Pszichiátria/ Xanax függőség

Tisztelt Doktor Úr/Nő! Igyekszem rövid lenni. A tanácsára lennék kíváncsi.40 éves férfi vagyok. kb. 20 éve kezelnek depivel, újabban bipoláris zavarral. A th. jelenleg: Lítium 2x1, prozac 10ml, xannax 4x2 /0.5-ös/. A legnagyobb gondom a xanax. 20 éve szedem! Jelenleg legális napi 4x2 0.5-öst, de nem ritkán 10 feletti mennyiséget, ami akár 20-ig is felszaladhat, ha komoly dolgom van. 18 éves kölyökként "tették a számba", Szinte észrevétlen, jutottam el eddig a dózisig, és azt sem tudtam mit szedek. Csak "most" /Kb 1 éve/ döbbentem rá, hogy hová jutottam, és most is csak egy erről szóló cikket olvasva, és nem orvosi tájékoztatásra. Nem azért szedem mert használ, hanem mert rosszul vagyok ha nem. Nélküle remegek, idegbeteg állat vagyok stb. De vele sem jobb a helyzet csak 10 feletti adagban, de pár nap és KO. Már nem birom. Le akarok róla szokni. Azt szeretném tudni, hogy Ön, esetemben mit javasolna. A lassú, tizedelős leszokástól félek..... vagy nem bízom magamban? Létezik-e olyan módszer, amivel ha kemény is, de viszonylag gyorsan elhagyhatnám ezt az átkot. Milyen gyógyszer segíthetne a megvonási tüneteken? stb. dg: F0630, F3160, F4180, F6030 Válaszát előre is köszönöm! Tisztelettel: Laci

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Varga Tamás válasza bipoláris zavar, nyugtató témában

Tisztelt Kérdező!

Bizony ez tartós probléma lehet, ha ilyen nagy dózisokban is szedi a Xanaxot és nehéz megszabadulni tőle. Ha lenne kitartása, akkor a nagyon lassú fokozatos elhagyás szóba jön, ez azonban sajnos kevés esetben válik be. Mindenképpen őszintén kellene erről beszélnie kezelőorvosával. A 10-20mg/nap olyan nagy adag, hogy a hirtelen csökkentéssel számolni kell hiánytünetekkel. Leginkább valamilyen terápiás környezetben (kórház, rehabilitációs vagy addiktológiai intézmény) lenne a legnagyobb esély a gyógyszer elhagyására, ahol ellenőrzött körülmények között történne meg ez. Itt is mindenképpen hosszabb időben kell gondolkozni.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. október 03., 17:52; Megválaszolva: 2012. október 04., 08:33
Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek
Ezektől a gyógyszerektől mikor...
A fiamról szeretnék kérdezni. Legelőször 7éve kezdődött és szinte minden évben visszatér. De ez a mostani tűnik a legsúlyosabbnak ez már 3...
cipralex erősíthet-e pörgést
Tisztelt doktornő, párom több éve Cipralex- Lamolep párosítást szed bipoláris betegségére. Reggelente 5 mg Cipralexet, és egy 100 as Lamolepet, ez...
Szimpla pszichés probléma, vagy...
Tisztelt Doktor Nő! Jól tudom, Ön pszichológus, így csak sejtése lehet önnek is, hogy lehetséges-e a hormonális probléma esetemben? Már...
Mi történik ha kevered? ...
Kedves Doktor Úr/Doktor Nő, Nekem egy egyszerű viszont nagyon érdekes kérdésem van. Az egyik ismerősöm bipoláris depresszióra szed...
Gyógyszerütközés miatti depresszió
Amióta (2002) diagnosztizálták nálam a bipoláris depressziót, az elején pár gyógyszert kaptam. Mostanára ennek a dupláját szedem és érzem, hogy...