• éjszakai ágybavizelés

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        1991.óta állok pszichiátriai gondozás alatt.Ez időszak alatt nagyon sokféle gyógyszereket szedtem.Tavaly novemberében befeküdtem a pszichiátriára, mert változtatni kellett a gyógyszereimen, mert már 8 éve szedtem őket. A régi gyógyszereim a Velaxin 75 mg, Liticarb 500, Frontin 1 mg és a Leponex voltak. A Velaxint elhagytuk, helyette Cipralexet kaptam és kiegészitésként Lamolep 200 mg-t reggel és este 10-100 mg. Azóta olyan problémám van, hogy éjszaka bepisilek. A Leponexen rajta van gyakori mellékhatásként hogy vizelet visszatartási problémák lehetnek, de 8 évig nem volt ilyen gondom, vagy csak nagyon ritkán. A Leponex szájszárazságot is okoz, ezért nagyon sokat iszom, napi 5-6 liter folyadék, ebből este kb 2-2, 5 liter.Diabéteszem is van, ami miatt sokat kell innom és a Liticarbra is kell a megfelelő mennyiségű folyadék és a szervezetem kivánja is.Próbáltuk a Lamolepet elhagyni, de az nem szüntette meg a problémát.Beszéltem erről a problémámról a pszichiáteremmel, de sem ő nem akarja sem én a Leponex felfüggesztését.Több évi kisérletezésünk eredménye ez a gyógyszer, amitől tudok aludni, mert előtte szinte mindent kipróbáltunk már.Nem szeretnék megválni tőle, mert az ágybavizeléstől már csak a krónikus alvászavar illetve álmatlanság a rosszabb. Általában az első vizeléssel kb éjjel 1 óra körül nincs is gond, arra felébredek, újra iszom, mert szomjas vagyok és visszafekszem. Az ágybavizelés 2 és 4 óra körül szokott bekövetkezni, de legtöbbször még arra sem ébredek fel, mert olyan mélyen alszom, csak valamikor reggel felé. Úgy érzem ez egy ördögi kör, amiben most vagyok és nagyon örülnék ha sikerülne valami megoldást találni a problémámra. Válaszát előre is köszönöm.

        Dr. Veress Dóra válasza a éjszakai ágybavizelés témában

        Kedves Kérdező! Ha tavaly november óta vannak vizelettartási problémái, akkor nem valószínű, hogy ezek Leponex miatt vannak, hiszen azt már jóval régebb óta szedi. Én azt javasolnám, hogy a folyadékfogyasztását kellene átgondolni. Először is ellenőriztesse a cukorháztartását, mivel ennek a felborulása okozhat fokozott vizeletürítést. Amennyiben nem a cukorbetegsége miatt van az ágybavizelés, akkor csökkenteni kellene a napi folyadékbevitelt, és az elfogyasztott vízmennyiséget is inkább délelőtt, délben kellene meginni. Este 6 után már csak akkor és annyit igyon, amennyi feltétlenól muszáj. Ezzel a kis szabályozással el lehet érni, hogy éjszaka kevesebbet kelljen kimenni a vécébe, és csak annyi vizelet legyen a hólyagjában, amennyit meg tud tartani reggelig.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2013. március 01., 22:18; Megválaszolva: 2013. március 05., 22:05

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Arról szeretnék érdeklődni, hogy Co-Dalnessa (4mg/5mg/1,25mg) vérnyomáscsökkentőt lehet-e együtt szedni Remotiv Extra (500 mg)-val, valamint Pharmekal HerbaNight kapszulával (mely utóbbinak tartalma: 200mg L-Triptofán, 400mg...
        Jó napot! Pszichoterápiát folytatok pszichológusommal fél éve, azonban mivel nincs kiegészítve a kezelés semmilyen gyógyszerrel, (mert sok fajtát végigpróbálva nagyon rosszul tolerálom őket és szörnyű mellékhatásaik voltak)emiatt...
        Kedves Doktor Nő! Lassan 1 éve tart nálam ez az állapot. Még pedig az, hogy egyszerűen nem tudom élvezni az életem. Nem tudok örülni már semminek, aminek ezek előtt kiugrottam volna a bőrömből. Folyamatosan feszült vagyok, szorongok....
        Kedves Doktornő, Panaszaimat részletesen már feltettem önöknél, ahol Szappanos Doktornő válaszolt. https://www.webbeteg.hu/orvos-valaszol/neurologia/161532 Szerencsére az Angio MRI is negatív lett. Azóta gasztroenterológiai és fül orr...
        Tisztelt Doktor Nő/Úr! Több, mint három éve már párkapcsolatban élek, de ezalatt az idő alatt szinte soha nem volt a barátnőmmel egy komolyabb, mélyebb érzelmekkel/ről folytatott beszélgetésünk. De nem csak az érzelmekről, hanem úgy...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a kéréssel fordulok Önhöz, hogy tanácsra lenne szükségem Öntől. 13 éve szkrizófréniával kezelnek, régebben volt több vissza esésem, de most stabil vagyok. Négy éve kezelnek Xeplion 100-as injekcióval,...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Két éve kezdődtek a panaszaim, egyszeri alkalommal nagyobb mennyiségű alkoholt fogyasztottam rendszeresen szedett pszichiátriai gyógyszerek mellett (rexetin, aneptinex). Azóta fejzsibbadást tapasztalok, állandó...
        Tisztelt Dr. Nő! 1 éve napi rendszerességgel fogyasztok marihuannát. Kis mennyiségben 3x2 slukkot. De sajnos napi rendszerben szívom. Így ha nem szívok bele,hiány érzetet,sovárgást,ürességet érzek.Ezt még elis viselném! De sajnos nagyon...
        Kedves Doktornő! 18 éves vagyok pánikbeteg. 1 éve kezdődött újra a pánikbetegségem 12 evesen lette az 14 re kigyógyultam. Majd pszichiáter segitségével kigyógyultam. De most Olyan rohamaim szoktak lenni, hogy elfutok ha rámjön a roham és ez...
        Tisztelt Doktornő! 5 éve generalizált szorongást, pánikzavaros tüneteket diagnosztizàltak nálam. Több alkalommal szedtem különféle antidepresszànsokat, majd 1év szedès utàn, abbahagytam és fél- egy évig tünetmentes voltam...