Miért romlott a megváltozott lelki állapotom

Tisztelt Doktornő! Köszönöm a múltkori miért változott a lelkiállapotomra a válaszát amiben leírtam többek között, hogy az elmúlt 2 évben milyen pszichiátriai diagnózisokon mentem keresztül és jelenleg milyen bajaim vannak amiket most remélem nem baj ha nem ismétlek meg. (2 éve volt Rosarach teszt, arcos, képességfelmérős, egyéni pszichológiai beszélgetős, relaxációs gyakorlatos torna, kiscsoportos foglalkozás is) Most április 20-tól szeptember 14-ig jártam ambuláns orvos javaslatára ambuláns pszichológushoz (feladatok, beszélgetések voltak elsősorban) Közel 6 éve munkanélküli vagyok. 2013 június 4-től július 27-ig dolgoztam 6 napot kb. (2011 január 25-én abszolváltam nyelvvizsga hiányában február 20-án igazolást kaptam a végzésről ami végzettséget nem ad pontosabban az én sulim.szociális munkás Bsc-s hallgató voltam) (6-7 sikertelen nyelvvizsgám volt a magántanárok, tanfolyam, egyedül tanulás (10-en, 20-on percek max 3-4 óra alvás ellenére.Utolsó sikertelenem 2012 januárjában volt. Most következő év végén akarok próbálkozni ismét bár amilyenek a hangulatváltozásaim nem valószínű, hogy sikerül) majd 2014.januárjától.február 28-ig közfoglalkoztatott voltam (májustól július 14-ig nem volt munkám és július 14-aug.31-ig voltam közfoglalkoztatott és utána szeptember 2-től február 28-ig de gyakorlatilag október 17-e volt az utolsó napom és februárban vettem ki a szabadságaimat úgy lett a közfoglalkoztatott helyemmel megbeszélve, hogy az orvos úgy írjon ki legutolsó alkalommal. Most azért írok mert október 26-án voltam kontrollon ahol az orvosom megemelte a Rivotril esti adagom (epilepsziára szedek alapból 2014 júliusa óta (1986 óta vagyok beteg)) 1-ről 1, 5-re szükség esetén 2-re a Kventiaxom (pszichiátriai bajomra kapok) estije 50 mg és fokozódó alvászavar, hangulatingadozás esetén +25 mg-ra emelhető. Nekem állandóan hangulatingadozásom van 1 napon belül is többször és nagyon gyakran (2 perc- 5 óra) . Rossz-Normális, Rossz-Nagyon rossz-Normális, Rossz-nagyon rossz-nagyon jó -normális vagy emellett még a jó is csatlakozik. Ettől meg a tünetektől nagyon szenvedek és nehéz elviselni. Muszájból alszok (ez azért zavar, mert a szüleimmel lakom és őket igen. Amúgy engem nem mert élvezem ezt meg sok mindent tudnék csinálni bár a munkaügyi képzésem nem engedi) Alvásom 6-8 óra (igaz ez a muszájból alvásnak is köszönhető) .Tüneteim meg mindent majd excelben elküldök. Mindig vagy majdnem mindig valamilyen mértékben idegesség, feszültség, ingerlékenység, félelem különböző dolgoktól (elhagynak, utálnak, nem sikerülnek dolgok, kórházba kerülök stb.) , kétségbeesés, önbántás, önsértés gondolata, megölném magam, feladom, boldogtalanság, egyedüllét érzése, koncentrációs nehézségek (1 dologra max. 40-45 dologra tudok figyelni ha muszáj pl. képzés ahol 1, 5 óránként van szünet) , döntésképtelenség, bizonytalanság, úgy érzem hazudnak, titkolóznak, étvágytalanság, jövőbeni tervek, semmihez sincs kedvem, minden nehezemre esik, semmit se tudok csinálni, újabban ismét hosszú ideig tartó fejfájás és fél óráig vagy kicsit tovább tartó mellkasi fájdalom jellemző rám. Úgy érzem a gyógyszerem nem hat. Nem akarok gyógyszert szedni ezentúl. Megfordult a fejemben, hogy nem is az a bajom ami a papíron van. Úgy érzem nem vizsgáltak ki eléggé. Csak december 1-jén megyek az ambuláns orvosomhoz ahol rövid ideig vagyok csak benn úgy érzem és ez alapján ítélik meg az állapotomat és nem teljességében. Mostani állapotomat megítélve néha úgy gondolom jó lenne a kórház de az a bérügyintézői képzés október 17-én indult és most december 8-án lesz vége (munkanélkülieknek) miatt (részvételi hiányzások.modulzárók, vizsgák) se illetve ünnepek miatt (tesóm külföldről jön haza nagyon messziről 20 napig és évi 1-2x tud csak+ majdnem mindig ekkor vagyok kórházban is, apukámék se akarják) . Néha napközben is beveszek 1-2 Rivotrilt ha szükségét érzem bár volt 1 nap 4-6 is pluszba mert annyira kivoltam. Ezt senki nem tudja. Mit csináljak december 1-ig, hogy ne menjen rá a tanulásaimra és jól is legyek lehetőleg gyógyszer nélkül? Múltkor szeptember 7-október 12-ig vagy 13-ig írtam amióta vegyes állapotban voltam de talán nem ennyire. Miért vagyok ennyire rosszul, romlott ennyire le az állapotom ilyen hirtelen? Törvényszerű? Úgy érzem mióta bekerültem a pszichiátriára max.6 de inkább 4 órát tudok dolgozni ami kevesebb, mint amikor csak epilepsziára szedtem gyógyszert (akkor a 8 sem okozott gondot) A barátom aki szintén pszichiátriai beteg jelenleg nem járunk mert egyedül akar lenni a betegségével és ezért most hanyagolni akar és ezért szakítani de csak feltételesen megkérdezi az orvosát hátha van valaki jobb magánban (kötelezően kell neki magánba járni az ambuláns orvosához pénzért) . Mi az ötlete erről? Várom mihamarabbi válaszait!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Pálvölgyi Rita válasza hangulatingadozás témában

Tisztelt Kérdező,

Csak azt tudom javasolni, hogy konzultáljon a kezelőorvosával akár a kórházról is, de a megváltoztatott gyógyszerek hatásáról is.

Az pedig szintén hasznos volna, ha tudna járni pszichológushoz.

Üdvözlettel:

Dr. Pálvölgyi Rita

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2016. november 15., 21:03; Megválaszolva: 2016. november 16., 13:25
Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek
Hangulatingadozás
Ha gyakori hangulatingadozásaim vannak, és gyakran elsírom magam, és vannak alvási problémáim, akkor forduljak orvoshoz, vagy kezdjek el egy gyenge...
Rexetin álmosság
Tisztelt Doktornő! Azt szeretném megkérdezni, hogy 6. napja szedek Rexetin SSRI-ből 10 mg-ot reggel. Eléggé álmosít valamint ha éjszakára veszem...
Gyogyszer mellekhatas
Kedves Doktorno! kb. 1 honapja szedek cipralexet kerdesem lenne, hogy ez okozhat-e enyhe mellfeszulest, mint mellekhatast? koszonom valaszat
Ez is csak egy kényszergondolat?
Tisztelt Doktor Nő! 14 éves korom óta (6 éve) kényszerbeteg vagyok különböző kényszergondolatokkal, impulziókkal illetve...