• CISORDINOL mellékhatása lehet agresszivitás?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Kedves Doktornő! Egyetlen egy kérdésem lenne csak, az előzményeket hosszú lenne leírni. Van egy 17 éves Asperger /lehet nem így kell írni/ szindrómás autista unokám. Családi háttere elég zűrös, szülők elváltak, anyukának nincs türelme a gyerekhez, állandó a kiabálás. Van egy húga aki egyszerűen csak "dilinyósnak" nevezi, aztán amikor iszik, akkor még ettől különbeket is mond neki. A lényeg, hogy a kisfiú egyrészt ugye kamaszodik, másrészt nem tolerálja ezeket a viselkedéseket vele szemben, így előfordult tavaly hogy földhöz vágott ezt-azt, becsapta az ajtót hogy kiment az üveg, és hasonlók, de semmi komolyabb összetűzés, verekedés nem volt. Anyukája besokallt, és befektette a felnőtt pszichiátriára, azzal az indokkal, hogy agresszív. Ott minden vizsgálat nélkül, /legalábbis én így tudom, mert kérdeztem a kisfiútól/ elkezdték adni a KEMADRIN R6D, ÉS A CISORDINOL-T. Ezt a gyerek nem tolerálta, erős mellékhatások jöttek nála elő, amúgy is olyan volt mint egy élőhalott. Debrecenbe került, ahol lecsökkentették a dózisát napi 15 mg-ra, mert addiig napi 50 gr-ot szedett. Most ismét kórházban van, ismét ezt a dózis kapja esténként. Ugyanis amióta ezt a gyógyszert szedi /utóbbi időben csak a CISORDINOL-t/ háromszor volt agresszív rohama. De olyan, hogy most már tényleg tört-zúzott, és utána mint aki jól végezte dolgát, el van. Persze ezt a rohamot megelőzte, vagy megelőzi egy kiadós veszekedés a nagyszájú húgával. A kérdésem az lenne, hogy ez a CISORDINOL, amit szkizofréneknek szoktak adni, válthat-e ki ilyen rohamot, mint mellékhatás. Nem emlékszik utána semmire se, csak arra hogy kiabálás volt a húgával. Édesapja Budapesten dolgozik, ott is lakik. Félünk ettől a gyógyszertől, hisz még nincs 18 éves, és nem tudjuk milyen hatása lesz a későbbiekben. Lehetne-e valami nyugtatóval ezt helyettesíteni? FÉLEK! Köszönöm: 1 Nagymama Orvosával nem értünk szót!

        Dr. Veress Dóra válasza a Asperger-szindróma témában

        Kedves Nagymama! Az Asperger szindróma az autizmus egy fajtája. A betegek nem képesek megérteni a hétköznapi emberek érzéseit, és nem tudják kifejezni a saját érzéseiket sem. Az unokája ettől nagyon szenvedhet, a testvére gúnyolódása pedig csak fokozza a benne rejlő feszültséget. Én azt javasolnám, hogy ha teheti, vegye megához az unokáját, ezzel emelje ki a mostani környezetből. A képességeinek megfelelően próbálják közösen alakítani az életét. (Nagyon jó szakkönyvek és honlapok segítenek ebben, hogyan lehet egy autista ember életét élhetővé tenni.) Ha rendbe jön körülötte a világ, nem gúnyolják, elfogadják és segítik abban, hogy könnyebben kommunikáljon másokkal, akkor az unokája kevésbé lesz agresszív, ebben egész biztos vagyok. A Cisordinol fokozhatja a feszültségét, de én a megoldást továbbra is a biztonságos, elfogadó élettér megteremtésében látom.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2014. április 23., 21:45; Megválaszolva: 2014. április 25., 09:47

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Teljesen besokaltam a jobbos-balos, kiskirályos, proli, yardos, maffiás, céges, gittegyletes szopatásból, abból, hogy ölik a normális, még nem radikalizálódott embereket. Ha nem vagy egy gerinctelen seggnyaló féreg, akkor kicsinálunk...
        Jó estét! Dóra vagyok! Egy olyan problémával fordulnék Önhöz ,hogy van egy nagyon közeli ismerősöm akit tulajdonképpen pótapámként kezelek! Van köztünk legalább 30év korkülönbség . Köztünk soha semmilyen szexuális dolog nem volt,...
        Tisztelt Doktornő! Arról szeretnék érdeklődni, hogy Co-Dalnessa (4mg/5mg/1,25mg) vérnyomáscsökkentőt lehet-e együtt szedni Remotiv Extra (500 mg)-val, valamint Pharmekal HerbaNight kapszulával (mely utóbbinak tartalma: 200mg L-Triptofán, 400mg...
        Jó napot! Pszichoterápiát folytatok pszichológusommal fél éve, azonban mivel nincs kiegészítve a kezelés semmilyen gyógyszerrel, (mert sok fajtát végigpróbálva nagyon rosszul tolerálom őket és szörnyű mellékhatásaik voltak)emiatt...
        Kedves Doktor Nő! Lassan 1 éve tart nálam ez az állapot. Még pedig az, hogy egyszerűen nem tudom élvezni az életem. Nem tudok örülni már semminek, aminek ezek előtt kiugrottam volna a bőrömből. Folyamatosan feszült vagyok, szorongok....
        Kedves Doktornő, Panaszaimat részletesen már feltettem önöknél, ahol Szappanos Doktornő válaszolt. https://www.webbeteg.hu/orvos-valaszol/neurologia/161532 Szerencsére az Angio MRI is negatív lett. Azóta gasztroenterológiai és fül orr...
        Tisztelt Doktor Nő/Úr! Több, mint három éve már párkapcsolatban élek, de ezalatt az idő alatt szinte soha nem volt a barátnőmmel egy komolyabb, mélyebb érzelmekkel/ről folytatott beszélgetésünk. De nem csak az érzelmekről, hanem úgy...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a kéréssel fordulok Önhöz, hogy tanácsra lenne szükségem Öntől. 13 éve szkrizófréniával kezelnek, régebben volt több vissza esésem, de most stabil vagyok. Négy éve kezelnek Xeplion 100-as injekcióval,...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Két éve kezdődtek a panaszaim, egyszeri alkalommal nagyobb mennyiségű alkoholt fogyasztottam rendszeresen szedett pszichiátriai gyógyszerek mellett (rexetin, aneptinex). Azóta fejzsibbadást tapasztalok, állandó...
        Tisztelt Dr. Nő! 1 éve napi rendszerességgel fogyasztok marihuannát. Kis mennyiségben 3x2 slukkot. De sajnos napi rendszerben szívom. Így ha nem szívok bele,hiány érzetet,sovárgást,ürességet érzek.Ezt még elis viselném! De sajnos nagyon...