PCOS esetén gyógyszerek szedése

Egy éve derült ki, hogy PCOS-em van. Azóta Cilest fogamzásgátlót szedek, mivel még nem szeretnénk a párommal kisbabát (majd csak két év múlva, amikor befejeztem az egyetemet) . Tudom, hogy a Cilest csak a tüneteket enyhíti (szőrösödés, hajhullás, rendszertelen menstruáció voltak a tüneteim) és az alap problémát metforminnal lehetne kezelni. A PCOS miatt már 2-es típusú cukorbetegségem van, ami miatt nagyon aggódom, ezért mindenképpen szeretnék metformint szedni. A kérdésem, hogy a Cilest fogamzásgátlót és metformin tartalmú gyógyszert lehet -e egyszerre szedni? Ha igen, mikor és hogyan szedjem a két gyógyszert? Előre is köszönöm válaszát!

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg Szakértő válasza policisztás ovárium témában

Kedves Cilest szedő!

Nem lehet, hogy azért van cukorbetegsége, mert nem tud lefogyni? A Cilest igen magas hormontartalmú készítmény, és kissé elavult fogamzásgátló. Én ezt semmiképpen nem javasolnám magának. Amennyiben elhízott, de ha nem akkor is a Yasminelle vagy a Yadine szedése lenne magának a javasolt, mivel ezek nem okoznak hízást és persze a bőre is szebb lesz. A lényeg, hogy nem Metformin kell magának, hanem inkább a fogyókúra. A testsúly csökkentés. Ha magasak a cukrai akkor persze lehet Metformin, de a PCO esetében a Metformin inkább akkor ha amikor nem szedi az ember a fogamzásgátlót. Tehát együtt a kettőt felesleges a PCO miatt. Csak ha a cukrai kívánják, akkor lehet együtt.Üdvözlettel: Dr. Zsirai László nőgyógyász

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. június 08., 21:20; Megválaszolva: 2011. október 05., 10:48
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Elakadó vizelet
Tisztelt Doktor úr! 76 éves vagyok,2 gyerekszülésen túl / mindkettő 4.5 kg volt / Elakadó vizeletprobléma miatt fordultam orvoshoz. Az urológus...
Menstruácios zavarok
Tisztelt Doktor úr! 20 éves vagyok azt vettem észre 3-4honapja hogy 21 napos lett a ciklusom mi okozhatja? Februarban 18an jott meg Márciusban 15en most...
Gombás fertözés
Kedves Dr.úr. A napokban derült ki nállam hogy covid fertözött vagyok ezzel egyidejüleg jelentkezett nállam hüvelyi viszketés,égés. Kaptam rá...
Magas kortizol
Jónapot! Szeretnék érdeklődni, hogy a Mistral fogamzásgátló tabletta okozhat magas kortizol szintet? Az én reggeli értékem 1040nmol/l.. Voltam...
Menstruációs panasz
Tisztelt Dr. Szalóczy Péter! Nekem olyan problémám van, hogy egy héttel hamarabb jött meg a menstruációm. Egy-két nappal tovább is tartott, mint...