• Volina mellékhatásai

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor!

        25 éves nő vagyok, 7-8 évig Mercilont szedtem. A nőgyógyász Volinát írt fel,mondván,hogy "vizesedem". (166 cm-hez 55kg voltam). Kedden kezdtem el (5napja) szedni a gyógyszert,és azóta napi 2-3 kg-ot hizom, pecsételő vérzésem van, és nagyon gyakran kell wc-re járnom a vizhajtó hatása miatt-esténként többször is fel kell kelnem.
        A mellékhatások miatt azonban 3 napja alig merek enni,mert már 60kg főlé híztam eddig a gyógyszer miatt. Ezek után szedjem még tovább a gyógyszert? A sok évnyi gyógyszer szedés miatt javasolt szünetet tartanom?

        Előre is köszönöm válaszát!

        Zorkafone

         

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátló mellékhatása, gyors hízás, vízhajtó hatás témában

        Kedves Zorkafone!

        Általában azt javasoljuk, hogy ha a ciklus nem áll be megfelelően, kb. 3 hónap időtt érdemes adni a gyógyszernek, mielőtt túl gyorsan ismét váltanánk. Nyilván abban az esetben, ha az Ön által leírt mellékhatások ilyen drasztikusan jelentkeztek, lehet, hogy érdemes hamar abbahagyni ezt a gyógyszert, de ezt mindenképpen beszélje meg orvosával. Amit a töténetben nem értek: ha 7-8 éve szed fogamzásgátlód, ami bevált, nincs vele panasz, jó a cikluskontroll, akkor miért megy bele, hogy az orvos mondvacsinált okokkal lecserélje a készítményt ( a mondvacsináltat csak abból gondolom, hogy a vizesedést idézőjelbe tette, és a 166 cm/55 kg is vékony testalkatra utal).

        A Volina (drospirenon) egyébként jó gyógyszer, ha nem elviselhetetlenek a tünetek, érdemes adni időt neki, viszont ha a Mercilon tökéletesen megfelelt, legjobb esetben is csak ugyanazt a szintet tudja elérni a Volinával. Másik kérdésére: a több év szedés miatt nem szükséges szünetet tartani.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.


        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010-06-02 00:56:55; Megválaszolva: 2010. június 02., 00:56

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot! Felmerült egy próbléma, ami lehet hogy csak számomra súlyos, de mindenképpen tanácsot szeretnék. Mirabella 75mikrogramm bevont tablettát szedek, már 4. hónapja, és eddig nem tapasztaltam ilyet : az első levél 3. heténél tartok,...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! A problémám az lenne, hogy egy pár hónapja megváltozott a menstruációm. 10 hónapja hagytam abba a rezia fogamzasgatló szedését. Abbahagyás után jött a zsíros bőr, a hajhullás viszont a menstruációmat átlagosnak...
        Tisztelt Doktor Úr! Nyár végétől október végéig napi kétszer (reggel-este) kentem be az arcomat a pattanások eltűntetésére 100%-os teafaolajjal. Fürdés után csepegtettem 3-4 cseppet az ujjamra és evvel kentem be homlokom meg államon kívül...
        Tisztelt Doktor Úr! Október 27-én tüdőgyulladással kórházba kerültem, ahol vérhígítót kaptam 4 napig, fekvőbeteg voltam, légszomjam volt, pelenkát viseltem, mert nem bírtam lábraállni. Már itthon lábadozok. A gondom, hogy okt.31. óta...
        Tisztelt Doktor Úr Nemrèg egy kórhàz nőgyógyàszati ügyeletén a hüvelyi ultrahangra nem húztak vèdőgumit úgy vizsgàltak meg. Ez lehetsèges hogy egy ilyen vizsgàlat alkalmàval ne hasznàljanak vèdőgumit? Ha nem lehetsèges egy ilyen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Nyár végén kezdtem fogmzásgátló tablettát (dienelle nevezetű tablettát) szedni. Azóta letelt az első három hónap, elkezdődött a 4. Levél gyógyszer beszedése. A menstruációm először 24., majd 25. napra jött meg....
        Tiszteletem! Kb. 3 éve szedem a mistral fogamzásgátlót. Az utóbbi fél évben azt vettem észre hogy egy keményebb edzés után pecsételő vérzésem volt a menzeszem előtt de csak két napig tartott, majd amikor kellett rendesen megjött. Most...
        Tisztelt Doktor úr/ Doktornő, A következő a problémám: nagyon rendszertelen a menstruációm, lassan 2 hónapja nem jött meg. A ciklusom 40.napján kértem hormonvizsgálatot, melynek eredménye a következő: Tsh: 1,882 mIU/L (ref: 0,400-4,000) Lh:...
        Üdvözlöm! Férjemmel kisbabát szeretnénk. Nem volt soha semilyen betegségünk, fogamzásgátlót sem szedtem soha. 4 hónapja próbálkozunk. Ebben a hónapban az esetleges menstruáció elött 8 nappal kezdődött egyfajta barna vérzés, amit a...
        Tisztelt Doktor Úr! E-mailen kaptam meg az éves rákszűrésem eredményét a MEDSERV Kft-től, amin az szerepel, hogy konvencionális cytológia,kolposzkópos dg. normál, eszközös vétel endocerv. átm. zónából, kenet minősége megfelelő,kenet...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
      • Infografika és videó
      • Hirdetés