Mi okozhatja?

Tisztelt Válaszadó! Az öcsém 14 éves, születésétől kezdve szívbetegségben szenved valamint hamar (kb. 6 hónapos korában) kiderült, hogy a jobb szemére egyáltalán nem lát. A bal szeme pedig – bár még viszonylag tökéletes, de az erőltetések hatására – valamelyest romlik, pedig nemigen néz tévét vagy ül a kelleténél többet a laptop előtt. Sajnos talán úgy 3. osztályos volt, amikor kialakult nála az asztma is. (Szerencsére ez visszaszorult nála) Sajnos a jobb lába kb. 1 cm-rel rövidebb a másiknál, amit általában egészségügyi cipővel vagy vastagabb lábbetéttel tudunk korrigálni. A látása miatt nagyon sokszor piszkálják az iskolába, amit egyre nehezebben visel, viszont sokkal jobban fél egy iskolaváltástól, mint a jelenlegi osztálytársak közönyétől, lenézésétől. Eközben egyre erősebben magába fordul, majd az elmúlt hónapok egyéb eseményei (pl. a tavaszi digitális oktatás, a november-decemberi karantén) valamint a tanárainak egy része és az osztálytársainak jó része által mutatott közöny miatt is egyre erősebben bezárkózik, magába fordul és már-már a(z általam leginkább filmekből ismert) depresszióhoz kezd hasonlítani a viselkedése. Ahhoz képest, hogy az október közepi karanténba kerülése után január 4. óta újra jár iskolába, nemhogy kifele jönne ebből a helyzetből, hanem még jobban belesodródik. Az új tanév kezdetén kezdett el az öcsém először arra panaszkodni, hogy reggel, amikor hirtelen felkel, akkor erősen szédül. Nagyjából 1 hétig nem igazán vették a szüleim sem komolyan, hanem azt gondolták, hogy az iskolakezdés váltja ki nála. Azért is volt hosszú a karanténja, mert először kontaktként, majd aktív fertőzöttként, majd pedig újra kontaktként került karanténba, amely október 16 és december 29. között állt fent nála. Sajnos ő volt a hírvivője a családban a COVID-nak, mint igazolt fertőzött, ami lehet, hogy önmagában nem segítette őt lelkileg. Ön szerint mivel tudnánk a mellette való kiállásunk mellett még segíteni neki? Jó ötlet-e az a szüleinktől, hogy akár akarata ellenére is iskolát váltatni vele (jelenleg egy nyolcévfolyamos gimibe jár)? A hosszú ideig tartó bezártság okozhatja-e nála ténylegesen azokat a tüneteket, amely a depresszióhoz hasonlíthatnak? (2021.01.12) A megtisztelő válaszait előre is köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Pálvölgyi Rita válasza a iskolai izoláció témában

Tisztelt Kérdező, Érezhetően támogatásra szorul a testvére. Én inkább azt javasolnám, hogy a szüleik beszéljenek az osztályfőnökkel, kérjék az ő segítségét az iskolában kialakult helyzet oldásában. Emellett érdemes javasolni, hogy forduljanak pszichológushoz, akár a területileg illetékes Nevelési Tanácsadóban. / iskolapszichológus is jelenthet segítséget/. A kierőszakolt iskolaváltást nem javasolnám. Ha erre lesz szükség esetleg, akkor is érdemes előtte eljutni addig, hogy maga is motivált legyn a változtatásban. Üdvözlettel: Dr. Pálvölgyi Rita

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2021. január 12., 19:21; Megválaszolva: 2021. január 13., 21:46
Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek
Idegrendszer erősítés
Második gyerekem óta ( 2 éve ) nagyon meggyengült az idegrendszerem. Kis korkülönbség van köztük. Tavaly mióta szültem, azóta már idegesít a...
Brintellix mellékhatás
Tisztelt Doktornő! Brintellix gyógyszerrel kapcsolatban szeretnék érdeklődni. Kezdeti mellékhatás, furcsa élénk álmok 5mg mellett. Kérdésem, hogy...
Mi történt velem?
4 éve véletlenül terhes lettem ismerettségünk után 1 évvel. Sose akartunk gyereket, így sokáig gondolkoztunk mi legyen végül megtartottuk. Gyerek...
ALVÁS zavar, inszomnia FOLYTATÁS
kedves Dr nő. köszönöm az előző válaszát. valószinü elkerülte figyelmét,hogy bemásoltam a gyógyszereket (feltöltöttem kép...
ALVÁS zavar, inszomnia
Kedves Dr Nő! Évek óta tartó alvásproblémám van,pár évvel kezdődött ( 2012 ben vettem be először gyógyszert) Minimális gyógyszerszedéssel...