• Tanácskérés

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        szeretnék tanácsot kérni az életmódommal és egészségi állapotommal kapcsolatban. Nemrég sokat fogytam, mivel alig vettem hosszú időn keresztül magamhoz elegendő táplálékot és depresszió és anorexia felé indultam el. Sok kellemetlen mellékhatás maradt a mai napig. Viszont most már támogatás hatására eszem rendszeresebben, igaz mások szerint még nem eleget. De se lelkileg se fizikailag nem könnyű visszatérni, hogy újra jól érezzem magam. Sokszor vannak gyomor problémáim, hullik a hajam. és rettegek h most már mivel eszem többet, normálisabban magamhoz képest, nem fog megállni a súlyom és visszahízok. jelenleg még nem vagyok 50 kg a 168 cm-hez. hangulatváltozásaim is vannak, hamar elkedvtelenek, elfáradok. és bűntudatom is van még mindig az evés miatt. Szeretném ha nem akadályozna az életemben ezek a problémáim. Tudna esetleg egy-két jó tanáccsal szolgálni nekem?

        Dr. Kalóczkai Andrea válasza a anorexia, hízás témában

        Kedves Kérdező! Az anorexia súlyos probléma. Pszichiátriai gyógyszeres és pszichoterápiás kezelés lenne szükséges. A gyógyulás hosszú időt vesz igénybe, és lehetnek benne visszaesések. A probléma alapja általában a testsémazavar. Nem racionális képet lát, ha a tükörbe néz, vagy önmagára gondol. Háttérben az anya-gyermek kapcsolat kiván megerősitést. Felerősitik a problémákat a kamaszkorban amúgy is jelen lévő konfliktusok. Fontos, hogy örömöt okozó tevékenységeket folytasson, rendszeresen sportoljon, ami lehet napi 30 perc gyors séta is egy parkban. Vitaminokat fogyasszon, illetve, ahogy jön a nyár, egyre több nyers zöldséget, gyümölcsöt. Ha fél a hizástól, akkor állitson össze magának cukorbeteg diétát, és azt tartsa be, bűntudat nélkül.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Kalóczkai Andrea
        Ideg- és lélekgyógyász Itt kérdezhet

        Dr. Kalóczkai Andrea

        Kérdés: 2012. április 14., 17:52; Megválaszolva: 2012. április 19., 13:55

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó estét! Dóra vagyok! Egy olyan problémával fordulnék Önhöz ,hogy van egy nagyon közeli ismerősöm akit tulajdonképpen pótapámként kezelek! Van köztünk legalább 30év korkülönbség . Köztünk soha semmilyen szexuális dolog nem volt,...
        Tisztelt Doktornő! Arról szeretnék érdeklődni, hogy Co-Dalnessa (4mg/5mg/1,25mg) vérnyomáscsökkentőt lehet-e együtt szedni Remotiv Extra (500 mg)-val, valamint Pharmekal HerbaNight kapszulával (mely utóbbinak tartalma: 200mg L-Triptofán, 400mg...
        Jó napot! Pszichoterápiát folytatok pszichológusommal fél éve, azonban mivel nincs kiegészítve a kezelés semmilyen gyógyszerrel, (mert sok fajtát végigpróbálva nagyon rosszul tolerálom őket és szörnyű mellékhatásaik voltak)emiatt...
        Kedves Doktor Nő! Lassan 1 éve tart nálam ez az állapot. Még pedig az, hogy egyszerűen nem tudom élvezni az életem. Nem tudok örülni már semminek, aminek ezek előtt kiugrottam volna a bőrömből. Folyamatosan feszült vagyok, szorongok....
        Kedves Doktornő, Panaszaimat részletesen már feltettem önöknél, ahol Szappanos Doktornő válaszolt. https://www.webbeteg.hu/orvos-valaszol/neurologia/161532 Szerencsére az Angio MRI is negatív lett. Azóta gasztroenterológiai és fül orr...
        Tisztelt Doktor Nő/Úr! Több, mint három éve már párkapcsolatban élek, de ezalatt az idő alatt szinte soha nem volt a barátnőmmel egy komolyabb, mélyebb érzelmekkel/ről folytatott beszélgetésünk. De nem csak az érzelmekről, hanem úgy...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a kéréssel fordulok Önhöz, hogy tanácsra lenne szükségem Öntől. 13 éve szkrizófréniával kezelnek, régebben volt több vissza esésem, de most stabil vagyok. Négy éve kezelnek Xeplion 100-as injekcióval,...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Két éve kezdődtek a panaszaim, egyszeri alkalommal nagyobb mennyiségű alkoholt fogyasztottam rendszeresen szedett pszichiátriai gyógyszerek mellett (rexetin, aneptinex). Azóta fejzsibbadást tapasztalok, állandó...
        Tisztelt Dr. Nő! 1 éve napi rendszerességgel fogyasztok marihuannát. Kis mennyiségben 3x2 slukkot. De sajnos napi rendszerben szívom. Így ha nem szívok bele,hiány érzetet,sovárgást,ürességet érzek.Ezt még elis viselném! De sajnos nagyon...
        Kedves Doktornő! 18 éves vagyok pánikbeteg. 1 éve kezdődött újra a pánikbetegségem 12 evesen lette az 14 re kigyógyultam. Majd pszichiáter segitségével kigyógyultam. De most Olyan rohamaim szoktak lenni, hogy elfutok ha rámjön a roham és ez...