jelentkezni fognak a nikotinmegvonás tünetei. Ezek a következőek lehetnek: feszültség, nyugtalanság, türelmetlenség, idegesség, a koncentrálóképesség romlása, fejfájás, alvászavar, gyomor-bélrendszeri panaszok. Ezek a panaszok átmenetiek, néhány naptól-héttől néhány hónapig is tarthatnak. Ahogyan telik az idő, általában fokozatosan enyhülnek, de jelentkezésük hullámzó is lehet - könnyebb időszakok után erősebbek lehetnek a tünetek, majd újra enyhülnek. A nikotinmegvonási tünetek enyhítésére nikotinpótló készítményeket alkalmaznak, melyek által nem a légzőrendszeren, hanem a bőrön (nikotintartalmú tapasz) vagy a szájnyálkahártyán keresztül (nikotintartalmú rágógumi vagy szopogató tabletta) juttathat be nikotint a szervezetébe. Ezeket a készítményeket általában 3 hónapig szokták alkalmazni. Ugyanakkor fontos szerepet játszik a dohányzásban a pszichés függőség, maga a rituálé. Ez ellen azt lehet tenni, hogy ezt a szokást mással helyettesítik (tea, víz elfogyasztása pl.). Egyebekben célszerű kerülni a dohányos helyeket, dohányzók társaságát.

        Ha szükségesnek látja, orvosi segítséget is igénybe vehetnek. Léteznek kifejezetten dohányzásról való leszokást segítő szakrendelések, ahol szükség esetén gyógyszeres támogatást is kaphatnak. Nem tudom mely megyében laknak, de amennyiben megírja azt, akkor részletezni tudom a regionális szakrendeléseket. 

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Plósz János
        belgyógyász, gasztroenterológus Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Plósz János

        Kérdés: 2010-02-23 13:05:06; Megválaszolva: 2010. február 23., 13:05

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktor Nő! Lassan 1 éve tart nálam ez az állapot. Még pedig az, hogy egyszerűen nem tudom élvezni az életem. Nem tudok örülni már semminek, aminek ezek előtt kiugrottam volna a bőrömből. Folyamatosan feszült vagyok, szorongok....
        Kedves Doktornő, Panaszaimat részletesen már feltettem önöknél, ahol Szappanos Doktornő válaszolt. https://www.webbeteg.hu/orvos-valaszol/neurologia/161532 Szerencsére az Angio MRI is negatív lett. Azóta gasztroenterológiai és fül orr...
        Tisztelt Doktor Nő/Úr! Több, mint három éve már párkapcsolatban élek, de ezalatt az idő alatt szinte soha nem volt a barátnőmmel egy komolyabb, mélyebb érzelmekkel/ről folytatott beszélgetésünk. De nem csak az érzelmekről, hanem úgy...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a kéréssel fordulok Önhöz, hogy tanácsra lenne szükségem Öntől. 13 éve szkrizófréniával kezelnek, régebben volt több vissza esésem, de most stabil vagyok. Négy éve kezelnek Xeplion 100-as injekcióval,...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Két éve kezdődtek a panaszaim, egyszeri alkalommal nagyobb mennyiségű alkoholt fogyasztottam rendszeresen szedett pszichiátriai gyógyszerek mellett (rexetin, aneptinex). Azóta fejzsibbadást tapasztalok, állandó...
        Tisztelt Dr. Nő! 1 éve napi rendszerességgel fogyasztok marihuannát. Kis mennyiségben 3x2 slukkot. De sajnos napi rendszerben szívom. Így ha nem szívok bele,hiány érzetet,sovárgást,ürességet érzek.Ezt még elis viselném! De sajnos nagyon...
        Kedves Doktornő! 18 éves vagyok pánikbeteg. 1 éve kezdődött újra a pánikbetegségem 12 evesen lette az 14 re kigyógyultam. Majd pszichiáter segitségével kigyógyultam. De most Olyan rohamaim szoktak lenni, hogy elfutok ha rámjön a roham és ez...
        Tisztelt Doktornő! 5 éve generalizált szorongást, pánikzavaros tüneteket diagnosztizàltak nálam. Több alkalommal szedtem különféle antidepresszànsokat, majd 1év szedès utàn, abbahagytam és fél- egy évig tünetmentes voltam...
        Tisztelt doktornő, doktor úr! Bipoláris affektív zavaral küzdök 6 éve, gátolt öngyilkossági gondolataim vannak. Márciusba voltam kórházba, suicid intenciok miatt. Sajnos a jelenlegi helyzetem se jó, sokszor gondolok a halálra, környezetem...
        Tisztelt Doktornő! Megkaptam válaszát,köszönöm. Egy kollégáját javasolja nekem ,aki antidepresszánssal segítene édesanyámnak leszokni az altatóról.Kérem küldje el nekem a kollégája nevét,és hogy hogyan tudom Őt elérni időpont...