• fogamzásgátló-hányás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Webbeteg! Fogamzásgátló szedésével kapcsolatban szeretnék kérdezni. (Végigböngésztem az eddigi kérdéseket, de ismét arra jutottam, biztosabb, ha kérdezek, mert pontosan ugyanilyen problémát nem találtam.) 1 éve szedek fogamzásgátló tablettát, 2 kérdésem merült fel. Az egyik az lenne, hogy tegnap kb. 5 órával a tabletta bevétele után hánytam, de pót szemet nem vettem be, mert úgy értelmeztem a betegtájékoztatót, hogy csak a bevételt követő 3-4 órában való hányás esetén kell. A levél 3. hetében vagyok, még 5 db gyógyszer van a levélen. A kérdésem az lenne, hogy mindenképp folytatni kell-e szünet nélkül a tablettaszedést a következő levéllel, vagy ha kiegészítő fogamzásgátlást használok és megtartom a szünetet, a következő ciklustól helyreáll a védelem? A másik opciót, miszerint mostantól tartom meg a szünetet nem szeretném választani, hogy ne zavarjam meg az eddigi szedési rendet. A másik kérdésem pedig a vérzés mennyiségének csökkenésével kapcsolatos. Az elmúlt 2 hónapban az eddiginél kisebb mennyiségű volt a vérzésem, az első nap erősebb, de utána akár napi 1 mini tampon is elég lett volna. Ez lehetséges attól, hogy erős (2 doboznyi 500 mg-os) antibiotikum kúrám volt? (Ezalatt és azóta sem éltem nemi életet, utoljára az antibiotikum szedése előtti nap.) Válaszukat előre is nagyon köszönöm! Üdvözlettel, k. Ui.:Oldaluk valóban nagyon hasznos, méltán nyerte el az év honlapja címet!

        Dr. Deli Tamás válasza a fogamzásgátló hatása témában

        Tisztelt Kérdező! 1. Ha a tájékoztatóban megadottnál később volt a hányás, akkor a hormon már addigra felszívódott, úgy kell tovább szedni a gyógyszert, mint ha nem is hányt volna. 2. Önmagában az antibiotikumszedés nem csökkenti a vérzés mennyiségét, de fogamzásgátló mellett általában csökken a menses mennyisége. Mindenesetre ha a következő vérzés is feltűnően kevés, végezzen terhességi tesztet (az antibiotikumtól teljesen függetlenül is létrejöhet terhesség fogamzásgátló mellett, bár ennek kicsi az esélye, de nem nulla). Üdvözlettel,

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Deli Tamás
        szülész-nőgyógyász szakorvos

        Dr. Deli Tamás
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2011. január 16., 17:54; Megválaszolva: 2011. január 20., 16:45

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! A problémám az lenne, hogy egy pár hónapja megváltozott a menstruációm. 10 hónapja hagytam abba a rezia fogamzasgatló szedését. Abbahagyás után jött a zsíros bőr, a hajhullás viszont a menstruációmat átlagosnak...
        Tisztelt Doktor Úr! Nyár végétől október végéig napi kétszer (reggel-este) kentem be az arcomat a pattanások eltűntetésére 100%-os teafaolajjal. Fürdés után csepegtettem 3-4 cseppet az ujjamra és evvel kentem be homlokom meg államon kívül...
        Tisztelt Doktor Úr! Október 27-én tüdőgyulladással kórházba kerültem, ahol vérhígítót kaptam 4 napig, fekvőbeteg voltam, légszomjam volt, pelenkát viseltem, mert nem bírtam lábraállni. Már itthon lábadozok. A gondom, hogy okt.31. óta...
        Tisztelt Doktor Úr Nemrèg egy kórhàz nőgyógyàszati ügyeletén a hüvelyi ultrahangra nem húztak vèdőgumit úgy vizsgàltak meg. Ez lehetsèges hogy egy ilyen vizsgàlat alkalmàval ne hasznàljanak vèdőgumit? Ha nem lehetsèges egy ilyen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Nyár végén kezdtem fogmzásgátló tablettát (dienelle nevezetű tablettát) szedni. Azóta letelt az első három hónap, elkezdődött a 4. Levél gyógyszer beszedése. A menstruációm először 24., majd 25. napra jött meg....
        Tiszteletem! Kb. 3 éve szedem a mistral fogamzásgátlót. Az utóbbi fél évben azt vettem észre hogy egy keményebb edzés után pecsételő vérzésem volt a menzeszem előtt de csak két napig tartott, majd amikor kellett rendesen megjött. Most...
        Tisztelt Doktor úr/ Doktornő, A következő a problémám: nagyon rendszertelen a menstruációm, lassan 2 hónapja nem jött meg. A ciklusom 40.napján kértem hormonvizsgálatot, melynek eredménye a következő: Tsh: 1,882 mIU/L (ref: 0,400-4,000) Lh:...
        Üdvözlöm! Férjemmel kisbabát szeretnénk. Nem volt soha semilyen betegségünk, fogamzásgátlót sem szedtem soha. 4 hónapja próbálkozunk. Ebben a hónapban az esetleges menstruáció elött 8 nappal kezdődött egyfajta barna vérzés, amit a...
        Tisztelt Doktor Úr! E-mailen kaptam meg az éves rákszűrésem eredményét a MEDSERV Kft-től, amin az szerepel, hogy konvencionális cytológia,kolposzkópos dg. normál, eszközös vétel endocerv. átm. zónából, kenet minősége megfelelő,kenet...
        Kedves Doktornő! A mai napon kaptam meg e-mail-en a cytológiai leletem (Medserv által vizsgált), amin a következő szerepel: konvencionális cytológia, kenet értékelése: negatív kenet. Ami nyugtalanít, hogy a reaktív és reparatív jeleknél a...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Tartson velünk az emeletre
        A Stannah lépcsőliftek alkalmasak mindenféle lépcső akadálymentesítésére. (x)
        A ginzeng és ginkgó hatása
        Javítja a memóriát és az agyi vérkeringést. Gyógyszer nem csak időseknek. (x)
      • Infografika és videó
      • Hirdetés